PC Updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 23:29
ik heb een pentium 133 op mijn kamer staan en die wou ik een beetje heel erg drastisch gaan updaten.

Is dat wat:

- Epox EP-8KHA+
- AMD XP 1600+
- AOpen HQ08
- 256MB DDR
- ATI Rage 128 pro 32 MB (ik weet is oud maar meer vind ik niet nodig game toch nooit)

verder wil ik mijn oude hd's, cd-rom, floppy, beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers gewoon weer gebruiken.

Gaat dit allemaal wel, dat is wat ik eigenlijk hoofdzakelijk wil weten, als iemand nog voorstellen heeft.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zet je geluidskaart ook over?

moet je wel even kijken of je neit toevallig een ISA soundcard hebt en het nieuwe mobo geen ISA sloten meer heeft.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Het enige wat mij meteen opviel is, dat je de oude HD's wil recyclen. Dat lijkt me een beetje zonde, omdat deze waarschijnlijk nog PIO-3 of PIO-4 zijn o.i.d terwijl je juist veel performancewinst uit U-100 of U-133 kunt halen.

Smijt er een paar meijers (Of Eurobiljetten ;)) tegenaan en koop een U100 schijfje d'r bij.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Op woensdag 09 januari 2002 18:34 schreef FoolZero het volgende:
Het enige wat mij meteen opviel is, dat je de oude HD's wil recyclen. Dat lijkt me een beetje zonde...
Inderdaad, koop er zeker nog een snel schijfje (al is het maar 20gig 7200rpm) bij om van te booten enzo.
Anders is het echt zonde van het systeem (verder een mooi systeem).

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
waar haal je een voeding vandaan? Niet uit een P133 bak!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn oude P133 heeft een seriele muis en tb met ook een of andere vage aansluiting waarvan ik de naam nieteens weet :) Dus misschien ook even nieuwe muis en toetsenbord halen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 18:40 schreef robbb het volgende:
waar haal je een voeding vandaan? Niet uit een P133 bak!
- AOpen HQ08
Daar zit er std een in :)

• kipfel
Voeding zit bij de kast, toch....??? ja dus

en sound is onboard benk eerst wel tevreden mee

maar kunnen die hd's wel dan doe ik dat later wel, anders krijg ik het niet met mijn ouders voor me kaar dat ik het mag halen.

muis (logitech cordless mouseman optical, dus die hou ik wel >:) ) en toestensbord is al ps2 dus

Verwijderd

ik ben ook op die manier begonnen maar binnen een week stond er toch een compleet andere pc gewoon omdat die oude meuk niet lekker werkt met het nieuwe. Het enige wat ik nu nog heb van mijn oude PC is de kast en voor de rest alles nieuw nou suc6 ermee enne vergeetje voeding niet

• kipfel
cd rom (is redelijk nieuw) en diskette (die ik toch nooit gebruik) zijn nog goed dus waarom nieuw?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Op woensdag 09 januari 2002 18:49 schreef Peterzz het volgende:
ik ben ook op die manier begonnen maar binnen een week stond er toch een compleet andere pc gewoon omdat die oude meuk niet lekker werkt met het nieuwe. Het enige wat ik nu nog heb van mijn oude PC is de kast en voor de rest alles nieuw nou suc6 ermee enne vergeetje voeding niet
T'werkt prima, maar die hd's zijn natuurlijk niet echt goed afgestemd op die nieuwe pc.

Gewoon doen hoor.

Draait wel, en na verloop van tijd vernieuw je de oudere hardware.

De belangrijkste onderdelen vervang je , dus wees nergens bang voor.

• kipfel
ok ik ga het dus doen,
alleen nog ff zeuren bij me ouders of het mag, ze gaan al steeds meer overstag.

Verwijderd

Het moederbord zou ik veranderen in een MSI Pro2 266 met usb 2.0.

Verwijderd

[topic=218256/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.