Toon posts:

Window etch -- waar kan ik dit laten doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag het e.e.a. aan mijn AOpen HQ08 BigTower willen veranderen. Om het (naar mijns inziens) makkelijkste gedeelte eerst aan te pakken, zou ik graag zo'n "window etch" willen laten maken. Ik ben hiervoor bereid om een grafisch ontwerper een ontwerp te laten maken aan de hand van mijn instructies en/of voorbeelden. Nu zal dit wel een paar duiten gaan kosten, maar ik wil graag een ontwerp wat minder vaak voorkomt dan al die andere ontwerpen (ying/yang, biohazard, etc. etc. etc.).

Voorzover ik op dit forum heb kunnen lezen, moet ik zorgen dat ik een ontwerp in het .ESP formaat krijg. Klopt dit, of hangt het af van welke machine gebruikt wordt? Ik heb namelijk ook van iemand gelezen dat het in AutoCAD formaat moest, en dat lijkt me een stuk moeilijker te behapstukken.

In ieder geval, ik zou graag een ontwerp laten maken dat lijkt op het volgende voorbeeld:

http://shop.usps.com/cgi-bin/vsbv/postal_store_non_ssl/display_products/productDetail.jsp?OID=1003615&BV_UseBVCookie=yes

In principe zou dat ontwerp al perfect zijn, ware het niet dat er "USA 57" in staat, en dat wil ik natuurlijk niet. :) Maar het geeft een beetje aan wat ik van plan ben. Ik dacht zelf dat een tattoo-shop o.i.d. wel van pas zou komen om inspiratie op te doen en voorbeelden te verzamelen.

Nu zou ik graag willen weten of iemand bekend is met een bedrijf (liefst in de omgeving Rotterdam/Den Haag), dat dit soort ontwerpen kan etsen op zo'n acrylplaat. (Ik weet nog niet precies welke formaat of de dikte van de plaat, maar dat hoeft niet lang te duren.) Tevens vraag ik mij af of elk soort ontwerp even goed uit de bus zal komen. Ik kan mij namelijk voorstellen dat het bovenstaande ontwerp misschien een beetje te "druk" is?

Maar goed... als iemand hierover informatie of tips heeft, laat me dit dan even weten? :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Window etch..... Heb je er al een window inzitten dan ? >:) Doe niet al te professioneel.... Print een patroontje en pak een dremel, of koop bij iemand zo'n kant en klare sticker. En houd je post een beetje compacter, is niet handig, van die lappen text

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik dit zo professioneel wil laten doen is omdat het ook professioneel moet lijken. Ik hou niet van dat halve werk, dus als ik dit doe dan doe ik het ook goed. :)

En die lap tekst is bedoeld om mijn vraag nader uit te leggen -- als ik zeg dat ik een "window etch" wil maar verder niets vertel over het ontwerp en mijn intenties, dan krijg ik waarschijnlijk adressen van bedrijven die niet eens kunnen wat ik in gedachte heb. Dat wil ik dus absoluut voorkomen, want het zal al duur genoeg worden zonder eerst half Nederland af te moeten rijden.

En, nee... ik heb er nog niets aan gedaan (aan mijn kast), omdat ik eerst wil weten hoe groot het kan/mag zijn, en hoeveel dat gaat kosten. Ik ga niet eerst een opening maken van 50x50, om er later achter te komen dat het raampje niet groter kan dan 30x30 of zoiets. Dat zou toch lullig zijn, niet? :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

<flauw>
Aantal posts:9
Gem. aantal posts/dag:5
</flauw>
Als je een beetje hier rondkijkt is dat iedereen hier zo'n beetje alles zelf doet, dat is een groot gedeelte van de lol van het tweaken. En als je het zelf doet kan het ook heel netjes worden, gebruik de alheilige search. Koop een dremel, en begin te oefenen, of neem een grote zak geld.......

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft mijn inschrijving, heb ik me gisteren pas geregistreerd omdat ik sinds enkele dagen informatie aan het verzamelen ben omtrent LCD schermen. Normaal gesproken zou ik AnandTech Forums raadplegen, maar daar worden vaak andere modellen (of onder andere modelnummers) uitgebracht en daar heb ik op dit moment dus niets aan. Dat betekent natuurlijk niet dat ik een newbie ben! :)

Natuurlijk ben ik van plan het meeste werk zelf te doen, maar ik ken geen enkele particulier die de mogelijkheid heeft om acrylglas te etsen -- als jij die wel kent dan hoor ik dit graag. Een Dremel zal ik vroeger of later wel nodig hebben, maar het ontwerp dat ik in gedachten heb is wel erg moeilijk aan te brengen met zo'n apparaatje. Dan doe ik het liever in een keer goed en laat het gewoon doen door een professional. Daarna zal ik mij wel bezighouden met het installeren van het raampje e.d., dus het is niet zo erg als jij het doet voorkomen. Ik ben niet van plan om alles te laten doen, maar voor dit soort toepassingen heb je een industriele machine nodig, en die heb ik natuurlijk niet. Dus de enige oplossing is een adresje te zoeken van iemand die dit wel kan.