Toon posts:

ADSL als er geupload wordt, geen download meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een basic adsl verbinding 512/64 bij xs4all.
Nou heb ik dat als ik fullspeed aan het uploaden ben, m'n download bijna helemaal down is. Nou dacht ik altijd dat is normaal en zal wel een beperking van het abonnement zijn. Todat ik laatst iemand sprak die me vertelde dat je tegelijkertijd 8k hoort te kunnen uploaden en 64k hoort te kunnen downloaden. klopt dit? ligt het aan mijn instellingen dat ik iets niet op fullduplex heb gezet of zo? of spreekt die gast onzin?

bvd

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is onzin. Als je full gaat uploaden dan gaat je download bijna tot een paar kb per sec. Half duplex heh...

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook, die gast lult dus weer eens uit z'n nek ;)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

ISDN is full duplex, ADSL helaas niet.

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 16:24 schreef Heineken het volgende:
ISDN is full duplex, ADSL helaas niet.
Jaaa zeker, Superweb met ISDN... Dat waren tijden! full uploaden en downloaden :) :)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik merkte dit heel erg met online spellen (Midtown madness 2)... Gingen als stront, terwijl een 56k modempje er wel mee overweg kon! |:(

Heel gek trouwens, met een USB modem had ik er geen last van. Wel met een ethernet modem. :?

Dit dus.

• Pc123
  • Laatst online: 00:42
Volgens mij is dit allemaal onzin >:)

De oorzaak is dat tijdens het downloaden er naar de server waar je van download gestuurd moet worden of alles goed is aangekomen etc. Als je upload helemaal vol zit duurt het veel langer voordat deze packets aankomen waardoor je download heel traag wordt. Je hebt hier vooral met kabel en ADSL last van omdat je download veel sneller is dan je upload.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 22:49 schreef Pc123 het volgende:
Volgens mij is dit allemaal onzin >:)

De oorzaak is dat tijdens het downloaden er naar de server waar je van download gestuurd moet worden of alles goed is aangekomen etc. Als je upload helemaal vol zit duurt het veel langer voordat deze packets aankomen waardoor je download heel traag wordt. Je hebt hier vooral met kabel en ADSL last van omdat je download veel sneller is dan je upload.
Dus je wilt zeggen dat als ik op een of andere manier ervoor zorg dat ik m'n upload naar iemand toe beperk tot 6kbyte/s ik maximale download moet kunnen halen? Want als ik maximaal download heb ik meestal een upload van ongeveer 1kbyte, dus zou er genoeg upload over zijn om met de server te communiceren waarvan ik download :7

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Als ik op MAX download (116K ongeveer) heb ik standaard een upload van 8-10K naar dezelfde server

Verwijderd

Topicstarter
Das wel veel.

Als ik maximaal download (55-56kbyte/s) upload ik met ongeveer 1kbyte/s

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op woensdag 09 januari 2002 18:24 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Jaaa zeker, Superweb met ISDN... Dat waren tijden! full uploaden en downloaden :) :)
nostalgie O+

• Pc123
  • Laatst online: 00:42
Op donderdag 10 januari 2002 14:10 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Dus je wilt zeggen dat als ik op een of andere manier ervoor zorg dat ik m'n upload naar iemand toe beperk tot 6kbyte/s ik maximale download moet kunnen halen? Want als ik maximaal download heb ik meestal een upload van ongeveer 1kbyte, dus zou er genoeg upload over zijn om met de server te communiceren waarvan ik download :7
Ja idd, het is alleen helaas niet mogelijk om aparte bandbreedte voor deze packets te hebben of om deze voorrang te geven. Misschien dat als je de Tcp/ip instellingen iets veranderd zodat er minder packets teruggestuurd hoeven te worden dat het iets helpt. Maar dit is gewoon een bekend probleem bij alle verbindingen met een veel hogere downstream snelheid.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Op donderdag 10 januari 2002 14:10 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel willen weten. Ik heb overal zitten zoeken. www.speedguide.net heeft ook veel tips. Uiteindelijk heb ik een of ander progje gevonden dat de packetsize kan aanpassen (zeg maar wat men in unreal tournament in-game kan wijzigen), maar dat hielp geen donder.

Kortom, weg met Mx-stream basic... Cistron Maxx, here I come ;)

Dit dus.

Pagina: 1