Toon posts:

probleem: combi van auto submit met cronjob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dingetje gebouwd die headlines naar mijn telefoon sms't (via http://www.pc-genie.com/sms/smssendok.html ) nou heb ik die sms form zo gemaakt dat dus mijn telefoonnummer en de headlines (via een php include) ingevuld staan bij hij laden van de page. Vervolgens met setTimeout('document.smsform.submit()',100) word de boel automatisch gesms't. Hartstikke mooi, werkt als ik de page in mijn browser inlaad maar met een cronjob werkt het niet :( heb al dingen geprobeerd met frames etc maar niks: mijn cron is:

*/20 * * * * lynx -dump http://www.url.com >
/dev/null 2>&1

iemand een idee?
sjaak

ps: als je een pagina hebt met een javascript om automatisch nog een pagina in te laden werkt dat uberhaupt dan met een cron? Of kunnen dat soort dingen alleen met een "fysieke" browser?

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

sinds wanneer ondersteund lynx javascript zooi?

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 18:19 schreef _eek_ het volgende:
sinds wanneer ondersteund lynx javascript zooi?
juist..ik neem aan dat je hiermee bedoelt "lynx ondersteunt geen javascript". Dat wist ik niet, wat zou dan de oplossing zijn?

• eek

eek

@MagickNET

speel maar eens met de socket functies van perl/php

Verwijderd

Topicstarter
is er geen php functie om die submit automatisch uit te voeren (das eigenlijk het enige dat ik nodig heb) Dus die setTimeout('document.smsform.submit()',100; vervangen.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

JaQ

wat je zou kunnen doen is de autorefresh in je html op een x aantal seconden zetten. (is iets van
<BODY ... REFRESH=10> , maar de exacte syntax weet ik niet meer. Die zou je even op moeten zoeken op een of andere site.

Greetz

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook wat mee geprobeerd maar werkt niet echt...moet gewoon iets met php zijn dat als de pagina 2 seconden geladen is de form gesubmit word, maar hoe?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

Verwijderd

Topicstarter
als ik nou een simple netscape op de server install en daarmee die cronjob execute..zou het dan wel werken? (dus een pagina met een javascript zijn werk laten doen)

• eek

eek

@MagickNET

bak een perl script die naar poort 80 connect
en daar een submit(POST) van de file doet.

Pagina: 1