Toon posts:

Beste koeler tot 50 Euro???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik het onderstaande systeem en het is niet stabiel te krijgen op een bus van 133 Mhz. Daarom ga ik de voeding vervangen door een Enermax 350 W en ook de Spire koeler geeft te hoge temps.

Ik ga de Spire koeler dus vervangen. Welke koeler tot een bedrag van 50 Euro kan ik dan het beste kopen.

Heeft iemand goede ervaringen met de Swiftech MCX370????

Please help me :?

Verwijderd

kijk eens bij de pricewatch,
en zoek een paar topics op

doet echt wonderen

Verwijderd

Topicstarter
Graag verneem ik de recentste ervaringen. No, offense. Ik ben ook al aan het zoeken.

De antwoorden zijn altijd al aanwezig?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
wat wil je? een stille? of 1 die heeel goed koelt?

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 22:12
neem een Thermaltake Volcano6 Cu, deze kost iets van 30 gulden. heeft een C/W waarde van 0.61 en produceert maar 31dB volgens de thermaltake site

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 17:28 schreef WaniE het volgende:
Momenteel heb ik het onderstaande systeem en het is niet stabiel te krijgen op een bus van 133 Mhz. Daarom ga ik de voeding vervangen door een Enermax 350 W en ook de Spire koeler geeft te hoge temps.

Ik ga de Spire koeler dus vervangen. Welke koeler tot een bedrag van 50 Euro kan ik dan het beste kopen.

Heeft iemand goede ervaringen met de Swiftech MCX370????

Please help me :?
Meer gegevens a.j.b. Welke Spire heb je? Wat zijn je temps? Wat is je 5V-niveau? Welk BIOS gebruik je? Wat zijn je memory settings? En heb je al op http://www.teccentral.de/asus_a7v266_guide/ gekeken of je alles goed geïnstalleerd hebt?

Ik ga er ook vanuit dat je een 350 Watt AOpen voeding hebt. Zou geen probleem mogen geven. En als je 5V te laag is: er zit een instelpotmeter in je voeding, waarmee je die kunt opkrikken!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 15:50

Unagi

Always aware...

Zie sig... Vcore@1.85

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 5V ligt niet erg hoog, ik geloof zelfs op 4,89. Kan dit een oorzaak zijn.

Ik heb al alles geprobeerd met bios flashen, kale installaties zonder geluidskaart en met maar 1 geheugenreepje (ook verschillende bankjes geprobeerd en verschillende reepjes).

Ook heb ik de tips van Asus, teccentral e.d. incl. diverse guides gelezen. Maar met alle officiele instellingen (dipswitches op Palomino en reserved) is het ding nog instabieler dan met de dipswitch op Athlon/Duron. Ik ga met mijn systeem terug naar de leverancier, want die had het systeem compleet verkeerd ingesteld op 100 Mhz. geleverd. Hier kwam ik dus via het benchmarken achter en toen begon de ellende.

Spire Bigrock cooler (maar volgens mij zijn ze de pasta ook vergeten).

Is het niet beter om maar gelijk een betere koeler bijvoorbeeld de Swiftech MCX 370 of de Cooler Master EP5-6I11 te plaatsen?

Verwijderd

Deze link is misschien wel interessant:
http://dansdata.com/coolercomp.htm

Staan een hele grote hoeveelheid CPU-coolers getest.

Verwijderd

Kijk daar eens tussen, zo kun je gelijk zien welke de beste prijs/prestatie heeft (de prijzen even bekijken van de boer waar je het spul wilt kopen en dan op die site de resultaten vergelijken).

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 17:43 schreef Unicron het volgende:
neem een Thermaltake Volcano6 Cu, deze kost iets van 30 gulden. heeft een C/W waarde van 0.61 en produceert maar 31dB volgens de thermaltake site
Erg slecht ding , maakt een teringlawaai en hield een AMD1400 met ASII op 52°C stressed ...

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:36 schreef MoNkToNk het volgende:
Deze link is misschien wel interessant:

Staan een hele grote hoeveelheid CPU-coolers getest.
Gloeiende, je bent 1 min eerder :P

Verwijderd

wacht ff niet lachen als ik je verkeerd heb maar dit had ik dus ook met mijn 1133 liep op 850 toen ik m kreeg. en die 100 moest toch echt naar 133 en in de bios kon dat wel maar niet zohoog (toen had ik nog niet de oc bios) bleek dus dat je het springertje echt nog naar 133 moest zetten loopt nu ultra stabiel op 155

Verwijderd

MoNkToNk en funksngrooves, alletwee bedankt voor deze nuttige link. (CPU coolers compared!)

Hier heb je tenminste wat aan , harde cijfers!

Verwijderd

gewoon naar thermaltake gaan en pricewatch kijkt wat het beste is voor 50 euro en die bestel je

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19
Welke koeler tot een bedrag van 50 Euro kan ik dan het beste kopen.
Ga zo door, zo hoort het. :P

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken op dansdata.

Qua geluid en koeling komt die Swiftech er zeker goed uit.

Een interessante kandidaat dus, die ook zeer makkelijk te bevestigen is.

Maakt een Coolermaster EP5-6I11 niet teveel lawaai, en wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik lees namelijk veel verschillende dingen hierover.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:29 schreef WaniE het volgende:
Mijn 5V ligt niet erg hoog, ik geloof zelfs op 4,89. Kan dit een oorzaak zijn.

Ik heb al alles geprobeerd met bios flashen, kale installaties zonder geluidskaart en met maar 1 geheugenreepje (ook verschillende bankjes geprobeerd en verschillende reepjes).

Ook heb ik de tips van Asus, teccentral e.d. incl. diverse guides gelezen. Maar met alle officiele instellingen (dipswitches op Palomino en reserved) is het ding nog instabieler dan met de dipswitch op Athlon/Duron. Ik ga met mijn systeem terug naar de leverancier, want die had het systeem compleet verkeerd ingesteld op 100 Mhz. geleverd. Hier kwam ik dus via het benchmarken achter en toen begon de ellende.

Is het niet beter om maar gelijk een betere koeler bijvoorbeeld de Swiftech MCX 370 of de Cooler Master EP5-6I11 te plaatsen?
Die 4,89 V zit wel snor hoor. Als je ooit aan overklokken toekomt, moet je kijken wat ie (stressed) wordt. Als ie onder 4,70 V komt, wordt je systeem instabiel. Je moet wel een marge aanhouden: 4,75 is de ondergrens. Mocht je daar ooit onder komen, dan heeft je voeding nog altijd dat instelpotmetertje waar ik het over had. :)

Maar als je leverancier inderdaad de KOELPASTA vergeet... tja, dan is het logisch dat je systeem niet stabiel te krijgen is. Wat voor temperatuur geeft Asus Probe dan? Je koeler is het probleem niet. Ik had zelf een SuperRock (0,49 C/W) en die koelde gewoon goed. De BigRock is misschien ietsje minder qua koeling (0,52 C/W), maar nog altijd dik in orde. Alleen het lawaai van die 7x7 fan... maar goed, da's niet je belangrijkste probleem momenteel. :)

Hoe goed een koeler koelt, kun je in feite afleiden uit zijn thermische weerstand. Die wordt in graden per Watt (C/W) uitgedrukt. Zonder al te theoretisch te worden: hoe lager deze waarde, hoe beter. Als je op de dansdata.com kijkt (zie eerdere posts van je collega-tweakers), staat bij elke koeler die waarde erbij. Bedenk echter goed wat je wil. Betere koeling betekent in principe meer lawaai. Of je moet voor waterkoeling gaan, maar dan zit je met die 50 euro waarschijnlijk krap...

Verwijderd

Topicstarter
Prima aanvulling Mace:

Hier heb ik wat aan. De leverancier krijgt het systeem terug (zelf alles al geprobeerd) en waarschijnlijk zit er dus goed iets mis met mijn koeler of is het MOBO gewoon brak (alle officiele instellingen geven probs).

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 19:29 schreef WaniE het volgende:
Ik zou eerst eens overwegen om daar iets aan te doen |:)
Scheelt zo 5 graden. Wel even standaard kleefband dat erop zit verwijderen.

Verwijderd

Je kijkt direct naar de hardware, mar heb je wel alle drivers van via en een nieuwe bios geinstalleerd?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

perfect systeems verkoopt de Cooler Master HHC-001 voor 50.- euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.reviewmakers.com/review/Heatsink_Fans/CoolerMasterHHC001/fullbody.jpg

vet he!

• kingnelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Je kunt ook een Silverado nemen, die kost iets meer, maar die is wel stil en koelt ook niet slecht

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
een Swiftech 370 highspeed, die kost iets van 48 Euro.

Ik heb em werkt prima! 43C idle en men pc loopt op effe denken 1600XP das dus 1400mhz@1540mhz en nu als een 1800 XP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 11:24 schreef robbb het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens overwegen om daar iets aan te doen |:)
Scheelt zo 5 graden. Wel even standaard kleefband dat erop zit verwijderen.
Zou ik juist niet doen! Als je er bewust voor kiest om je pc in elkaar te laten zetten, is het correct configureren in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de leverancier. Het bedrijf levert in dit geval gewoon een niet correct functionerend systeem af, dus mogen ze het daar zelf oplossen, vind ik. :)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 20:01 schreef muaddib het volgende:
MoNkToNk en funksngrooves, alletwee bedankt voor deze nuttige link. (CPU coolers compared!)

Hier heb je tenminste wat aan , harde cijfers!
No problem :)
Ik heb hier ergens nog een hele lijst met links, dus als je nog meer wilt vergelijken :)

Ikzelf vond die van dansdata het beste omdat het er zo veel zijn :)

Ik heb trouwens de ThermalRight SK6, is echt een goede cooler. Athlon xp1800+@2000+ 39C idle 44C stressed. Kost wel 60 euro.

Verwijderd

Als je een nieuwe voeding wilt kopen kun je ook eens overwegen om een flowerpower te nemen die zijn beter dan de enermax en ze zijn super stil

Het wordt ipv een 350 watt voeding dan een 370 kijk maar bij oc-shop
Pagina: 1