Toon posts:

compaq evo 160? en nog wat vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een compaq evo 160 en kan mij vertellen of ie lekker werkt? mij zou interesseren of je kan video bewerken, dus of proc & harddisk het aan kunnen..

zit op het moment te kijken welk notebook ik koop.. vind het toshiba satellite 3000-514 ook goed klinken, is alleen 1500 piek duurder. ze hebben allebij de pIII-1000-M speedstep, 20mb harddisk ... wat zouden jullie kiezen? ik wil niet echt een dikke bak hebben zoals de dell 8100, vind 3 kg echt maximum. zou het liefst het nieuwe iBook kopen omdat het zo licht & klein is & alle features heeft die ik voor grafish ontwerp & video nodig heb, maar wil toch liefer een pc met meer performance. iemand nog suggesties?
op www.compaq.com kan je op het moment het presario 1700 echt super configueren, maar ze doen zoals ik weet geen oversea shipping. of heeft iemand ervaaring met bestellen in amerika?
in het geval dat jullie nog een suggestie hebben welk laptop super is, voor mij is belangrijk dat de batterij wel meer dan 2 uur meegaat & de koeler niet een grote herrie maakt, verder moet het wel snel zijn om ook dingen te laten renderen enz.. gamen niet zo belangrijk, mischien meer 3d modelling.. toschiba heeft 16mb gforce co, compaq de mob. radeon 8mb..

ok, bedankt voor reakties & niet op mijn fouten kijken, ben geen nederlander ;)

Verwijderd

die Compaq Evo N160 is een leuk ding, ziet er goed uit en is ook niet onaardig in snelheid. Als je erop wil gaan videobewerken weet ik niet of een notebook wel het meest geschikte apparaat is. De N160 heeft wel een firewire connector standaard, dus dat is dan wel weer handig.. Verder zijn ze wel krachtig als je een 1Ghz model hebt, met wat extra geheugen kan je er ook wel mee videobewerken.. alleen je beschikbare videogeheugen zal misschien een bottleneck worden.. 8mb geloof ik maar max.

Verwijderd

Ach wat moet ik er van zeggen. Ik heb er op het werk eentje liggen (N160, PIII 1000, 256 MB). Werkt erg goed.... maar of ie ook geschikt is voor grafisch en video werk, dat denk ik niet. Die HD is nou niet echt rap. Ik ken trouwens zowiezo weinig laptops die daar echt geschikt voor zijn en die ook nog enigzins betaalbaar zijn (behalve Apple gevallen dan)

Verwijderd

nm, al gevonden :P
toch maar gaan schroeven :P