Toon posts:

[Mandrake] HD error bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende dramatische probleem. Ik heb een Mandrake 8.1 cd besteld bij tienpiek.net en bij de installatie zegt hij dat hij mijn partitietabeldingetje niet kan lezen en hij kan er ook niet naar schrijven. Ik heb toen alle partities eraf geflikkerd met fdisk helemaal leeg nog es lukt weer niet.

Wat doe ik eraan?

Greetz,

:7 Kozel

Verwijderd

wat is de precieze foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Dat hij mijn partion table niet kan lezen.

" Je partition table is te corrupt voor mij "

en later in DrakX:

" blablabla can't even read/write "

Misschien geen ondersteuning m.b.t. K7S5A mobo (+ duron 800)

greetz

Verwijderd

Topicstarter
heb ook al ge low formatted maar maakt niks uit

kozel

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Op donderdag 10 januari 2002 13:32 schreef kozel het volgende:
Misschien geen ondersteuning m.b.t. K7S5A mobo (+ duron 800)
wel ondersteuning
greetz
:?

probeer eens van een andere cdspeler te booten, ik had zelf een vrij nieuwe en toen ik er een oude 12x in stopte liep alles perfect :)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het wel eens proberen maar het klinkt nogal onlogisch.... Hij kan de partitietable van de HD niet goed lezen en dus installeer ik van een andere cdrom, daar zit geen logica achter..

Zoiets als shit je muis doet het niet ff een ander beeldscherm proberen...

bye

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn de EXACTE foutmeldingen:

writing of partition table failed

en daarop volgend:

test_for_bad_drives: i can't even read (input/output error)

en dan kun je dat laatste niet wegklikken maar blijft gewoon staan, je moet hem uit zetten..

Kozel

Verwijderd

staan er nog andere dingen op die hd of een of andere patitie tool van Maxtor bvb ??

Verwijderd

Ik heb ook wel eens die error (van dat ie de partitietable niet kan lezen) gehad... Een paar keer overnieuw proberen helpt wel..

En envetueel in een winbak alle bestaande partities wissen, en fat erop zetten..

En dan weer overnieuw proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Mmm heb de cdromspeler eruit gesloopt in een andere bak gezet, ftp-servertje erop, networkbootdiskette gebouwd, booten en installen vanaf ftp en het werkt volgensmij.

Hij ging al langs het punt van de partition table lezen enzo nu kon hij de base iets niet vinden naja ff alles van cd naar hd kopieren op ftp-server endan noges proberen..

thx

kozel

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er ondertussen achter. Opstarten met ide=nodma en het werkt. Misschien makkelijk voor anderen die dit probleem tegen komen
Pagina: 1