Toon posts:

[CM] fanbay kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar ik wil een fanbay hebben, waarmee ik tussen 5-7-12 volt kan schakelen. Met eventueel dualkleur leds en aansluiting voor 120mm, 80mm, 60mm.

Ik denk dat het me niet gaat lukken om zoiets zelf in elkaar te knutselen. oa door gebrek aan gereedschap.

In de winkel zijn ze nogal vrij prijzig, is hier dus misschien iemand die die dingetjes maakt en verkoopt?

Zo nee ;( dan moet ik maar op zoek gaan naar een goede elctro winkel met alle onderdelen, gereedschap huren/lenen en naar een noobhandleiding zoeken.

Verwijderd

Je kunt een Digidoc 5 kopen, maar dat is idd nogal prijzig , de (volgens mij) enige andere oplossing is er zelf 1 maken.
IS wel leuk om te doen trouwens.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Heb net zelf (en hulp van een vriend) een fanbus in elkaar gezet. Was voor 4 fans, met regelbare weerstand (en mooi draaiknopje) geen LED's of andere zut.
De onderdelen gekocht bij de bekendste elektroboer (Van Essen) hier in Apeldoorn in totaal Fl 169,- kwijt(omrekenen mag je zelf doen) dus wat dat betreft is een digidoc 5 nog niet zo duur aangezien die veeeeeel meer kan.
Een Digidoc paste niet meer in me Case-mod (binnenkort in O&C), zodoende ben ik voor zelfbouw gegaan.

Succes

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Topicstarter
169,- is idd veel te prijzig voor alleen de onderdelen.

Maar ik geloof wel dat dat goedkoper kon (als ik de posts hierzo lees).

Als iemand die dingen maakt, of iemand tijd/zin heeft om er 1 te maken. Zou diegene dan ook de maakloon erbij kunnen zetten :)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik denk dat je het beste het zelf kan maken...

Das denk ik de goedkoopste oplossing...

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
169 !? dat wel heel duur voor een zelfbouw! Maaja, een digidoc is duurder :9

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 22:47

JTW

laat maar zitten eigenlijk
|:( geen zin meer in

• FragFrog
  • Laatst online: 23:53
[verbaas-mode] 169 piek??? [/verbaas-mode]

Moet nog aan mijn eigen beginnen, maar dat wordt 4x3 leds plus 4 schakelaars, beetje verf en klaar. Kweenognie waar ik de boel moet kopen, maar voor een paar tientjes ben ik done :)

btw, is veel leuker om zelf een bay bus te maken. Zo moeilijk is't niet, tenzij je met lcd's enzo wilt gaan werken. En voor een faq moet je de search gebruiken :P

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 20:10 schreef JeeThee het volgende:
wat moet je er allemaal ophebben?
Zoiets als dit: [topic=373112]

Dus dualleds en 3 schakelaartjes (of draaiknoppen). Mijn cpu cooler komt gewoon aan mijn mobo te hangen. Ik denk dat ik het liefst 12v, 7v, off heb. Of 12v, 5v, off (daar ben ik nog niet helemaal uit, gewoon wat je denkt dat het beste is).

Zo'n 5,25" slot plaatje heb ik hier nog en die zou ik toe kunnen sturen. Dit is denk ik het mooiste aangezien die van mij zwart is.

• JTW
  • Laatst online: 05-05 22:47

JTW

nou misschien ik kijk wel
ik heb nog een frontje maar ik heb waarschijnlijk geen tijd

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19
Fl 169,-
Het is 169,- / 2,20371 = € 76,69

Lijkt in eens minder :P

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens nog 2 fans die alleen een molex aanluiting hebben. Zijn er van die molex->3pins draadjes ergens los te krijgen?

Verwijderd

zelf bouwen natuurlijk. gereedschap kost ook niet veel, heb van de week een 15 watt soldeerbout gekocht, 20 piek en wat tin, kost helemaal niets. De schakelaartjes kosten iets van 2,50 per stuk ofzo. Ik ben er van de week ook met eentje begonnen, ben nu aan het solderen. Alles bij elkaar (behalve soldeerbout) kost het me iets van 40 piek, laten we zeggen 20 euro.
Ik ben er eentje aan het maken voor 4 fans (12v, off, 7v), 1 fan alleen aan/uit, 1 voor mijn ccfl aan/uit en nog eentje extra, waarvoor weet ik nog niet. Als je wil kan ik zometeen wel ff een paar pics posten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 20:41 schreef __Ted__ het volgende:
zelf bouwen natuurlijk. gereedschap kost ook niet veel, heb van de week een 15 watt soldeerbout gekocht, 20 piek en wat tin, kost helemaal niets. De schakelaartjes kosten iets van 2,50 per stuk ofzo. Ik ben er van de week ook met eentje begonnen, ben nu aan het solderen. Alles bij elkaar (behalve soldeerbout) kost het me iets van 40 piek, laten we zeggen 20 euro.
Ik ben er eentje aan het maken voor 4 fans (12v, off, 7v), 1 fan alleen aan/uit, 1 voor mijn ccfl aan/uit en nog eentje extra, waarvoor weet ik nog niet. Als je wil kan ik zometeen wel ff een paar pics posten.
Graag :)

edit:

Hoe sluit je trouwens je fans aan op die baybus? het zal wel niet met molexjes werken gok ik. Heb je dan van die draadjes van molexconnector naar 3 pins of heb je de draadjes los op op je baybus gesoldeerd of iets dergelijks.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
ehm.

Ik heb er ook 1 gemaak.

7V/UIT/12V.

nodig: alleen soldeerboud, tin boormachine enzow. maar geen speciaal gereedschap!

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 20:41 schreef __Ted__ het volgende:
De schakelaartjes kosten iets van 2,50 per stuk ofzo.
Hmm die van mij kostte 7,95 gulden per stuk, mja heb dan wel een van de duurdere (aan/uit/aan 2polig)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 20:49 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

Hmm die van mij kostte 7,95 gulden per stuk, mja heb dan wel een van de duurdere (aan/uit/aan 2polig)
ja ik ook, maar die 2,50 waren andere, alleen aan/uit en 1 polig. Maar ik heb ook die jij hebt, maar dan voor 4.95 (gulden) gehaald vandaag. dus aan/uit/aan bij mij wordt het 12v/0v/7v.

• GTTC
  • Laatst online: 11-03 14:54
Op woensdag 09 januari 2002 19:40 schreef Righteye het volgende:
Heb net zelf (en hulp van een vriend) een fanbus in elkaar gezet. Was voor 4 fans, met regelbare weerstand (en mooi draaiknopje) geen LED's of andere zut.
De onderdelen gekocht bij de bekendste elektroboer (Van Essen) hier in Apeldoorn in totaal Fl 169,- kwijt(omrekenen mag je zelf doen) dus wat dat betreft is een digidoc 5 nog niet zo duur aangezien die veeeeeel meer kan.
Een Digidoc paste niet meer in me Case-mod (binnenkort in O&C), zodoende ben ik voor zelfbouw gegaan.

Succes
Afbeeldingslocatie: http://gttc.freewebspace.com/voorkant.jpg

169 PIEK
voor 4 potmters en draaiknopje, SJEES man voor dat bedrag heb je een Factory made rheostat-bus!

Ik heb zo'n 25 euro betaald voor mijn Rheostat-bus MET 4 potmeters en ALU draaiknoppen!

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik iets meer geld ga betalen en voor de Rheobus gaat. Scheelt me veel tijd naar het zoeken van geschikte onderdelen (zoals mooie ledjes, bedrading, draaiknoppen die werken en mooi zijn, 17watt per kanaal).
En de aansluiting van de fans is erg gemakkelijk zonder stekkertjes, maar gewoon dat versterker principe (draadjes in gaatjes). En garantie :)

ftp://ftp.extremeoverclocking.com/Videos/PCMods_Rheobus_Broadband.wmv

Kijk eens naar die ledjes :)

edit:

weet iemand toevallig of ie nog ergens goedkoper te krijgen is dan bij www.overclocking.be liefst in NL of Belgie

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 22:28
Zag bij CaseETC (http://www.caseetc.com)ook wel een goed uitziende baybus namelijk de Maelstrom :9~(http://www.caseetc.com/cgi-bin/caseetc/F-403.html?id=epewsTHF).

Verwijderd

Topicstarter
Die is ook mooi ja! Alleen die Rheostat heeft nog ultrabright blue leds :9~ en aangezien ik al blauw licht onder (voorin door het rooster) is dat wel mooit denk ik.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 10 januari 2002 02:07 schreef GTTC het volgende:

[..]

[afbeelding]

169 PIEK
voor 4 potmters en draaiknopje, SJEES man voor dat bedrag heb je een Factory made rheostat-bus!

Ik heb zo'n 25 euro betaald voor mijn Rheostat-bus MET 4 potmeters en ALU draaiknoppen!
25 euro waar hebbie dat ding gehaald man???? Wat ik wil zeggen is dat het er goed uit ziet en als ik dit voor 25euro kan krijgen ik zelf nooit meer ga kloten.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:40 schreef Righteye het volgende:

De onderdelen gekocht bij de bekendste elektroboer (Van Essen) hier in Apeldoorn in totaal Fl 169,- kwijt(omrekenen mag je zelf doen)
lol, ben ik blij dat de vriend van mn ma systeembeheerder is bij een bedrijf waar ze machines bouwen >:).. Ik heb dus gratis bi-color leds, schakelaars etc. Ik ga er een maken met 6 schakelaartjes (Dragon Orb, Videokaart fan, 4 case fans)

Maarjah, heb je trouwens pics?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 16:12 schreef memendo het volgende:

[..]

25 euro waar hebbie dat ding gehaald man???? Wat ik wil zeggen is dat het er goed uit ziet en als ik dit voor 25euro kan krijgen ik zelf nooit meer ga kloten.
Ik denk dat ie die zelf gemaakt heeft, zo niet dan WAAAAAAR heb je dat ding voor 25 euro ? :) :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Op donderdag 10 januari 2002 16:29 schreef funksngrooves het volgende:

[..]

Ik denk dat ie die zelf gemaakt heeft, zo niet dan WAAAAAAR heb je dat ding voor 25 euro ? :) :)
ja, maar dan moet je hem denk ik nog wel zelf inelkaar zette!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Ik ga morgen aan die van mij beginnen samen met i love heineken van GoT hier. Ik hoop dat het lukt. Ik heb van die staafjes als schakelaars ( 3 polig ) om op 7 V, 12 V en uit te draaien en 4 bi-color ledjes. Binnenkort pics, want morgen moete r meer gebeuren: window met ccfl, 3 casefans en de bus. Druk, druk, druk, but i love it! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het eigenlijk meer in de shopservey past, maar aangezien jullie geen andere zaak weten waar de rheostat te koop is. Wil ik vragen of jullie toevallig weten of loveno een 'echt' betrouwbaar bedrijf is. Ze versturen nl niet onder rembours, maar alleen voorruit betaling.
Pagina: 1