Vraagje Reciever+SBlive 1024

Pagina: 1
Acties:

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Ik heb nu mijn digitale ingang van mijn Technics SA DX750 werkend, maar ik heb nog 1 vraagje:
Ik zie op de display van de reciever staan icoontjes voor de speakers. En als ik dus muziek afspeel zie ik dat alleen de L en de R branden(dus linker en rechter speakers). De lampjes van LS(linker surround) en RS(rechter sur....je begrijpt me) branden niet. Komt dit alleen doordat het aangeleverde signaal geen ondersteuning biedt voor surround(omdat het maar van WinAMP af kwam), of moet ik nog een kabeltje gebruiken(zoals je ziet bij die 5.1-setjes van bv Creative: daar gebruiken ze de front, back en digi-uitgang van de SBlive)?

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
heb je een sblive 5.1? en ondersteunt het afspeel proggie wel 5.1??

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 19:50 schreef CK het volgende:
heb je een sblive 5.1? en ondersteunt het afspeel proggie wel 5.1??
Erhm ik heb geen SBlive-5.1(kweenie of je topictitel gelezen hebt), en ik zei ookal dattik WinAMP aan het afspelen was....(beetje voorbeeld van een niet-goed-gelezen-reactie)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Stephan Oudmaijer
Op woensdag 09 januari 2002 19:52 schreef AlKoholiK het volgende:

[..]

Erhm ik heb geen SBlive-5.1(kweenie of je topictitel gelezen hebt), en ik zei ookal dattik WinAMP aan het afspelen was....(beetje voorbeeld van een niet-goed-gelezen-reactie)
quote:

Ik zie op de display van de reciever staan icoontjes voor de speakers. En als ik dus muziek afspeel zie ik dat alleen de L en de R branden(dus linker en rechter speakers). De lampjes van LS(linker surround) en RS(rechter sur....je begrijpt me) branden niet.

raar he dat die niet branden.. daarom zeg ik ook heb je een 5.1 soundcard..

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 19:54 schreef CK het volgende:

[..]

quote:

Ik zie op de display van de reciever staan icoontjes voor de speakers. En als ik dus muziek afspeel zie ik dat alleen de L en de R branden(dus linker en rechter speakers). De lampjes van LS(linker surround) en RS(rechter sur....je begrijpt me) branden niet.

raar he dat die niet branden.. daarom zeg ik ook heb je een 5.1 soundcard..
Op woensdag 09 januari 2002 19:43 schreef AlKoholiK het volgende:
Komt dit alleen doordat het aangeleverde signaal geen ondersteuning biedt voor surround
NFI, maar ik gaf toch al aan dat ik vermoedde dat het om het aangeboden signaal ging. Als je dan eerst even goed leest en hier sim-pel antwoord op geeft, dan is het een stuk duidelijker.

Maargoed, als je zeker bent van je zaak, dan heb ik mijn antwoord ook, en dank ik je vriendelijk!

• Stephan Oudmaijer
graag gedaan :)

ikke slecht lezen :(

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
owkee dan, dat wordt snel DVDtjuh en 5.1tjuh kopuh! :)

Thankz!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Die Live 5.1 heeft er niks mee te maken natuurlijk. Als je digitale uitgang gebruikt, gebruik je zoiezo de decoder niet. Wat je zei klopte gewoon, als je winamp gebruikt komt er gewoon een stereo signaal uit de geluidskaart. En sterker nog, dat is ook gewoon de bedoeling. Waarom zou je muziek in godsnaam in dolby progogic gaan weergeven?

• Stephan Oudmaijer
Op woensdag 09 januari 2002 22:59 schreef Jag het volgende:
Die Live 5.1 heeft er niks mee te maken natuurlijk. Als je digitale uitgang gebruikt, gebruik je zoiezo de decoder niet. Wat je zei klopte gewoon, als je winamp gebruikt komt er gewoon een stereo signaal uit de geluidskaart. En sterker nog, dat is ook gewoon de bedoeling. Waarom zou je muziek in godsnaam in dolby progogic gaan weergeven?
ff een vraagje dan jag.. stel nou ik speel met m`n sblive player (geen 5.1 oid) af en sluit deze aan op m`n receiver die wel 5.1 support.. kan ik dan op m`n receiver in 5.1 films bekijken, mits deze natuurlijk met 5.1 encoding zijn gemaakt ?

• Jag

Jag

Op woensdag 09 januari 2002 23:06 schreef CK het volgende:

[..]

ff een vraagje dan jag.. stel nou ik speel met m`n sblive player (geen 5.1 oid) af en sluit deze aan op m`n receiver die wel 5.1 support.. kan ik dan op m`n receiver in 5.1 films bekijken, mits deze natuurlijk met 5.1 encoding zijn gemaakt ?
Je moet de hele term "5.1 support" laten vallen, en altijd het volgende in je achterhoofd houden: voor 5.1 heb je altijd de volgende dingen nodig:
- een 5.1 source, een DVD speler dus met 5.1 soundtrack
- een 5.1 decoder die de decompressie doet en er analoge signalen van maakt
- een vijfkanaals (plus nog een voor de sub) versterker die de analoge signalen versterkt
- vijf speakers plus een sub

En nu kan je zelf ook wel antwoord geven op de vraag :).

• Stephan Oudmaijer

of een divx met een 5.1 audio track, welke ik hierzo heb

dat zit in m`n versterker toch?

ff (ikke d0m) voor de duidelijkheid.. geeft m`n geluidskaart dan gewoon de 5 kanalen door op de digital out??

thnx iig alvast..

• Jag

Jag

Op woensdag 09 januari 2002 23:37 schreef CK het volgende:

of een divx met een 5.1 audio track, welke ik hierzo heb

dat zit in m`n versterker toch?

ff (ikke d0m) voor de duidelijkheid.. geeft m`n geluidskaart dan gewoon de 5 kanalen door op de digital out??

thnx iig alvast..
Wat jouw geluidskaart doet, en wat elke geluidskaart kan met een digitale uitgang, is het digitale signaal van de DVD speler (of die ene 5.1 DivX die er op deze aarde bestaat) doorgeven. Jouw versterker maakt daar idd 6 analoge signalen van. Daarin zit dus de decoder.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je persé die ranzige 4 speakersound van een soundblaster Live wil hebben (immers: meer speakers is beter :?), dan moet je je geluidskaart met twee stereokabeltjes met je front en rear-in's van je 5.1 input op je versterker verbinden (en vergeet alsjeblieft de center en de sub, die zijn ECHT voor films en dat doe je via de digitale kabel en auto decoding).

Op die manier kan je de Live er 4kanaals geluid van bakken met alle mogelijke ranzige stadium en EAX effecten die je maar wil. Je versterker kan dat uiteraard niet, omdat die gemaakt is om muziek goed weer te geven :Y).

Met deze aansluitmethode kan je ook spellen met de volledige ondersteuning van 4 speakers spelen (4 speakers? Ja 4 speakers, 5.1 is voor films)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Stephan Oudmaijer
Op woensdag 09 januari 2002 23:41 schreef Jag het volgende:

[..]

Wat jouw geluidskaart doet, en wat elke geluidskaart kan met een digitale uitgang, is het digitale signaal van de DVD speler (of die ene 5.1 DivX die er op deze aarde bestaat) doorgeven. Jouw versterker maakt daar idd 6 analoge signalen van. Daarin zit dus de decoder.
thnx.. alles wat ik wou weten :) en die ene divx op de wereld... denk et niet.. alle dvd-rips tegenwoordig heb je ook 5.1 soundtrack bijzitten.. kwalitatief (voor een rip) klinkt het nog wel aardig... gaat natuurlijk niets boven DTS lmd!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

kwalitatief (voor een rip) klinkt het nog wel aardig... gaat natuurlijk niets boven DTS lmd!
LOL, alsof dat verschil zo groot is ;).

DD is meer dan 'wel aardig' hoor ;). Maakt verder niet uit :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1