[HTML & PHP]Hoe inhoud van frame te controllen?

Pagina: 1
Acties:

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Ik heb een pagina met 3 frames.
Een top frame die het menu bevat en 2 frames die content moeten tonen. Zeg content_1 en content_2
De gebruiker kiest uit het menu een item.
Vervolgens wordt er met php een tabel aangemaakt op basis van gegevens uit de database over dat item en het resultaat wordt getoond in content_1.
Nu wil de gebruiker een bepaalde regel van dit item editten. Zodoende staan er allemaal edititem/deleteitem links achter ieder tabel regel en een additem link onderaan. De gebruiker klikt bijvoorbeeld op een edit knop.
Vervolgens wordt in content_2 een formulier getoond met daarin de bestaande gegevens en een update knop. De gebruiker drukt op update en de gegevens worden gepost en m.b.v. php gewijzigd in de database.
Tot nu toe werkt alles goed. :)

Alleen nu mijn probleem/vraag:

Nadat de gebruiker op update drukt wordt de tabel weer weergegeven waarvan de aanvraag vandaan kwam (via header(Location: $HTTP_REFERER); Alleen deze wordt nu ook in content_2 getoond.
Ik zou het liefst weer teruggaan naar content_1 en daar de wijziging tonen.

Dit is helemaal mooi als de gebruiker iets toevoegd in een form weergegeven in content_2, zodanig dat dan content_1 direct de wijziging toont.

Ik hoop dat m'n vraag zo duidelijk is :P

Verwijderd

header("location:..") lijkt me niet zo nuttig, daarmee redirect je alleen de url van content2. Probeer met een javascriptje in content2 content1 te laten refreshen.

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
ik heb dit java script al geprobeerd

<script>
function load(page)
{
parent.content_1.document.location = page
}
</script>

waarbij ik dit script aanroep in de body:

<body onload="load("xxx.php")">