Mijn twee jaar oude Maxtor 12,7GB UDMA66 7200RPM harddisk vertoont kuren. Althans ik denk dat de harddisk de bron van mijn problemen is.
Probleem:
Regelmatig hangt Windows en blijft mijn HDD-LED continue branden. Dit in combinatie met blauwe schermen. Als ik mijn computer dan reset vindt de BIOS (of de HPT370) mijn harddisk helemaal niet meer. Alle spanning eraf verhelpt dit meestal. Laatst heeft dit gammele presteren mijn WIN.VXD en mijn VMOUSE.VXD beschadigd.
Inspanningen en feiten tot zover:
Checken van HD geeft geen fouten (incl surface scan).
Reinstall Windows helpt niet.
VIA-drivers maken niets uit
HD op IDE 0,1 of HPT 2,3 maakt geen verschil.
HD is slechts 1 partitie.
Virussen tot zover nog niet gevonden.
Nog geen LL-format uitgevoerd. (eerst een nieuwe harddisk)
Nog geen vreemde geluiden uit de HDD.
Temperatuur in kast komt niet boven de 32C.
Ik ga toch een nieuwe HD kopen (ben er nog niet uit of dat IBM of Maxtor gaat worden), maar het lijkt me wel fijn om deze harddisk voor data te gebruiken.
Ik heb nog garantie, sta ik sterk in mijn overtuiging dat het de HD is die kapot is (gaat), of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
N.B: Zie specs in SIG.
Probleem:
Regelmatig hangt Windows en blijft mijn HDD-LED continue branden. Dit in combinatie met blauwe schermen. Als ik mijn computer dan reset vindt de BIOS (of de HPT370) mijn harddisk helemaal niet meer. Alle spanning eraf verhelpt dit meestal. Laatst heeft dit gammele presteren mijn WIN.VXD en mijn VMOUSE.VXD beschadigd.
Inspanningen en feiten tot zover:
Checken van HD geeft geen fouten (incl surface scan).
Reinstall Windows helpt niet.
VIA-drivers maken niets uit
HD op IDE 0,1 of HPT 2,3 maakt geen verschil.
HD is slechts 1 partitie.
Virussen tot zover nog niet gevonden.
Nog geen LL-format uitgevoerd. (eerst een nieuwe harddisk)
Nog geen vreemde geluiden uit de HDD.
Temperatuur in kast komt niet boven de 32C.
Ik ga toch een nieuwe HD kopen (ben er nog niet uit of dat IBM of Maxtor gaat worden), maar het lijkt me wel fijn om deze harddisk voor data te gebruiken.
Ik heb nog garantie, sta ik sterk in mijn overtuiging dat het de HD is die kapot is (gaat), of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
N.B: Zie specs in SIG.