Zijn er eigenlijk andere mogelijkheden voor het mixen van muziek zonder dat je een mixkaart gebruikt? Ik moet namelijk bij enkele liedjes de zang eruit halen.
Verwijderd
Tsja, een stem uit een liedje halen is niet zo makkelijk als het denkt. Een stem heeft veel middentonen, die moet je eruit filteren, je kan dan gaan kutten met equaizer's maar je kan beter a capella zoeken ofzo, is gewoon erg moelijk!
Enige voordeel: stem zit vaak precies in het midden en de rest vaak ergens tussen links en rechts. Er zijn wel filters die het midden eruit filteren maar de echo's van de stem zitten weer niet in het midden dus het klinkt dan vaak erg wazig. Het is niet anders
. Karaoke cd zoeken dus.
Kick en snare zitten ook vaak exact in het midden, dus bij werken met optellen van tegenfase links en rechts knikker je die er net zo makkelijk uit. Evenals bas, die wordt nl. ook vrijwel altijd centraal gemixt. Ook kun je nogal wat vreemde effecten krijgen, vooral qua filtering van lage frequenties. Daarom is het niet echt een daverend succes. Je kunt beter op zoek gaan naar instrumentale versies.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Nu was er echt nog geen week geleden een topic hierover. Ging over een remix van ferry corsten, die een track van U2 had gebruikt. Zoek maar eens...
Verwijderd
ik zou het eerst in elk geval proberen, soms lukt het verbazingwekkend goed....en soms inderdaad nietOp woensdag 09 januari 2002 20:41 schreef Hillie het volgende:
Kick en snare zitten ook vaak exact in het midden, dus bij werken met optellen van tegenfase links en rechts knikker je die er net zo makkelijk uit. Evenals bas, die wordt nl. ook vrijwel altijd centraal gemixt. Ook kun je nogal wat vreemde effecten krijgen, vooral qua filtering van lage frequenties. Daarom is het niet echt een daverend succes. Je kunt beter op zoek gaan naar instrumentale versies.
Het is natuurlijk altijd de moeite waard. Zal paar minuutjes werk zijn met WaveLab of Soundforge ofzo.Op woensdag 09 januari 2002 20:51 schreef MrShaggy het volgende:
ik zou het eerst in elk geval proberen, soms lukt het verbazingwekkend goed....en soms inderdaad niet
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Pagina: 1