Ik heb een heel gek probleem. Ik wil dus mijn adsl speedtouch home modem tweaken, maar ik loop ergens vast... Ik typ telnet 10.0.0.138 in, druk vervolgens op enter, dan gaat het allemaal zoals het hoort, typ vervolgens EXPERT, vraagt ie om password, heb ik gehaald van internet, maar dan.... ik kan gewoon niks intypen! als ik een nummer of een cijfer probeer in te typen krijg in niks op mijn scherm!:'( Heb alles geprobeerd, het lukt gewoon niet! Ik gebruik Win2K.
Verwijderd
Moet je in het web-interface ff het admin password wijzigen.Op woensdag 09 januari 2002 19:16 schreef schaapie het volgende:
Ik heb een heel gek probleem. Ik wil dus mijn adsl speedtouch home modem tweaken, maar ik loop ergens vast... Ik typ telnet 10.0.0.138 in, druk vervolgens op enter, dan gaat het allemaal zoals het hoort, typ vervolgens EXPERT, vraagt ie om password, heb ik gehaald van internet, maar dan.... ik kan gewoon niks intypen! als ik een nummer of een cijfer probeer in te typen krijg in niks op mijn scherm!:'( Heb alles geprobeerd, het lukt gewoon niet! Ik gebruik Win2K.
Heb ik ook gehad!
dan is de firmware in je modem te nieuw (had ik ook) heb toen een lagere versie erin gezet, daarnaa deed ie het,
A wise man's life is based around fuck you
Maar je ziet geencijfers. Net zo als die sterrretjes van microsoft heeft alcatec zo'n ding.
Ik ben blij dat je de oplossing voor me hebt, maar nu moet je het me nog ff uitleggen hoe ik dat doe...Op woensdag 09 januari 2002 19:35 schreef Stellarc het volgende:
[..]
Moet je in het web-interface ff het admin password wijzigen.
Heb ik ook gehad!
alvast bedankt!
Verwijderd
OK , in je browser 10.0.0.138 typen , en dan het admin wachtwoord wijzigen . Its easyOp woensdag 09 januari 2002 19:44 schreef schaapie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je de oplossing voor me hebt, maar nu moet je het me nog ff uitleggen hoe ik dat doe...
alvast bedankt!
zover was ik al ja, maar ik kan geen adim wachtwoord vinden...Op woensdag 09 januari 2002 19:45 schreef Stellarc het volgende:
[..]
OK , in je browser 10.0.0.138 typen , en dan het admin wachtwoord wijzigen . Its easy
en ja, het zal wel easy zijn, maar ik kom er ff niet uit
Verwijderd
je klikt daar op system setup en dan verander je daar je password.Op woensdag 09 januari 2002 20:07 schreef schaapie het volgende:
[..]
zover was ik al ja, maar ik kan geen adim wachtwoord vinden...
en ja, het zal wel easy zijn, maar ik kom er ff niet uit
later kan je met je telnet inloggen met : admin en dan je password.
Hoop ik voor je
Niet genoeg gehooptOp woensdag 09 januari 2002 20:18 schreef Stellarc het volgende:
[..]
je klikt daar op system setup en dan verander je daar je password.
later kan je met je telnet inloggen met : admin en dan je password.
Hoop ik voor je
Ik heb bij system setup een password ingetypt, en vervolgens "save all" gedaan... doe ik iets fout?
Verwijderd
Ik heb gewoon als user ingelogd, ik kreeg ook geen sterretjes, maar ik heb het gewoon "blind" ingetyped, en dan accepteert hij het wel gewoon.....
BTW, als je de oude firmware weer terug wil zetten kun je dat in InternetExplorer bij 10.0.0.138; upgrade; en dan staat daar als het goed is de oorspronkelijke firmware bij de passive software. Als dat zo is, moet je switch over doen, dan is de oude firmware weer terug....
Laat ff horen of het is gelukt
BTW, als je de oude firmware weer terug wil zetten kun je dat in InternetExplorer bij 10.0.0.138; upgrade; en dan staat daar als het goed is de oorspronkelijke firmware bij de passive software. Als dat zo is, moet je switch over doen, dan is de oude firmware weer terug....
Laat ff horen of het is gelukt
Verwijderd
misschien moet je ff Issis zen verhaal proberenOp woensdag 09 januari 2002 20:26 schreef schaapie het volgende:
[..]
Niet genoeg gehoopt..... Ik doe telnet 10.0.38, dan staat er "user", ik vul in admin, voer password in (krijg dus gewoon sterretjes), krijg dan dat mooie schermpje met "Adsl modem versie 3.2 blabla", typ vervolgens EXPERT, moet dan password invoeren, en WEER komen er geen sterretje tevoorschijn.
Ik heb bij system setup een password ingetypt, en vervolgens "save all" gedaan... doe ik iets fout?
gvd... lukt ook niet....Op woensdag 09 januari 2002 20:40 schreef Stellarc het volgende:
[..]
misschien moet je ff Issis zen verhaal proberen
Het password is toch gewoon 9 cijfers? geen aanhalingstekens of "SpeedTouch" er bij? ALs ik blind die cijfertjes in typ, lukt het niet...
Verwijderd
je kan em altijd nog resetten .Op woensdag 09 januari 2002 20:50 schreef schaapie het volgende:
[..]
gvd... lukt ook niet....
Het password is toch gewoon 9 cijfers? geen aanhalingstekens of "SpeedTouch" er bij? ALs ik blind die cijfertjes in typ, lukt het niet...
Verwijderd
Raar....
Misschien ligt het aan wat je in die codegenerator hebt ingevoerd...
Moet in ieder geval van deze vorm zijn
'SpeedTouch (00-90-D0-1B-70-15)' maar je moet het invoeren MET aanhalingstekens....
Als je dat zo gedaan hebt, zou ik hem inderdaad even resetten dmv dat knopje op het modem...
Als het dan nog niet lukt, kun je het beste gewoon heel lang aanklooien, en een hoop dingen uitproberen, veel op inet rondzoeken;
Maar wel het risico lopen dat je iets fataals veranderd, zodat je je modem terug moet brengen naar KPN...
Misschien ligt het aan wat je in die codegenerator hebt ingevoerd...
Moet in ieder geval van deze vorm zijn
'SpeedTouch (00-90-D0-1B-70-15)' maar je moet het invoeren MET aanhalingstekens....
edit:
sorry, had eerst ZONDER aanhalingstekens staan, is nogal verwarring over, verschilt per handleiding-site, maar het moet dus met (zo heb ik het gedaan)
sorry, had eerst ZONDER aanhalingstekens staan, is nogal verwarring over, verschilt per handleiding-site, maar het moet dus met (zo heb ik het gedaan)
Als je dat zo gedaan hebt, zou ik hem inderdaad even resetten dmv dat knopje op het modem...
Als het dan nog niet lukt, kun je het beste gewoon heel lang aanklooien, en een hoop dingen uitproberen, veel op inet rondzoeken;
Maar wel het risico lopen dat je iets fataals veranderd, zodat je je modem terug moet brengen naar KPN...
Het beste is alles knippen en plakken dan kan je niets vergeten.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Pagina: 1