Performance harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik heb de test in Sisoft Sandra gedaan en ik blijf steken op 20350 terwijl andere 7200 rpm schijven gemiddeld op 25000 zitten.

Hoe krijg ik de performance van mijn Maxtor 20 Gb 7200 rpm omhoog? Welke cache-instellingen moet ik gebruiken? Heeft het zin om een nieuwe partitie aan te maken en daar mijn swap-file op te zetten?

Alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

op zich moet je nix aantrekken van die benchmarks...als je zonodig dat wil doen doe dan eerst ff een defragmentatie...dat scheelt een hoop...

Verwijderd

Het verplaatsen van je swapfile wil idd een paar punten verschillen maar misschien als je na de test nogeens op update (de test runt nu opnieuw) drukt, scoor je meestal hoger. Defrag idd en zet DMA aan en update je VIA drivers

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Sja wat zal ik zeggen, Sandra is ook nogsteeds van mening dat me Quantum Fireball AS 7200RPM, 40Gb, net ietsje beter presteerd als me 100mb zip driveje ;)

maw: let daar alsjeblieft niet teveel op...

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Download HDTach eens. Dit is betrouwbaarder dan de Sandra diskbench, en geeft ook info waar op een disk snel geschreven kan worden (aan de buitenkant dus).

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Handig programma.

N.B. Ik had mijn harde schijf al gedefragmenteerd

Verwijderd

heb je al eens iets met dat quit drive/ silent drive tooltje gedaan, de maxtor 20gb die ik toen dertijd had stond n.l. standaard op silent en niet op performance.
tooltje kun je gewoon downen op www.maxtor.com

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik haal +/- 28000 met mijn Maxtor 40gig UDMA 133 7200rpm
heb je de ultraATA drivers geinstalleerd ? ( als je een amd systeem hebt )
dat gaf bij mij de doorslag
kan je geloof ik halen op www.viahardware.com

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 14:34 schreef MASH_MAN het volgende:
heb je al eens iets met dat quit drive/ silent drive tooltje gedaan, de maxtor 20gb die ik toen dertijd had stond n.l. standaard op silent en niet op performance.
tooltje kun je gewoon downen op www.maxtor.com
he heb ff gekeken, heb je geen URL of zo, de search van de maxtor site is niet echt effectief

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dan gebruik je toch het navigatie menu ipv de search :)

Product Support -> Software
Pagina: 1