PC doet helemaal NIKS....

Pagina: 1
Acties:

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Ik heb hier thuis een 3de 'huiswerk-computer' staan, die zoals de naam wel een beetje aangeeft, 1: een sloom klote ding is en 2: niet zo vaak gebruikt wordt.

Het is een PII 350 mhz in een redelijk grote (atx) kast met een 250 watt voeding, moederbord weet ik eigenlijk niet, zit iig een onboard ati rage 128 pro 4mb op.

Ik krijg hem absoluut niet aan de praat, hij heeft een weekje of wat niet aangestaan en nu doet ie dus niks. Als ik op de aanknop druk gebeurt er helemaal niets, nieteens een piep ofzo.... De knop zelf is niets mis mee (heb ik uit elkaar gehaald enzo), voeding lijkt ook niks mis mee te zijn, althans, de monitor die er op aangesloten is krijgt gewoon stroom en de zekering erin is ook nog goed.

Dus heeft iemand enig idee wat hier verder nog mis kan zijn?? Ohja, stekkers en snoertjes waren allemaal aangesloten, zelfs de stekker van de pc zelf benk niet vergeten *D

Alvast bedankt en groeten,

Arjen

Verwijderd

geeft de cooler-fan van je proc een klein tikje (net of ie wil gaan draaien) als je de kast aanschakelt?

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Gaat je voedingsfan ook niet draaien?? Dan is er toch wat met de voeding.
En als je CPU-fan draait (en hij is aangesloten via je mobo) dan weet je iig dat je mobo stroom heeft..

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Stekkers verwisselen, kijken of er wel stroom op het stopcontact staat???

• dijkmane
  • Laatst online: 15:29

dijkmane

biertje ?

als er volgens jou niets met de voeding mis is, zou de hdd wel moeten gaan draaien.....

anders even de spanningen gaan meten.

specs : wil je niet weten

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Zet je de PC aan met je knop op de voorkant??

Zo ja: Zit er ook nog een power-switch op je voeding >:)

enne, staat die ook aan? :+

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

is het stekkertje van je aan/uit knop wel aangesloten op het MOBO.

• Arjenn
  • Laatst online: 18-05 14:24
Oke, tis intussen opgelost, het was dus toch die kolere voeding. Is al 4de keer ofzo dat dat me overkomt (veschillende computers), maar aangezien deze niet zo oud was kon dat haast niet, steeds nieuwe gekregen, lekker computerbedrijf is dat hè :r

Bedankt voor de hulp iig :)

Verwijderd

stekker eruit, aan/uit knop 10 sec indrukken en dan knop ingedrukt houden en stekker erin stoppen. kijken ofie het doet! is het btw een merkpc?
Pagina: 1