[oc] hoever kan de fsb op een a7v266-e

Pagina: 1
Acties:

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
ik heb net een nieuw mobo een asus a7v266-e zonder raid en geluid er op ofzo. Nou krijg ik mijn fsb niet hoger als 136mhz. Het lukt wel, maar windows loopt dan vast vooral bij grafische dingen als 3dmark. en bij 142 boot windows niet meer hij geeft dan een blauw scherm ofzo met iets van: "als je dit voor het eerst ziet start dan opnieuw op.....blablabla".

onder de 142 doet hij het wel maar dus instabiel. Hebben meer mensen hier last van met een a7v266-e? ik dacht dat ik wel een beetje een overklokkable mobo-tje had gekocht, maar dat valt dus wel tegen. Verder wordt hij ook takke heet idle 65 graden en m'n mobo 40 ofzo. stressed zit ie boven de 80 en mobo tegen de 50. Ik heb ergens ooit gelezen dat asus zelf de temp te hoog weergeeft omdat de temp tegen, en niet in de cpu wordt gemeten. Klopt dat!? Ik ga iniedergeval wel beter koelen, maar ik heb op het moment nit zoveel geld.

Dit is wat ik nog meer in m'n compie heb zitten:
verder heb ik een athlon xp 1800+, 256mb ddr, 40 gig maxtor udma100 7200rpm, leadtek geforce 2ti, 3com netwerkkaart, soundblaster live, 56k modempje standaard dingetje.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? moet ik gewoon beter koelen of is het iets anders?

Verwijderd

JOUW CPU TEMP IS VEEEEEEL TE HOOG die gaat echt d00d als je niet oppast!!!! Voor de rest zal het aan één of meer componenten van je pc liggen, en betere koeling is echt een must, ik zou nooooit meer 3d mark draaien als ik jouw was met die koeling, dat is cht levensgevaarlijk...

• bartvdl
nou ik heb hem zelf gebouwd maar die van de buurman komt van paradigit en die wordt ook rond die temp hoor. Dus je reactie is een beetje overdreven hoor, anders zou hij ook niet stabiel draaien.

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

ik heb mijn 'oude' a7v266 nu op 158 lopen dus ik denk dat die van jou wel hoger mot kunnen !!

en ja je cpu is wel erg hoor !! mijn 1 gig (@ 1185) wordt max 50 .. wel paar extra fans erin hoor ... maar toch .. als ik die allermaal uit zet wordt ie max iets van 55 - 60 ofzo ..... en dat vink al VEEEEL te heet .. maarja .. maar je FSB moet wel hoger kunnen lijkt mij !!

* zoo ff m'n sign bijgewerkt .... ;) *

pc | server | laptop | pda

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

zo hoort ie dus .... :9

heej hoelang duurd 't voor dat ding is bijgewerkt ???? :(

pc | server | laptop | pda

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
koop oe een koeler man! :)

• bartvdl
Op woensdag 09 januari 2002 20:55 schreef maartenb het volgende:
koop oe een koeler man! :)
Kan je niet lezen ofzo !?

Verwijderd

dat is gewoon VEELste warm, je case temp is al geruwelijk hoog, plaats wat case fans, of voor de "time being" zet je kast ff open, moet je eens opletten hoe hard je case en proc temps dalen.
doe maar gewoon ff

• bartvdl
Das allemaal heel leuk, maar is er ook iemand met zo'n mobo? of is er niet iemand die weet of asus de temp te hoog weergeeft? want ik heb niet gevraagd of iemand de temp te hoog vind, dat weet ik zelf ook wel!!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:32
Op donderdag 10 januari 2002 08:32 schreef bartvdl het volgende:
Das allemaal heel leuk, maar is er ook iemand met zo'n mobo? of is er niet iemand die weet of asus de temp te hoog weergeeft? want ik heb niet gevraagd of iemand de temp te hoog vind, dat weet ik zelf ook wel!!
ik heb ook dat asus mobo, en bij mij lijken de temp. ook niet echt te kloppen. 54 graden stressed, met een goeie Cooler Master koeler en de kast open, lijkt me ook niet helemaal kloppen. Ik heb nog nooit een tweakers gezien die z'n temp. lager als 50 wist te krijgen met dit MOBO :{

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Hij geeft inderdaad iets hogere temps, maar niet extreem hoog.

Als ik nu check zie ik dat 'ie op de 41 graden zit (zeg maar idle dus). Full load kom ik op de 50 graden.

Ik gebruik de ALPHA PAL8045 met Papst NGL-fan, dus dat koelt wel goed.

Ik krijg de bus tot ongeveer 145 stabiel, daarboven = crashes.

Ik hoop dat je hier je conclusies uit kunt trekken

Dato DUO synth voor twee

• bartvdl
Kijk daar heb ik tenminste wat aan. dus ik moet gewoon een goeie koeler kopen en dan maar ens verder kijken ik vind wel dat fsb niet zo hoog kan. Eerst had ik een supermicro mobo een ofander plekmerk en die kon zelfs op 155 mhz. Beetje klote van Asus ik dacht dat ik dat ook wel kon halen en asus laat dus ook wat hogere temps zien...... lijkt mij dan.

• TheGhost
  • Laatst online: 11-05 20:23
en ik wil juist een A7V266-E (+RAID) gaan kopen!!!!
goed ik zal 'em niet te veel hoeven oc'en maar ik wil er dan ook een XP1900+ op zetten....
toch goed dat ik dit weet !! ga iig goede coolers kopen...>:)

I'm not weird, I'm a limited edition

• bartvdl
Op donderdag 10 januari 2002 09:49 schreef lowrider het volgende:
en ik wil juist een A7V266-E (+RAID) gaan kopen!!!!
goed ik zal 'em niet te veel hoeven oc'en maar ik wil er dan ook een XP1900+ op zetten....
toch goed dat ik dit weet !! ga iig goede coolers kopen...>:)
Jah graag gedaan

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
heb je die temperatuur jumper wel op AthlonXP staan? bij mij gaf het bord eerst ook een rating van 65 graden, ik had m`n temp sensor jumper verkeerd staan. Ik heb echt een gare cooler maar mijn cpu blijft 51 graden constant..

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

charrel

Cortisol4life..

je fsb hangt toch ook af van de kwaliteit geheugen die erin zit, heb nu kingston dan kom ik max op 138 met me fsb, met crucial enz de betere merken kom ik stuk hoger 155fsb loopt dan nog prima :) tevens heb ik hetzelfde mobo en word mijn proc met alpha8045 en y-tech fan 51c stressed en 47 idle dus das best lekker, als ik over de 1600 mhz ga word ie maar 54c(dit vind ik alles meevallen)

• bartvdl
Op donderdag 10 januari 2002 10:52 schreef CK het volgende:
heb je die temperatuur jumper wel op AthlonXP staan? bij mij gaf het bord eerst ook een rating van 65 graden, ik had m`n temp sensor jumper verkeerd staan. Ik heb echt een gare cooler maar mijn cpu blijft 51 graden constant..
temp jumper ? waar zit die ?!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Die jumper die kan je op athlon/duron of op XP ofzo zetten. Als je hem op athlon/duron (standaard) zet dan word de temp goed weergegeven. Op die andere stand niet. Dan zal hij altijd tusssen de 50 en 52 graden aangeven. Dit werkt namelijk nog niet goed.

Voor de FSB: Ik kan hier draaien op 160, maar dat trekt mijn geheugen niet. Als ik beter geheugen zou hebben kan je nog wel hoger komen. Tot max 175 ofzo denk ik.

Wat jij moet doen is, je CPU koeler vervangen door een VEEEEL betere. Arctic Silver gebruiken en een paar casefans halen. Voor een hoge FSB heb je verder ook goed/snel geheugen nodig.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• bartvdl
Op donderdag 10 januari 2002 13:43 schreef TD-DMZ het volgende:
Die jumper die kan je op athlon/duron of op XP ofzo zetten. Als je hem op athlon/duron (standaard) zet dan word de temp goed weergegeven. Op die andere stand niet. Dan zal hij altijd tusssen de 50 en 52 graden aangeven. Dit werkt namelijk nog niet goed.

Voor de FSB: Ik kan hier draaien op 160, maar dat trekt mijn geheugen niet. Als ik beter geheugen zou hebben kan je nog wel hoger komen. Tot max 175 ofzo denk ik.

Wat jij moet doen is, je CPU koeler vervangen door een VEEEEL betere. Arctic Silver gebruiken en een paar casefans halen. Voor een hoge FSB heb je verder ook goed/snel geheugen nodig.
case fans heb ik niet zo'n zin in, ik wil geen straaljager geluiden ofzo. Ik gebruik al artic silver, daarvan heb ik ook niet te veel gebruikt. En je kan kiezen tussen athlon/duron en MP dacht ik ik ga zo ff kijken en testen. Ik moet eigenlijk gewoon ff een swiftech of een alpha halen op de beurs, want geen computerwinkel in de buurt heeft die volgens mij (regio eindhoven)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Als je een auto hebt kun je zo naar OC-Shop rijden. Dordrecht is een half uurtje voor jou dan ofzo. Of is mijn aardrijkskunde ff te slecht voor woorden??? :?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Fatalharry
  • Laatst online: 10-05 08:58
Ik heb een a7v266-E met XP 1600(1400Mhz)@1596Mhz(10.5x152)

fsb wil echt niet hoger dan die 152 want dan begint windows instabiel te draaom

Verwijderd

Ik heb inmiddels al de nodige ervaringen met a7v borden en ook de a7v266-e heb ik al in 2 smaken voorbij zien komen. compleet en zonder raid..... Maar ik moet zeggen, fsb is errug goed over te clocken!!! Loopt gewoon met vcore op 1,85v op 162Mhz fsb zonder problemen.

Temps daarbij zijn voor mij 50C stressed met een waterblok erop (is te hoog maar ligt aan pomp) met lucht wordt ie ong. 55C

Maar eehm....jonge....toch nog wel inderdaad een waarschuwing...het wordt inderdaad VEELS te heet, en dat is ook gelijk de reden dat jij je fsb niet hoger krijgt! Dat die proc zo heet wordt, ok....betere koeler kopen, maar ik zou je northbridge ook maar nakijken, want die 50C mobo temp klopt ook niet hoor.....!!!

Bij mij wordt bij 50C proc temp het mobo 29-30C HOOGUIT!

Maar goed, ik heb een 1600+ en die loopt op 1700Mhz dus die fsb kan wel degelijk hoog met dit bordje (uiteraard proc. nog locked en ik heb er hynix en infineon reepjes in zitten!)

Suc6

• bartvdl
Op donderdag 10 januari 2002 15:16 schreef TD-DMZ het volgende:
Als je een auto hebt kun je zo naar OC-Shop rijden. Dordrecht is een half uurtje voor jou dan ofzo. Of is mijn aardrijkskunde ff te slecht voor woorden??? :?
nah dan moet ik precies weten waar die zit en hoe ik er naartoe moet rijden, maar anders is een half uurtje beetje te optimistisch. Maar ik wacht eerst de beurs af

• bartvdl
Ik heb nu het, volgens TM-DMZ, zogenaamde "temeratuur jumpertje" omgezet naar duron/athlon i.p.v. Palmolimo de temp is nu idle 63 dat is 2 graden lager. Ik heb het net 2 minuten geleden gedaan, misschien gebeuren er nog gekke dingen ofzo. ik ga nu wel ff de fsb proberen op te schroeven. adios

• bartvdl
Jeuj de temp is ook al weer wat gezakt 61 dus het wordt misschien nog wat

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op donderdag 10 januari 2002 15:25 schreef bartvdl het volgende:

[..]

nah dan moet ik precies weten waar die zit en hoe ik er naartoe moet rijden, maar anders is een half uurtje beetje te optimistisch. Maar ik wacht eerst de beurs af
Is heel makkelijk te vinden als je de afslag dord blablabla neemt, dan ga je rechts links en dan ben je er ongeveer. Mail oc shop voor een goede routebeschrijving, of gebruik een routeplanner. www.alh.nl ofzo.

Pagina: 1