nee 
de lampies knipperen als een gek, maar niet op snelheid van laden van harde schijf
de lampies knipperen als een gek, maar niet op snelheid van laden van harde schijf
stomme vraag, ledjes wel in de goede volg orde gezetOp woensdag 09 januari 2002 22:01 schreef Chopper_Rob het volgende:
nee
probeer ze nog is te aarden, had ik ook
en ik gebruikt btw deze:
en ik gebruikt btw deze:
This message was sent on 100% recyclable electrons.
omdat ie niet werkt wil nog niet zeggen dat ik dom benOp woensdag 09 januari 2002 22:05 schreef Tweaker-Willem het volgende:
[..]
stomme vraag, ledjes wel in de goede volg orde gezet![]()
ff paar vraagjes:Op woensdag 09 januari 2002 22:09 schreef basiep het volgende:
en ik gebruikt btw deze:
[afbeelding]
- waarom een potmeter
- op welke pinnen zijn de draden aangesloten bij de optocoupler
Verwijderd
Ik heb ooit ook zo'n ding gebouwd kan wij ook herinneren dat ik uit eindelijk dat spanningdeler id van basiep heb gebruikt dit ivm die pulsen die te groot waren dat afspellen sprak vrij nou als je hem mooi wilde laten lopen.- waarom een potmeter
Een nog veel beter id wat we later hebben toegepast was het gebruik van een deler je zult zien als hij dadelijk werkt dat het wel erg snel gaat en dat het meestal een oplichtenden lijn is.
[zeikmode]Op donderdag 10 januari 2002 00:57 schreef TheFrog het volgende:
[..]
Ik heb ooit ook zo'n ding gebouwd kan wij ook herinneren dat ik uit eindelijk dat spanningdeler id van basiep heb gebruikt dit ivm die pulsen die te groot waren dat afspellen sprak vrij nou als je hem mooi wilde laten lopen.
Een nog veel beter id wat we later hebben toegepast was het gebruik van een deler je zult zien als hij dadelijk werkt dat het wel erg snel gaat en dat het meestal een oplichtenden lijn is.
Jeeez! Is je SHIFT, komma en punt enzo kapot?
Ik heb ooit eens in de FAQ gelezen dat je moet proberen een beetje leesbaar te schrijven!
[/zeikmode]
De vakantie heeft alweer heimwee naar mij
[totaal offtopic]Op donderdag 10 januari 2002 01:05 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
[..]
[zeikmode]
Jeeez! Is je SHIFT, komma en punt enzo kapot?
Ik heb ooit eens in de FAQ gelezen dat je moet proberen een beetje leesbaar te schrijven!
[/zeikmode]
Bril niet op zeker, ik zie toch anders duidelijk hoofdletters en een paar punten.
Verwijderd
//pffffffff moeilijk he , duidelijk typen wat je bedoelt//Op donderdag 10 januari 2002 00:57 schreef TheFrog het volgende:
[..]
Ik heb ooit ook zo'n ding gebouwd kan wij ook herinneren dat ik uit eindelijk dat spanningdeler id van basiep heb gebruikt dit ivm die pulsen die te groot waren dat
afspellen sprak vrij nou als je hem mooi wilde laten lopen.
//zeikmode 2// nee dit is normaal nederlands
Een nog veel beter id wat we later hebben toegepast was het gebruik van een deler je zult zien ((DAT)) als hij dadelijk werkt dat het wel erg snel gaat en dat het meestal een oplichtenden lijn is.
potmeter is om de snelheid te regelenOp woensdag 09 januari 2002 22:12 schreef Chopper_Rob het volgende:
[..]
ff paar vraagjes:
- waarom een potmeter
en die optocoupler is extra (hoeft niet) als je hem wel wil moet je hem op je hdd uitgang zetten
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Op mijn huispagina heb ik op de pagina Tweaks | HDD LED Meter ook een duidelijke schema gezet. Misschien heb je wat aan mijn schema en de bijgevoegde info 
edit:
het betreft de LM3914 IC ipv de hier genoemde 4017 IC
het betreft de LM3914 IC ipv de hier genoemde 4017 IC
Verwijderd
ik heb dit zelfde schema ook gemaakt, en door aan de potmeter te draaien verander je echt niet de snelheid !Op donderdag 10 januari 2002 09:21 schreef basiep het volgende:
[..]
potmeter is om de snelheid te regelen
en die optocoupler is extra (hoeft niet) als je hem wel wil moet je hem op je hdd uitgang zetten
als je er aan draait loop ie op een gegeven moment gewoon niet meer, vrij nutteloos als je het mij vraagt.
Misschien verwart hij de hier genoemde schema met de welbekende LM3914 schema. Want met LM3914 is dit wel het geval..Op donderdag 10 januari 2002 11:08 schreef Silenzer_nl het volgende:
[..]
ik heb dit zelfde schema ook gemaakt, en door aan de potmeter te draaien verander je echt niet de snelheid !
als je er aan draait loop ie op een gegeven moment gewoon niet meer, vrij nutteloos als je het mij vraagt.
Verwijderd
zou goed kunnen, want dit ic is digitaal dus als je de spanning op de clock-ingang verlaagt zal het ic idd niet langzamer gaan lopen. maar bij het schema van de hdd VU meter zal de ingang minder gevoelig worden.Op donderdag 10 januari 2002 11:22 schreef BalusC het volgende:
[..]
Misschien verwart hij de hier genoemde schema met de welbekende LM3914 schema. Want met LM3914 is dit wel het geval..
Terug naar de 4017, die heeft toch 2 ingangen (1 normale en 1 geinverteerde), hang de niet gebruikte aan de resp 0 of aan de +5v, die wil nog wel eens stuiteren, vandaar dat je ledjes gaan vliegen
Ik had hetzelfde probleem...
Ik had hetzelfde probleem...
Verwijderd
het mooiste effect heeft toch een deler omdat de leds soms zo hard lopen dat het net één balk is.
nee ik bedoel de andere kant van de optocoupler, de kant naar de IC. Moet op pin 4 en 5 de draden of 5 en 6?Op donderdag 10 januari 2002 09:21 schreef basiep het volgende:
[..]
potmeter is om de snelheid te regelen
Deze heb ik ook gebruiktOp woensdag 09 januari 2002 22:09 schreef basiep het volgende:
en ik gebruikt btw deze:
[afbeelding]
hoe moet ik ie aarden dan, want ik denk dat dat het probleem is.
Ben ik weer, ik heb dat ding nog steeds niet aan de praat. Ik denk dat het het probleem is dat ie nog niet goed geaard is. Hoe kan ik hem goed aarden?
Ik heb er een optocoupler tussen staan. De TIL112, de electroboer zei dat ie hetzelfde werkte als de TIL111.
Ik heb er een optocoupler tussen staan. De TIL112, de electroboer zei dat ie hetzelfde werkte als de TIL111.
Pagina: 1