Install programmaas

Pagina: 1
Acties:

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:02
Zijn de installers van bijvoorbeeld Macromedia gemaakt met een programmaa of gewoon geprogt?
En als het met programmaas gedaan wordt, welke zijn dat dan :?

En er is ook zo iets als sfx-factory ofzo, dat zie ik ook wel eens, is dat wat :?

Verwijderd

Ik gebruik meestal InstallShield, je kan een standaard installer daarin ook helemaal verbouwen met C-code (Mits je de Pro versie hebt.) Je kunt met InstallShield echte Windows-Installers maken, die worden geloof ik ook door Macromedia Gemaakt.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:02
ke dan, ff zoeke bij google :p

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04

Super_ik

haklust!

bij visual basic 5 zat ook een programma waarme je install shields kon maken.de source van deze wizzard stond er ook bij dus kon je gewoon aanpasen
en er zijn ook nog wel andere programmas waarmee je install shields kunt make

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Als je delphi gebruikt dan heb je gelijk de source en hij is gratis !

http://www.innosetup.com

Verwijderd

http://www.gentee.com/

Setup Generator, een hele eenvoudig installertje met voldoende mogelijkheden...

/*****************************/

http://www.nullsoft.com/free/nsis/

NSIS, van Nullsoft (van WinAmp), hebben een eigen installer (in script vorm). Veel mogelijkheden

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
NSIS roeleert inderdaad. Voor de C++ diehards is er de mogelijkheid de source aan te passen. En vergeet niet dat installshield veel te duur is. NSIS is gewoon gratis te gebruiken en als er een bug inzit dan kun je die er zo uithalen :)

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 16:58 ]

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 20:51 schreef hdd het volgende:
En die installers die vaak bij illegale games zitten/zaten met zo'n achtergrond muziekie?

Of worden die door de crackers zelf gemaakt :?
De installers en packers worden inderdaad door de groups zelf gemaakt. Op zich is een installer maken ook niet zo moeilijk, alleen maken ze er bij sommige release groups wel een prachtig feest van 8-)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 18:23 schreef Super_ik het volgende:
bij visual basic 5 zat ook een programma waarme je install shields kon maken.de source van deze wizzard stond er ook bij dus kon je gewoon aanpasen
en er zijn ook nog wel andere programmas waarmee je install shields kunt make
Egt waar??? Waar niet dan bij de VB6 Pro editie :(
Zou wel fijn zijn, heppik namelijk, legaal trouwens :7

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 09 januari 2002 21:56 schreef robbinh het volgende:
Egt waar??? Waar niet dan bij de VB6 Pro editie :(
Zou wel fijn zijn, heppik namelijk, legaal trouwens :7
Hij bedoelt de Package and Deployment Wizard, die maakt eenvoudige setupjes voor de eenvoudigste doeleinden. Is absoluut geen installshield.

Voor zover ik weet zit 'ie bij VB6 Enterprise, of 'ie ook bij Pro zit weet ik niet.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

installshield zit iig bij Visual Studio, kweet alleen niet vanaf welke versie (standard, pro of enterprise)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04

Super_ik

haklust!

Op woensdag 09 januari 2002 22:00 schreef Gerco het volgende:

[..]

Hij bedoelt de Package and Deployment Wizard, die maakt eenvoudige setupjes voor de eenvoudigste doeleinden. Is absoluut geen installshield.

Voor zover ik weet zit 'ie bij VB6 Enterprise, of 'ie ook bij Pro zit weet ik niet.
ik hoop niet dat je het tegen mij hebt, want dan weet je niet waarover je het hebt

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1