ipv6 + nic

Pagina: 1
Acties:

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
ik heb laatst een hoop geld aan 3com 905c's uitgegeven. nou vroeg ik mij af of deze in de toekomst ook nog gewoon met IPv6 werken?

(stomme vraag zeker :?)

omdat ik namelijk hoorde dat de hardware van allerlei grote netwerken klaargemaakt/aangepast moest worden voor IPv6 zat ik te twijfelen of mijn nic's nog wel werkten.

en mijn edimax switch? werkt die met IPv6?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

IPv6 is alleen maar het protocol dat gebruik gaat worden
je NIC's kunnen in princiepe alle Protocollen aan d8 ik

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

no problem laag 2 ethernet blijft hetzelfde. Ip wordt gewoon ingepakt in de ethernet pakketjes dus no problem

• djexplo
  • Laatst online: 31-07 15:50
ip6 data kan gewoon via ip4 lopen aangezien als ip6 data via een node door een ip4 link wordt verzonden wordt er gewoon een header met een ip4 adres opgezet, die dan bij de volgende node er weer af word gehaald. 8-)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat ze bedoelen met hardware aanpassen is denk ik de software die er op draait :?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De hardware die ze moeten aanpassen zijn de routers en layer-3 switches. Die werken namelijk op het niveau van IP-adressen, en zullen dus moeten worden aangepast (soms door eenvoudig een nieuwer OS te laden, soms door andere modules te installeren), of soms botweg vervangen, om IPv6 te kunnen verwerken.

De goedkopere en simpelere hardware (hubs en normale switches) heeft nergens last van, omdat die zich alleen met het Ethernet-niveau bezighouden, niet het IP-niveau.

Bij een gewone PC gaat het om de software voor het TCP/IP-protocol, en dat is een onderdeel van het OS, wat dus gewoon een patch nodig heeft (W2K ondersteunt het al of de upgrade is ervoor beschikbaar, in de Linux-wereld loopt er ook een project voor).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 09 januari 2002 18:08 schreef djexplo het volgende:
ip6 data kan gewoon via ip4 lopen aangezien als ip6 data via een node door een ip4 link wordt verzonden wordt er gewoon een header met een ip4 adres opgezet, die dan bij de volgende node er weer af word gehaald. 8-)
Wat je hier beschrijft is het encapsulatie van het layer 3 protocol (ipv6) in het andere ipv4. Dat heeft niks hier mee te maken. Dat gaan ze ook echt niet doen dan hadden ze het net zo goed niet kunnen doen. Wat je wel kan verwachten is andersom dus ipv56 in ipv4
Pagina: 1