Toon posts:

cd kopie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
kan iemand mij vertellen waarom ik niet
een .cda kan kopieren op me cd?
ik heb nl. een cd en die zet ik van de cd naar me HDD.
vandaaruit ga ik ze kopieren omdat 1 cd slechts 13 nummers bevat en ik natuurlijk niet 13 liedjes op 1 cd wil zetten.
wie kan mij helpen

groeten Kitt

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
:? beetje wazig....

Wat wil je nu precies?

Je wilt meer dan 13 nrs op een cd, omdat je 13 te weinig vind? Daarom ga je ze eerst naar HDD kopieren?

Maar vanuit verkenner de .cda files kopieren heeft niet zoveel zin, je moet de nrs "rippen" met een programma, bijv. CDex, overigens kunnen de meeste recorder programma's ook rippen.

Oja, lees nog ff de FAQ mbt groeten onder posts.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Muziek trek je naar je harddisc met EAC (exact audio copy), niet door domweg te copieeren...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee .cda gaat niet lukken en ook niet .vvd >:)
Je moet zoals gezegd een audio extraction programma gebruiken om de muziek van de cd's af te halen.

Verwijderd

Inderdaad, die .cda bestandjes zijn niets meer dan een soort schaduwfiles om Windows te laten snappen dat ie audio moet draaien.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 09 januari 2002 16:23 schreef DaJaN het volgende:
Inderdaad, die .cda bestandjes zijn niets meer dan een soort schaduwfiles om Windows te laten snappen dat ie audio moet draaien.
Klopt als een bus. Audio is nu eenmaal geen bestand, je moet er een bestand van maken (in de vorm van wave data of mp3 data of wat dan ook).

De cd zelf wordt door Windows wel herkend als audio cd, in de Verkenner/Explorer zie je dan .cda bestandjes als teken dat de audio herkend is door Windows en als middel om ze af te spelen met een programma (die moet immers 'bestanden' afspelen).

Audio cd's moet je inderdaad met een zgn. cd-rip programma naar je harde schijf zetten. Audiograbber is er zo een, de beste vind ik is Exact Audio Copy. Daarmee kun je ook rippen naar mp3 trouwens, als je een codec hebt geinstalleerd..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 16:21 schreef Damon het volgende:
:? beetje wazig....

Wat wil je nu precies?

Je wilt meer dan 13 nrs op een cd, omdat je 13 te weinig vind? Daarom ga je ze eerst naar HDD kopieren?

Maar vanuit verkenner de .cda files kopieren heeft niet zoveel zin, je moet de nrs "rippen" met een programma, bijv. CDex, overigens kunnen de meeste recorder programma's ook rippen.

Oja, lees nog ff de FAQ mbt groeten onder posts.
ok ik heb nu het prog Cdex
en nu? gewoon cd omzetten naar wav? of vanaf hdd omzetten naar wav en waarom? en ook hoe doe ik dit!
bedankt kitt

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Idd de cd in CDex inladen en dan op de knop CD=>WAV klikken, dan zet ie netjes alles op je HDD...
Je kan nog ff in de opties kijken waar je ze neer wilt zetten.

Nogmaals: Lees de FAQ mbt groeten!!!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 16:32 schreef Damon het volgende:
Idd de cd in CDex inladen en dan op de knop CD=>WAV klikken, dan zet ie netjes alles op je HDD...
Je kan nog ff in de opties kijken waar je ze neer wilt zetten.

Nogmaals: Lees de FAQ mbt groeten!!!
mooi bedankt!!
het werkt ook nog
skofitg en als ik weer vraag heb vertel ik het je ;)
Groeten Kitt
Pagina: 1