Toon posts:

Php file doorzoeken in xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In windows xp kan je geen .php files doorzoeken op woorden. Dus als je een dir hebt, en je wilt alle php files weten waar een bepaald woord invoorkomt. Dan geeft hij geen resultaat. Bij .txt files werkt het wel. Als je dan bij Type bestand bij Geavanceerd gaat kijken zie je ook dat .php daar niet bij staat. Hoe zet ik die erbij?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
help!!

Verwijderd

Wat bedoel je precies? Wil je alle php-files vinden in een bepaalde directory?

Verwijderd

Topicstarter
nee. Ik wil IN alle php files in een dir zoeken. Met .txt bestanden gaat dat prima maar met .php lukt dat in XP niet. In windows 98 was het geen probleem

• Donald
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05-2025
Verrek, dat werkt inderdaad niet! Trouwens, bij mij ook niet in .htm en .html files... Weird. Ook na het stoppen van IIS werkt het nog niet. Na renamen naar .txt wel.

Zeer benieuwd wat dit kan zijn?

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 08:16 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is misschien wel een truukje voor.. Tis een probeersel, weet niet of het werkt, maar give it a try.

PHP is ASCII, en kun je dus doorlezen zodra de extensie veranderd is naar *.txt.

Ga is naar Uitvoeren en typ 'Command'

Ga naar de dir met je PHP files, en type daar 'rename *.php *.txt'

Alle PHP's zijn nu naar .TXT en dus volgens Windows doorzoekbaar. Om weer terug naar PHP te gaan, doe je gewoon weer in command 'rename *.txt *.php' (Simpel).

Let me know if it works :)

Sander

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Er is echter wel een oplossing.
De compatibility update op Windows Update verhelpt het voor een aantal extensies. Voor andere kun je een filter installeren. Heb je geen filter dan kun je een PersistentHandler maken in HKEY_CLASSES_ROOT (dit wordt dan een plain text filter).

Voorbeeld voor .zzz files:
HKEY_CLASSES_ROOT\.zzz\PersistentHandler\(Default) = {5e941d80-bf96-11cd-b579-08002b30bfeb}

Je moet deze string altijd gebruiken (als default):
{5e941d80-bf96-11cd-b579-08002b30bfeb}

Hierna uitloggen en opnieuw inloggen (of rebooten).

Meer informatie: Using the "A Word or Phrase in the File" Search Criterion May Not Work (Q309173)

Ik ga het zo eens proberen, want ik wil wel .php kunnen searchen.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 21:31 schreef -Sander_ het volgende:
Is misschien wel een truukje voor.. Tis een probeersel, weet niet of het werkt, maar give it a try.

PHP is ASCII, en kun je dus doorlezen zodra de extensie veranderd is naar *.txt.

Ga is naar Uitvoeren en typ 'Command'

Ga naar de dir met je PHP files, en type daar 'rename *.php *.txt'

Alle PHP's zijn nu naar .TXT en dus volgens Windows doorzoekbaar. Om weer terug naar PHP te gaan, doe je gewoon weer in command 'rename *.txt *.php' (Simpel).

Let me know if it works :)

Sander
Eén nadeel: Als je nog *.TXT bestanden in die map had worden die ook veranderd in PHP-bestanden.

• Postman
Mijn manier (eigenlijk die van MS, maar ik postte hem hier >:)) werkt perfect. Heb ff een .php en .php3 aangepast en vindt opeens honderden bestanden als ik zoek op *.php en string 'mysql'.

Dus allemaal regeditten ;)
(misschien iets voor de FAQ? Buzzman/DR :?)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 21:50 schreef FlamerX het volgende:
Er is echter wel een oplossing.
De compatibility update op Windows Update verhelpt het voor een aantal extensies. Voor andere kun je een filter installeren. Heb je geen filter dan kun je een PersistentHandler maken in HKEY_CLASSES_ROOT (dit wordt dan een plain text filter).

Voorbeeld voor .zzz files:
HKEY_CLASSES_ROOT\.zzz\PersistentHandler\(Default) = {5e941d80-bf96-11cd-b579-08002b30bfeb}

Je moet deze string altijd gebruiken (als default):
{5e941d80-bf96-11cd-b579-08002b30bfeb}

Hierna uitloggen en opnieuw inloggen (of rebooten).

Meer informatie: Using the "A Word or Phrase in the File" Search Criterion May Not Work (Q309173)

Ik ga het zo eens proberen, want ik wil wel .php kunnen searchen.
Ok. Hoe krijg ik die dan in me register? Regedit... en dan?

• Postman
Regedit -> HKEY_CLASSES_ROOT uitklappen -> .php (php vervangen voor extensie die je wilt) -> daar nieuwe key aanmaken (in rechtervenster rechtsklikken, new -> key) -> PersistentHandler als naam invoeren -> dubbelklikken op default in de nieuwe key en daar dan {5e941d80-bf96-11cd-b579-08002b30bfeb} invoeren.
Is toch niet zo moeilijk? Of ben je een n00b?
* Postman vindt dat een beetje tweaker wel weet hoe je met regedit werkt.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:42

me1299

$ondertitel

Sorry voor de kick. Maar ik loop er hier nu ook tegenaan. Wordt er ondertussen horendol van. Is er ondertussen een manier om dit op te lossen voor alle bestandsextensies. Ik vind het het zwaar debiel dat je niet door alle files kan zoeken.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

find /i "string" *.php werkt ook niet?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hmmmz... gewoon openen met NOTEPAD en dan FIND??

* Gunner denkt het liefst simpel

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• me1299

me1299

$ondertitel

Gunner schreef op 05 maart 2004 @ 15:16:

Nee ik heb een hele zooi php bestanden daarin wil ik zoeken.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Gunner schreef op 05 maart 2004 @ 15:16:

Ga jij dan even simpel handmatig duizenden bestanden verspreid over honderden directories doozoeken? :)

Een editor als TextPad zou ook een alternatief kunnen zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• me1299

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 15:15:
find /i "string" *.php werkt ook niet?
Bedankt dat is iig beter dan helemaal niet kunnen zoeken... ;)

Ik gebruik als editor editplus maar die doorzoekt niet een map op text oid..

[ Voor 19% gewijzigd door me1299 op 05-03-2004 15:20 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zit er onder die HKEY_CLASSES_ROOT niet een .files of .* of iets dergelijks waar je dit geintje kunt uithalen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Postman
To configure Windows XP to search all files no matter what the file type, obtain the latest service pack for Windows XP and then turn on the Index file types with unknown extensions option.

If you use this method, Windows XP searches all file types for the text that you specify. This can affect the performance of the search functionality. To do this:
  1. Click Start, and then click Search (or point to Search, and then click For Files or Folders).
  2. Click Change preferences, and then click With Indexing Service (for faster local searches).
  3. Click Change Indexing Service Settings (Advanced). Note that you do not have to turn on the Index service.
  4. On the toolbar, click Show/Hide Console Tree.
  5. In the left pane, right-click Indexing Service on Local Machine, and then click Properties.
  6. On the Generation tab, click to select the Index files with unknown extensions check box, and then click OK.
  7. Close the Indexing Service console.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
UltraEdit32 gebruiken is óók nog een optie..

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:09
Code Genie kan hele directory's (inclusief subdirectory's) afzoeken en in alle bestanden daarin naar woroden zoeken en aangeven op welke regel in welk bestand het gezochte woord staat. Ik vind het zelf een zeer handige feature van Code Genie. :Y)
Helaas is Code Genie 30 dagen shareware... :/

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Je kan het ook met Total Commander. Die kan het wel door middel van ALT+F7 :P en werkt erg goed. En deze is wel free te gebruiken

http://www.ghisler.com

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1