[Netwerk] FTP + RJ45?

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Kan je op een FTP kabel dezelfde plugjes zetten als op UTP?
En kan je ook dezelfde kniptang gebruiken?

Ik heb namelijk begrepen dat in ftp kabels ook nog folie zit, vroeg me af of dat nog een probleem gaat vormen bij het bevestigen met een gewone UTP kniptang.

Verder vroeg ik me nog af of je elke ethernet netwerkkaart op een FTP kabel kan aansluiten.

Ik verwacht dat alles standaard is, maar ik kan er weinig info over vinden, dus toch maar even checken :)

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

jah, ftp: Foiled Twisted Pair.... RJ45 en kan ook met gewone krimptang, zijn nog steeds 8 draadjes.

Hier staat het allemaal: [topic=152460/1/25]

Some things can not happen until they happen...

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Kijk aan :P

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Op woensdag 09 januari 2002 17:04 schreef maartenvdv het volgende:
Kijk aan :P
tjah, ik heb zelf vaak ook problemen met dat ik het op een andere manier zelf kon weten, maar dit was wel heel makkelijk ;) .

You're welcome!

Some things can not happen until they happen...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ja en nee ;-)
Je kunt op FTP en STP normale plugjes zetten, en dat helpt wel iets om verstoringen te voorkomen.

Echter, je kunt veel beter afgeschermde plugjes kopen, die zijn eraan herkenbaar dat het achterste deel een dunne metalen mantel heeft. Je gebruikt dezelfde knip/knijptang, maar zorgt ervoor dat de mantel van de kabel bij het knijpen contact maakt met de mantel van de connector.

Voor zover ik weet zijn de meeste netwerk-kaarten voorzien van een randje metaal waarmee een afgeschermd plugje contact kan maken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Als die mantel van die UTP kabels geen verbinding heeft met een massa, dan kun je toch net zo goed gewone kabel nemen?
Die shield word geacht de storingen uit de lucht te halen en ze door de aarde weg te laten vloeien. Dus je zult utp stekkertjes moeten hebben met een metalen omhulseltje.
Het kan trouwens wel met gewone zooi, je hebt dan alleen niets aan de shields.

Correct me if i'm wrong, ik heb die zooi nog nooit gezien. In vliegtuigen werkt het in ieder geval wel zo.
Pagina: 1