cd's labelen

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
weet niet zeker of ik in het goede forum zit voor deze vraag, zoniet: sorry (:

ik wil me svcd's een beetje netjes labelen want mun handschrift is horrible (:

ik weet dat er van die label setjes te koop zijn maar er hoeft eigenlijk niet zo'n hele ring op.. gewoon zo'n standaart wit rechthoekig stikkertje zou voldoende zijn..

er hoeft alleen een naam op.. geen mooie graphix ofzo..

kun je daar ook vellen van kopen met software waarmee je die ook mooi kan beprinten in een standaart inkjet of zijn er misschien andere label mogelijkheden die misschien wel interessant zijn voor me?

alvast bedankt,

Lev

Verwijderd

Als je een standaard rechthoekige sticker neemt, is de cd denk ik minder stabiel, omdat de kant van de sticker dan zwaarder wordt. Dit is voor veel cd-rom spelers natuurlijk geen probleem, maar het zal de cd niet ten goede komen.
Verder moet er geen alcohol in de sticker-lijm zitten, want deze kan de cd aantasten. De speciale ronde stickers hebben een speciale soort lijm. Iedere goede pc-zaak heeft ze wel, en de boekhandel wellicht ook.

Verwijderd

Doe het ook maar niet met PRITT want dan heb je gegarandeerd een coaster te pakken!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
heb inderdaad gelezen dat die stickers op een cd niet echt verstandig zijn.. heb daarom besloten de stickers op het hoesje van de cd te plakken..
maar dan vraag ik me nog steeds af of ik die etiketten mooi kan beprinten met mijn inkjet printer..

Verwijderd

Hoe bedoel je?
Je wilde geen graphics e.d., maar gewoon txt. Dus en word-bestand? Ik heb een word-bestand, met de exacte marges, zodat de tekst precies op het ronde label komt. Dat wekt eg goed. Soms is het alleen het probleem dat de vellen met stickers an elkaar kleven, en met 2 of 3 tegelijk uit de printer komen.

Verwijderd

Een vriend van me plakt stickertjes uit zo'n letter-apparaat (weet niet hoe zo'n ding heet, maar waar die kunststof strookjes uitkomen waar letters op gedrukt worden). Werkt bij hem prima.

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

syserr

kangoeroe

als je gewoon een vel A4 labels hebt kan je die zelfs in word al goed afdrukken, je print tenslotte gewoon etiketten dan... anders zou je et eens met progjes als SureThing Labeler of Pressit labeler oid kunnen proberen, kennen vaak ook massa's aan standaard etiketten...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Pagina: 1