Ik wil eind deze zomer een DV-camera aanschaffen, maar ik vroeg me af hoe ik zo'n camera nou op mijn PC aan kan sluiten? Ik op daar nou nog een aparte kaart voor nodig, of werkt het via bijvoorbeeld de FireWire poort die op de SoundBlaster Audigy zit? (als dat al een echte firewire poort is)
Of moet ik dan aan een oplossing als een Miro Studio DV gaan denken, waar een aparte FireWire kaart bij zit.
Of, helemaal makkelijk, kan zo'n camera gewoon via USB?
Ik ben een complete leek op het gebied van zulke camera's, maar ik wil nu een nieuwe PC kopen, en ik wil graag weten of ik dan dalijk rekening moet gaan houden met een extra kaart in mijn computer, of bijvoorbeeld speciaale USB poorten op mijn moederbord nu
Alvast bedankt, Lynx
Of moet ik dan aan een oplossing als een Miro Studio DV gaan denken, waar een aparte FireWire kaart bij zit.
Of, helemaal makkelijk, kan zo'n camera gewoon via USB?
Ik ben een complete leek op het gebied van zulke camera's, maar ik wil nu een nieuwe PC kopen, en ik wil graag weten of ik dan dalijk rekening moet gaan houden met een extra kaart in mijn computer, of bijvoorbeeld speciaale USB poorten op mijn moederbord nu
Alvast bedankt, Lynx