Toon posts:

Hoe Win2000pro als client onder NT4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen; Ik wil graag een win2000 professional als client laten fungeren onder een NT4 server?
Het netwerk bestaat uit 3 pc's gekoppeld aan een 8 poort 10/100mb switch. Op de een of andere manier willen ze niet samenwerken.

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Kan toch gewoon: als je dhcp server heb op je NT server kan je gewoon zeggen dat je bij de betreffende netwerk connectie auto ip wil verkrijgen; ik heb hier een winxp prof bak in NT netwerk hangen als client. NT server heeft dhcp.

Some things can not happen until they happen...

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 16:48 schreef Soef het volgende:
Kan toch gewoon: als je dhcp server heb op je NT server kan je gewoon zeggen dat je bij de betreffende netwerk connectie auto ip wil verkrijgen; ik heb hier een winxp prof bak in NT netwerk hangen als client. NT server heeft dhcp.
je bent er natuurlijk niet door alleen toe te voegen aan de dhcp pool...
maar ik neem aan dat je win2k gewoon aan het domein kan toevoegen (nooit gedaan dus ik weet het niet zeker)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
w2kpro kun je gewoon aan je bestaande domain toevoegen, heb het hier op het werk ook zo (5x w2kpro en 1x ntserver 4.0) nooit geen wazige probs mee gehad,

A wise man's life is based around fuck you

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
gaat het erover dat je de computer niet toegevoegd krijgt aan het NT4-domein? Wat bedoel je precies?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Werkt zekerz, k'eb hier ook 2x win2000 op 1 NT4.0.
Never troublez. In elk geval veel suc6. :+

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
ik had het probleem dat ik geen win2kpro computer kon toevoegen aan een ntdomain waarin de nt4 bak de primaire domein controller is. Maar als dat niet je probleem is, ga ik het ook niet uitleggen ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat is mijn probleem dus; de NT bak is dus wel de PDC. Heb je voor mij een antwoord dan? *D

Verwijderd

Dat maakt nix uit of de NT bak PDC is.

Je moet gewoon de netwerkkaart zo zetten dat de kaart automatisch een ip adres krijgt.

Dan ga je naar de eigenschappen van deze computer, kies je voor Netwerkidentificatie en meld je je aan bij het domein.

Gebruik daarvoor het administrator account en het bijbehorende wachtwoord. Werkt (bij mij) altijd....

In mijn situatie zijn het 180 Win2000 clients en 13 Windows NT 4.0 servers, dus het moet werken.

Mocht dit nog niet werken, dan moet je eens kijken of je wel een link heb of proberen om een de PDC eens te pingen.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Moet kunnen. Probeer anders de PDC is te pingen.
Pagina: 1