Een server moest er komen, maar mijn vriendin wilde die herrie niet. Dus als ik niet zat te pc-en moest ie uit. Op een gegeven moment waren er mensen die wilde van de diensten die mij server biedt gebruik maken dus een manier om em stiller te maken werd gezocht. Das dus gelukt, hij draait nu 3 maanden zonder problemen en wordt maximaal zo'n 40-45'C (P3 slot 1 cpu).

Zoals je ziet, allemaal geluidsabsorberend schuim
alles en overal, behalve in de luchtstroom geplakt.

Nog meer schuim, echt nergens geen schuim. Vooral het beplakken van de voeding, en alle andere rechte vlakken werkt goed. Dan reflecteerd het dus niet meer.

De inside
wel lucht, geen geluid 

Als je goed rechts kijkt zie je dat de WD800BB netjes passief gekoeld wordt .. toevallig hangt die koeler in de luchtstroom van een ultra stille fan, op 7v

Enne als je dit ziet, denk je waarschijnlijk dat ik gek ben
Terecht!
De voeding is bijv ook op 7v nu (de fan
) en op de proc heb ik nu een 12v stille Canon fan gemaakt. Werkt dus allemaal prima en lekker snel
Als je op de kap klopt dan klinkt heel dof 
Het werkt dus echt goed, maar je moet wel een beetje je best doen. Deze staat in mijn huiskamer, onder de trap en op de bank (2m verder) hoor je em echt niet. Alleen als het muisstil is kun je em in de verte horen. Meestal overstemt het verkeer buiten m'n server al
Zo.. nu is het uit met de revieuws van mij vandaag
Zie ook deze:
[topic=375142]
Zoals je ziet, allemaal geluidsabsorberend schuim
Nog meer schuim, echt nergens geen schuim. Vooral het beplakken van de voeding, en alle andere rechte vlakken werkt goed. Dan reflecteerd het dus niet meer.
De inside
Als je goed rechts kijkt zie je dat de WD800BB netjes passief gekoeld wordt .. toevallig hangt die koeler in de luchtstroom van een ultra stille fan, op 7v
Enne als je dit ziet, denk je waarschijnlijk dat ik gek ben
De voeding is bijv ook op 7v nu (de fan
Het werkt dus echt goed, maar je moet wel een beetje je best doen. Deze staat in mijn huiskamer, onder de trap en op de bank (2m verder) hoor je em echt niet. Alleen als het muisstil is kun je em in de verte horen. Meestal overstemt het verkeer buiten m'n server al
Zo.. nu is het uit met de revieuws van mij vandaag
[topic=375142]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.