Toon posts:

P III 500Mhz Overclocking... iemand?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yeepz, ik heb hier nen PIII 500Mhz staan, op een Aopen AX63 moederbord, iemand een idee hoe'k da klokske beke sneller kan doen slaan :) :) :) ? Liefst wel op een min of meer veilige manier... of als iemand goeie sites weet, laat maar weten eh :)
Thx

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is een goeie site:
[topic=324186/1/25] dus :D

I reject your reality, and substitute my own.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
moet je even bovenaan kijken bij de sticky's, daar staat een prima faq waar precies instaat waar je op moet letten! :)

[topic=324186/1/500] dus :)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik wel een idee, kijk hier eens bij, misschien heb je er wat aan.

http://gathering.tweakers.net/forum/find

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

De enige mogelijkheid is je FSB te verhogen, want je multiplyer is gelockt. Haal je denk ik maximaal 5 x 117 ofzo afhankelijk van wat voor mem je hebt 100 of 133 MHz

edit:
ohhjaa dit doe je in je BIOS onder Advanced Chipset settings

Kijk we moeten met z'n allen de newbies ook helpen toch? Dat zijn we zelf ook ooit geweest Maar voor de volgende keer: UTFS (voor newbies: Use The Fucking Search)

Verwijderd

:) p3 500Mhz katmai of coppermine? is nogal een verschil qua wat je er aan resultaten mee kan halen.

copermine haal je makkeljk 700Mhz me, haalde er zelf 850Mhz mee, maar op een ander moederbord.
katmai wordt een ramp, 50Mhz exra is dan al een hele klusch

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het een katmai is (dus een van de eersten): haast niet te overclokken, het spijt me voor je.....

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

Op woensdag 09 januari 2002 22:28 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Als het een katmai is (dus een van de eersten): haast niet te overclokken, het spijt me voor je.....
mwa
560hmz of 620 (124mhz fsb) is vaak nog wel te halen hoor.

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Ikzelf heb ook een PIII 500, maar ik kom op de 560 stabiel. Hij blijft (met in totaal 14 koelers :7) rond de 25 graden geloof ik, weet niet helemaal zeker....
Maar ligt dit aan 't geheugen dat ie zo weinig kan? ik heb 100/133 Mhz standaard geheugen (OEM dus), maar hoger lukt echt niet, zou dat met goed (lees: infineon ofzo) wel lukken?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Op woensdag 09 januari 2002 20:40 schreef Peltier het volgende:
copermine haal je makkeljk 700Mhz me, haalde er zelf 850Mhz mee, maar op een ander moederbord.
katmai wordt een ramp, 50Mhz exra is dan al een hele klusch
Hmmm, check m'n sig eens... :D

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Hoi,

Je topic voldoet helaas niet aan de gestelde richtlijnen van dit forum, vandaar dit slotje.
Lees dit topic eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
Succes verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.