Toon posts:

Switch wil niet werken??

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt...maar niets kunnen vinden dat hielp.

Mijn probleem is dat ik een Edimax 8-port 10/100Mbps switch heb aangesloten op mijn netwerkje (1 server voor internet en 2 clients). Maar ik kan nu geen contact meer maken met de server. De lampjes op de switch staan wel gewoon goed aan (volgens mij) alleen gebeurt er verder niets.
Ik heb al geprobeerd om alle netwerkkaarten op 100-Half en Full te zetten, maar dat werkt ook niet. Ik heb BTW in de clients en in de server ook 10/100 Mbit Edimax en Sitecom (Realtek chip) netwerkkaarten zitten.

En het irritante is dat als ik m'n oude 10 Mbit hubje aansluit....alles meteen weer werkt :?

Hebben jullie nog suggesties wat ik hier aan kan doen??

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 15:47
Branden de lampjes?
Zit de utp naar de server in poort 1 en niet in de uplink?
Kun je pingen naar de server?

Probeer dit eerst maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Nee...de UTP van de server zit niet in de uplink. En ik gebruikt trouwens overal straight UTP cat 5 kabels.

En heel soms kan ik vanaf de ene client de server pingen, dan gaat het super traag tot niet en er is dan zeer veel packet-loss.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wissel eens een van de kabels die nu tussen een van de twee werkpc hangt om met di evan de server. En kijk dan nog eens.
Elimneer en zij zult vinden

• Wceend
Hmm misschien andere kabels knippen? Iemand bij mij op school had ook geen standaard utp kabel en kon niet via mijn switch op het net komen en rechtstreeks werkte wel. Dus misschien ligt het daaraan.

• NoE
  • Laatst online: 20-07 20:27

NoE

Que?

rotte kabels? cq poort
rotte switch?

je weet het niet...

We love the smell of innovation in the morning!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de kabel tussen Server en switch eens verwisselen. Maar die naar de clients toe gaat niet echt...deze zitten door het hele huis heen. Maar het stomme is dus dat alles via m'n hub wel werkt. Ik houd jullie op de hoogte.

En die switch zal het niet zijn denk ik want dit is al de tweede die ik probeer.

[edit]

Nee.....kabel vervangen....werkt ook niet. Vergeten te vermelden, maar ik gebruik Windows 2000. Kan ik daar verder niet iets vervangen? Wat is dat "netwerkadres" eigenlijk??

• Wceend
Kun je wel gewoon via de switch tussen die twee andere pc's communiceren?

Als dat zo is dan is er iets met de kabel tussen je server en de switch of met de server zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me net gelukt om vanaf PC1 m'n server te pingen En dit met een goede snelheid ( <1 ). En ook kon ik een extern IP nummer pingen....met veel packet loss en internet deed het ook niet op PC1.

Hoop er vanavond uit te komen....want morgen is de laatste dag om te ruilen voor een 100Mbit hub.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Mischien helpt het om de duplex-instellingen van je netwerk-
kaarten te veranderen. Kun je het beste op auto zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok.....ik heb de switch weer ingepakt. Na een week proberen ben ik het echt zat en morgen ruil ik 'm voor een 100Mbit hub.

Dank aan de mensen die me hebben proberen te helpen.

• Wceend
Op woensdag 09 januari 2002 21:43 schreef Pukmaster het volgende:
Ok.....ik heb de switch weer ingepakt. Na een week proberen ben ik het echt zat en morgen ruil ik 'm voor een 100Mbit hub.

Dank aan de mensen die me hebben proberen te helpen.
jammer, succes iig met je nieuwe hub dan. En mocht je er ooit achter komen wat het was, ik zou het wel willen weten.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

ik heb precies dezelfde switch, en hier werkt het gewoon hoor ...

ik snap niet echt wat er mis kan zijn :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Gezien de symptomen heb ik toch sterk het idee dat het een kabel-probleem is!
Een hub zal je probleem daarmee niet oplossen!
BTW heb je het ook al eens geprobeerd op andere poorten op de switch :?

Verwijderd

Ik kan je alleen maar vertellen dat ik veel meer mensen met dit probleem gehoord heb. De meeste heb ik geadviseerd om maar een 3COM Office switch te kopen, die is niet zoveel duurder.

Ik heb echter wel eens meegemaakt met onder Edimax kastjes dat soms, heel soms na het draaien van "windows update" het zaakje ineens weer werkte.

Wat er daardoor gebeurt, geen idee :?

Verwijderd

Topicstarter
[b]
Een hub zal je probleem daarmee niet oplossen!
BTW heb je het ook al eens geprobeerd op andere poorten op de switch :?
Ja....dat lijkt mij ook. Maar het stomme is dus dat de hub die ik nu heb (Sitecom 10Mbit) gewoon wel werkt. Daarom vind ik het dus ook zo raar.
Morgen sluit ik m'n (geruilde) hub aan....en dan maar hopen dat ik op 100Mbit zit.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Je moet die switch niet omruilen voor een hub hé :?
Die switch is waarschijnlijk gewoon kapot, ruil hem gewoon om voor een andere...

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Na veel testen vandaag ben ik er toch achter gekomen dat het een fout in de kabels is geweest. Deze zijn vervangen en morgen haal ik de switch weer :)

Nogmaals bedankt voor alle tips!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 11 januari 2002 18:31 schreef Pukmaster het volgende:
Na veel testen vandaag ben ik er toch achter gekomen dat het een fout in de kabels is geweest. Deze zijn vervangen en morgen haal ik de switch weer :)

Nogmaals bedankt voor alle tips!
Meeste van die problemen is vaak de kabel. Kabels zelfs UTP zijn nogal foutgevoelig.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1