Toon posts:

2e Hands laptop voor mp3 en divx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik moet voor een kennis van me op zoek naar een 2e hands laptoppie.
Hij wil er wel divx en mp3 op kunnen draaien maar hoeft geen super machine te zijn.
Ikzelf dach aan iets van minimaal een 350 mhz met 64mb of is dit te weinig (ps budget is max 1000 piek).

plz advies.

Verwijderd

Mijn pa heeft een celeron 466 met 64mb geheugen,
hiermee is het redelijk goed divx kijken.

misschien dat 350 iets te laag is?

Verwijderd

Je kunt eens kijken op www.toplaps.nl, heeft veel tweede hands keuze 8-)

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Me pa heeft P2 266mhz met 64mb (desktop) en je kunt er prima divx op kijken :)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 19:41 schreef RDJ het volgende:
Je kunt eens kijken op www.toplaps.nl, heeft veel tweede hands keuze 8-)
Ja ze hebben wel erg veel keuze maar 2e hands systemen daar koop je ook gewoon een snellere nieuwe voor zie ik wel :)
probleem is dat het budget 450 euro is en op die site koop je er nog niet eens een p166 voor terwijl ik2e hands toch vaak al 300-400 mhz zie voor dat geld.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 19:43 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Me pa heeft P2 266mhz met 64mb (desktop) en je kunt er prima divx op kijken :)
Wat voor DivX kijk jij dan? :?
Ik heb een Amd k6 450 met 128mb geheugen en daar haperen soms de films nog (niet allemaal, maar de 'zware'wel)

dus minstens 450 heb je wel nodig...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 19:47 schreef floduR het volgende:

[..]

Wat voor DivX kijk jij dan? :?
Ik heb een Amd k6 450 met 128mb geheugen en daar haperen soms de films nog (niet allemaal, maar de 'zware'wel)

dus minstens 450 heb je wel nodig...
Ik heb nog geen enkele film gehad die niet goed draaide op m'n P2 350 met 384mb ram. (soms moet je wel even wat "tweaken" (andere programma's afsluiten, juiste codex gebruiken)).

Verwijderd

Laptop.... gratiz? kan wel hoor!

Loopt een comp boer binnen pakt eer 1 onder de arm en lopen maar! (wel snel lopen) en bij voorbaat in een plaats waar ze je niet kennen!

Suc6 >:)

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nog geen enkele film gehad die niet goed draaide op m'n P2 350 met 384mb ram. (soms moet je wel even wat "tweaken" (andere programma's afsluiten, juiste codex gebruiken)).
ik heb "The patriot" op Divx, 2 cd's en die haalt de 25 fps niet, maar het is ook één van de enige, maar deze is ook wel hele hoge kwaliteit, voor kwaliteit heb je meer nodig

en als je echt leuk wil kijken met BSplayer, heb je zeker 800mhz nodig, maar dat is ook merkbaar beter (gladder, vloeiender etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Maar om maar weer even op het onderwerp terug te komen. :)
Is het haalbaar om voor 450 euro een laptop te kopen die divx en mp3 aankan ?. En wat de Specs moeten zijn om dat minimaal te kunnen.

Verwijderd

Minimaal 450Mhz en minimaal 64Mb

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 20:06 schreef tazmanian_devil het volgende:
Laptop.... gratiz? kan wel hoor!

Loopt een comp boer binnen pakt eer 1 onder de arm en lopen maar! (wel snel lopen) en bij voorbaat in een plaats waar ze je niet kennen!

Suc6 >:)
da kan ook... maar de meeste Tweakers zijn netjes jij dus niet >:)

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Leuke videokaart wil ook wel us helpen ....

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
De videokaart is verder niet zo belangrijk... het belangrijkst is de processor capaciteit en die moet zeker weten boven 333 liggen dus ik denk 450 wel goed is

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

hmm... vanaf welke cpu zit er een beetje TV-out in een laptop? Als je 450 wil uitgeven, kom je niet zo hoog, en heb je een DTSN scherm ofzo (kan me vergissen in lettervolgorde) maar lijkt me niet fijn kijken op een 14" scherm wat niet zuiver overloopt. Ik weet niet hoe het ander zou moeten noemen

edit:

http://www.tweakers.net/aanbod/cat/33 2de hands laptop van tweakers

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik heb zelf een Toshiba 4070CDT aangeschaft paar daagjes terug :) Is een cely 366 met een Trident videokaartje erin en 64mb ram!

Divx draait er goed op! Op mn oude laptop (siemens p300mmx met 128mb ram en Neomagic videokaart) draaide 't net niet op.

Elke laptop met een Neomagic videokaart erin moet je divx vergeten! Zodra er een Ati, Trident of Chips&Technologies oid in zit, dan werkt 't 99% zeker!

EDIT: jammer genoeg had ik mn laptop al aangeschaft, toen kreeg ik dit aanbod: http://www.tweakers.net/aanbod/33384 . Die jongen heeft dus nu die laptop te koop aangeboden op t.net! Op die werkt 't ook wel lijkt me :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op woensdag 09 januari 2002 21:32 schreef Microsoft het volgende:
[..]
Elke laptop met een Neomagic videokaart erin moet je divx vergeten! Zodra er een Ati, Trident of Chips&Technologies oid in zit, dan werkt 't 99% zeker!
Ik heb hiero nog een Compaq Armada 1560D met 80 MB ram erin
ook een Chip&Tech video erin, alleen geen TV-out, hoe bouw ik die erin dan? :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 21:32 schreef Microsoft het volgende:
Ik heb zelf een Toshiba 4070CDT aangeschaft paar daagjes terug :) Is een cely 366 met een Trident videokaartje erin en 64mb ram!

Divx draait er goed op! Op mn oude laptop (siemens p300mmx met 128mb ram en Neomagic videokaart) draaide 't net niet op.

EDIT: jammer genoeg had ik mn laptop al aangeschaft, toen kreeg ik dit aanbod: http://www.tweakers.net/aanbod/33384 . Die jongen heeft dus nu die laptop te koop aangeboden op t.net! Op die werkt 't ook wel lijkt me :)
Wat heb je voor die Toshiba 4070CDT betaald dan want zoiets lijkt me wel goed qua configuratie.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 21:50 schreef SilverBolt het volgende:

[..]

Wat heb je voor die Toshiba 4070CDT betaald dan want zoiets lijkt me wel goed qua configuratie.
F1290,-
best veel dus, maar goed :)
Wel leuk dingetje!

En RaZ: die videokaarten zitten 9 vd 10 keer op 't moederbord geïntegreerd :)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Euh, ik heb een Tecra 8000 PII366 128MB RAM, Met NEOMAGIC videokaart, en ik kan wel vloeiend DivXjes kijken... Dus ik denk niet dat het aan die neomagic ligt hoor... Werkt trouwens perfect :9

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
"schop" voor ik slapen ga :)
Pagina: 1