Website in een DLL

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

Topicstarter
Ik heb een keertje de hulp van de Tweakers nodig.

Ik heb een zeer uitgebreide website gebouwd, in ASP, waarbij alle content in een database is opgeslagen.

Het wijzigen van de content gaat dmv een 'webadmin' site.

Op dit moment bestaat de site uit een een paar ASP bestanden. Met een aantal 'argumenten' wordt de juist HTML gegenereerd.

Ik wil nu de kern van de site wijzigen:

Ik wil dat alle code zich in 1 bestand, een DLL of EXE bestand wordt gezet en daarna wordt gecompileerd, zodat meneer de systeembeheerder niet meer aan code jatten kan doen.

De site moet dan als volgt werken:

www.iets.nl/webkernel.dll?l1=informatie&l2=vakken

'x' en 'y' worden als resp l1 en l2 doorgeven aan webkernel.dll

de webkernel.dll genereerd op basis hiervan (en gegevens uit de content-database) de juist HTML code, namelijk een pagina met vakken informatie.

Wie weet hoe ik zoiets moet aanpakken?

Alvast bedankt.

Sorry als het verhaaltje een beetje warrig overkomt, het komt erop neer dat ik een website in 1 bestand wil compileren en dat deze ene bestand op basis van variabelen HTML code genereerd

[ Voor 20% gewijzigd door terabyte op 08-05-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30
Van een website in een dll of exe heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Ik denk ook niet dat het kan.

Wat een mogelijkheid is om je scripts te beveiligen, is het gebruiken van de Zend encoder, alleen is het erg duur.

Misschien kun je ook nog de scripts zelf hosten, zodat de systeem beheerder er niet bij kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Crazy D

I think we should take a look.

Je kan in VB een IIS Application maken, dll dus waarin al je code dus zit. Veel meer weet ik er niet van, maar misschien dat MSDN duidelijk uitlegt wat het precies inhoudt (?).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 04-06 20:27
Op woensdag 09 januari 2002 16:20 schreef RobbertC het volgende:
Van een website in een dll of exe heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Ik denk ook niet dat het kan.

Wat een mogelijkheid is om je scripts te beveiligen, is het gebruiken van de Zend encoder, alleen is het erg duur.

Misschien kun je ook nog de scripts zelf hosten, zodat de systeem beheerder er niet bij kan?
kan wel
ik had n's iemand die het voor me maakte
resource.exe?file=ftp

dan kreeg ik alle bestenden uit m'n ftp op de website... hetk an dus wel

maar dat moet met delphi...en is volgens mij alleen HTML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Ik heb een keer een site van Essent op een DLL zien draaien, een paar jaar geleden.
Dus vandaar dat ik op het idee kwam op het als DLL/EXE te compilen.
Ik heb er net even naar gezocht. Het is idd duur en het is voor PHP. Ik gebruikt ASP.
Nee, dat zit er niet in....
Op woensdag 09 januari 2002 16:23 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Je kan in VB een IIS Application maken, dll dus waarin al je code dus zit. Veel meer weet ik er niet van, maar misschien dat MSDN duidelijk uitlegt wat het precies inhoudt (?).
* terabyte surft direct naar MSDN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07:58

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 09 januari 2002 16:25 schreef terabyte het volgende:
* terabyte surft direct naar MSDN :)
Gelukkig staat de wind goed vandaag :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30
Op woensdag 09 januari 2002 16:25 schreef terabyte het volgende:

[..]

Ik heb een keer een site van Essent op een DLL zien draaien, een paar jaar geleden.
Dus vandaar dat ik op het idee kwam op het als DLL/EXE te compilen.
Weer wat geleerd :)
[..]

Ik heb er net even naar gezocht. Het is idd duur en het is voor PHP. Ik gebruikt ASP.
[..]
|:( Sorry, stom van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoppie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het kan wel, maar vaak zal de provider niet mee willen werken aan vreemde dll's.

Dus kijk eerst eens wat de mogelijkheden zijn bij je provider. Als je IIS hebt dan kun je redelijk makkelijk je code (asp in vbscript) omzetten in een vb dll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Onder andere Informatique gebruikt dit op hun website, je zou eens kunnen vragen of ze je willen zeggen hoe zij het gedaan hebben..
code:
1
http://shop.informatique.nl/cgi-win/veiling.exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb wel iets :)
Mail of icq me maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-04 16:30
De site www.allmusic.com maakt ook gebruik van een DLL.
Het blijkt dus te kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 21:32

Tubby

or not to be

Op mijn werk maar ik ook dynamische sites die dus met een dll en een exe werken.

In principe geeft de dll alleen de variabelen door aan de exe. Maar dat verschilt per programmeeromgeving eigelijk.

Van de code is idd niets meer te zien. Maar volgens mij kon je asp code ook compileren, dan werd het iig sneller. En je code is ook veilig ;)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56

Arjan A

Cenosillicafoob

In VB kun je een nieuw project opstarten, dan kies je ipv standard exe voor Active-X DLL.
In oudere VB versies moet je nog even ASP.DLL refereren.

Daar maak je een class aan en daarin de functies.

In je ASP doe je een server.createobject naar je dll en kun je de functies uit die DLL aanroepen.
Onder win2000 met component services is het ook nog erg makkelijk om versies te updaten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38399

er zijn zelfs utils die je hele .asp site automatisch in een dll smijten

zoek es op download.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
asp2dll >:) ik zeg je, je moet maar es een mailtje sturen kunnen we over allerlei leuke dingen praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 17:02 schreef raptorix het volgende:
asp2dll >:) ik zeg je, je moet maar es een mailtje sturen kunnen we over allerlei leuke dingen praten ;)
Hmm..

ik was al bezig in Visual Basic een test scriptje bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
asp.NET kan het standaard geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4025

msichien een idee alle info in de database te zetten en die te beveiligen met je eigen wachtwoord. de site laad de gegevns worden uit de database gehaald en de gebruiker krijgt dat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met ASP kan je standaard de MS ScriptEncoder gebruiken. Moet die systeembeheerder dat wel willen installeren. Dan kan je je ASP scripts gecodeerd op de server zetten zodat die systeembeheerder ze niet meer kan jatten.

Die DLL's zijn goed te maken hoor.. Ik weet dat het vanaf Delphi vrij makkelijk kan.. maar dan moet de systeembeheerder die DLL alsnog installeren, dus ik denk dat je met de scriptencoder een stuk sneller klaar bent.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145

Met ASP.NET wordt al je logica standaard in een dll gecompileerd, als je dan de sources niet op de webserver zet kan je systeembeheerder alleen de presentatie pagina's nog jatten.. maar ja die ziet ie via zn browser dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 10-05 09:54

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

je kan alles in een class module zetten en aanroepen vanuit asp :)
code:
1
2
3
4
set variabele = Server.CreateObject("dllnaam.functie")
output = variabele.output

response.write output

:)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de reacties.

Binnen Visual Basic kan je een IIS Application maken dmv Webclass. Daarmee kan wat ik wil. (tenminste... daar ziet het er naar uit).
Op woensdag 09 januari 2002 17:31 schreef -=[Terrorvis]=- het volgende:
msichien een idee alle info in de database te zetten en die te beveiligen met je eigen wachtwoord. de site laad de gegevns worden uit de database gehaald en de gebruiker krijgt dat te zien.
Dat is al het geval. En dat gaat meer over de content, de content van de site boeit me niet zo. (ben ik niet voor verantwoordelijk) hehe.
Op woensdag 09 januari 2002 18:06 schreef Creepy het volgende:
Die DLL's zijn goed te maken hoor.. Ik weet dat het vanaf Delphi vrij makkelijk kan.. maar dan moet de systeembeheerder die DLL alsnog installeren, dus ik denk dat je met de scriptencoder een stuk sneller klaar bent.
De site wordt niet op school zelf gehost (dan zou ie direct plat liggen...).

Verder was ik van plan om een nog een webadmin interface te bouwen waar meneertje niet echt bijkan. Dan kan ik rustig nieuwe versies van de webkernel uploaden. Meneertje heeft namelijk de neiging om FTP wachtwoorden te wijzigen, waardoor ik geen bugs e.d. meer kan fixen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4283

Je kan in een dll die onder IIS draait direct het Response, Session en Request object gebruiken!!
Dus dan kan je in je DLL tje meteen Response.Write aanroepen.

Ik ben het vanmiddag tegengekomen, maar m'n geheugen is in deze een zeef, dus ik ben het weer vergeten :'( Je moest in ieder geval een reference naar Microsoft Active Server Pages Object Library (of iets dergelijks) toevoegen. Vervolgens moest je een methode OnPageStart, of onStartPage (zoek ff in google) gebruiken, die krijgt dan een parameter mee, waaruit je de Request,Session, etc. kan vissen.
Volgens mij staat op www.codeguru.com een goede beschrijving...

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Zoek anders ff met google/MSDN/codeguru.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 19:12 schreef KoenM het volgende:
Je kan in een dll die onder IIS draait direct het Response, Session en Request object gebruiken!!
Dus dan kan je in je DLL tje meteen Response.Write aanroepen.
Bedoel je dit:

http://www.pstruh.cz/tips/detpg_VBOnStartPage.htm

Ziet er wel handig uit ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Ik denk dat je een ISAPI dll moet maken. Zoek eens op ISAPI bij de Microsoft MSDN. De ISAPI SDK heeft ook de nodige interfaces voor de ASP objecten Response, etc.
Good luck, want ik heb het nog nooit gedaan...

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb ook es een simpel COM object voor IIS gemaakt, dus dat je CreateObject doet.
Wat is zwaar irritant vond is dat je de IIS server steeds moet herstarten om de DLL te kunnen vervangen, dit is helemaal verrot als de IIS server op een andere machine draait als waar je je DLL op maakt.

Is hier al een goede oplossing voor? Misschien in IIS 5.1 (van Windows XP).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 15:33
Je kan natuurlijk ook altijd in c++ een proggie schrijven dat je aanroept met proggie.exe?pagina=home&id=45 ofzo en dan dmv. argv en argc de zooi terugsturen.
Ik weet alleen niet hoe je 'n exe aanroept vanuit ASP, maar dat is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Laatst online: 28-04 21:11
het kan iig wel
wat de standaard 404 error van IE komt ook uit een dll file

[url="res://C:\WINDOWS\System32\shdoclc.dll/dnserror.htm"]res://C:\WINDOWS\System32\shdoclc.dll/dnserror.htm[/url]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12353

Maar dat is een res:// link geen http:// , kortom er word geen code uit gevoerd, hij pluk gewoon domweg die file uit die dll en toont die op het scherm, res:// werkt tevens ook alleen met locale files (maar ik kan me vergissen, niet helemaal zeker)
Op vrijdag 11 januari 2002 22:41 schreef jelmervos het volgende:
Wat is zwaar irritant vond is dat je de IIS server steeds moet herstarten om de DLL te kunnen vervangen.

Is hier al een goede oplossing voor? Misschien in IIS 5.1 (van Windows XP).
D'r is niet echt een oplossing voor,een beetje houtjetouwtje manier is om het versie nummer in de bestandsnaam op te nemen van je dll en steeds opnieuw te registreren. Het probleem is in asp.net wel goed opgelost, file is niet meer in gebruik, en je hoeft de nieuwe versie er alleen maar overheen tekopieren geen geneuzel met registeren ofzo, kopieren en klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Laatst online: 28-04 21:11
Op zaterdag 12 januari 2002 01:20 schreef Yarvieh het volgende:
Maar dat is een res:// link geen http:// , kortom er word geen code uit gevoerd, hij pluk gewoon domweg die file uit die dll en toont die op het scherm, res:// werkt tevens ook alleen met locale files (maar ik kan me vergissen, niet helemaal zeker)
het gaat toch om het idee dat het in een DLL zit :? :?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 12 januari 2002 01:20 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

D'r is niet echt een oplossing voor,een beetje houtjetouwtje manier is om het versie nummer in de bestandsnaam op te nemen van je dll en steeds opnieuw te registreren. Het probleem is in asp.net wel goed opgelost, file is niet meer in gebruik, en je hoeft de nieuwe versie er alleen maar overheen tekopieren geen geneuzel met registeren ofzo, kopieren en klaar :P
Dat is geen vrisse oplossing omdat je dan allemaal DLL's krijgt die wel zijn geregistreerd maar niet meer bestaan. Of je moet eerste de oude un-registreren. Maar het is iig geen lekker oplossing.
Dan maar wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 13 januari 2002 01:01 schreef jelmervos het volgende:
Dat is geen vrisse oplossing omdat je dan allemaal DLL's krijgt die wel zijn geregistreerd maar niet meer bestaan.
Zolang je de clsid's en progid's het zelfde houd overschrijft ie gewoon de oude registratie hoor dan is dat unregisteren nergens nodig voor.. 't kan geen kwaad though :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 13 januari 2002 01:09 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Zolang je de clsid's en progid's het zelfde houd overschrijft ie gewoon de oude registratie hoor dan is dat unregisteren nergens nodig voor.. 't kan geen kwaad though :Y)
Uuhmm, ik kende dat systeem van registreren dus niet goed genoeg. Ik dacht per object/DLL een registratie, maar je hebt iid gelijk dat ie daarvoor die CLSID's gebruikt.

Is een oplossing, maar nog niet een goede, omdat hij die DLL's wel in het geheugen houdt geladen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Waarom zo moeilijk.
Zet er gewoon copyrights enzo in en als iemand het jat aanklagen die gast, kan nog lucratief zijn ook >:)

Maar nu ff gewoon, gamezone draait met de search ook op een exe dus kan wel goed opzich.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 13 januari 2002 01:27 schreef bobo1on1 het volgende:
Maar nu ff gewoon, gamezone draait met de search ook op een exe dus kan wel goed opzich.
Misschien is het stiekum wel een PHP? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Op zondag 13 januari 2002 01:28 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Dat dat zou heel goed kunnen ja |:(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 13 januari 2002 01:21 schreef jelmervos het volgende:
Is een oplossing, maar nog niet een goede, omdat hij die DLL's wel in het geheugen houdt geladen, toch?
In a perfect world zou de dll geunload worden nadat de laatste referentie is vrij gegeven.....Allen heeft IIS wat refcouning bugjes of heeft een andere (Vast hele goede) reden om je dll gelocked te houden dus dll blijft idd hangen.
Op zondag 13 januari 2002 01:28 schreef jelmervos het volgende:
Onder iis kan je ook gewoon cgi's draaien dus exe kan best, het valt me tevens op dat nog niemand isapi als mogelijkheid genoemd heeft (goed 't is in dit geval met nukkige sysbeheerder niet de meest ideale optie maar het kan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 13 januari 2002 01:36 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Onder iis kan je ook gewoon cgi's draaien dus exe kan best, het valt me tevens op dat nog niemand isapi als mogelijkheid genoemd heeft (goed 't is in dit geval met nukkige sysbeheerder niet de meest ideale optie maar het kan..)
Zou je misschien willen uitleggen wat ISAPI precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 13 januari 2002 01:37 schreef jelmervos het volgende:
Zou je misschien willen uitleggen wat ISAPI precies is?
Developing ISAPI Extensions and Filters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 13 januari 2002 01:44 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Developing ISAPI Extensions and Filters
Thanks. :) Morgen es ff lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 03-06 05:54
Ik heb dit eens ooit voor een registratie procedure gedaan voor een programma.(wat overigens SUPER werkt, real-time codes genereren met een isapi dll).

Benodigdheden:
- Delphi 4,5 of 6
- Het boek "Delphi 4 Unleashed"

je gaf via een `post` of `get` argumenten mee, die door m'n dll werden geparsed en omgerekend in een code, die in html formaat op het scherm kwam(tevens door de dll).

nadeel: het bijwerken van je `template` vereist een nieuwe compilatie. Maar met een beetje handigheid moet dat ook wel op te lossen zijn denk ik.

Delphi Rocks! >:)

ps: ISAPI heeft een snellere executiesnelheid dan een CGI/EXE, omdat het na het laden blijft "hangen" in IIS :)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 13 januari 2002 01:52 schreef Nibble het volgende:
Ik heb dit eens ooit voor een registratie procedure gedaan voor een programma.(wat overigens SUPER werkt, real-time codes genereren met een isapi dll).
Source!!! :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd d'r kleven nog wel wat nadelen aan, metname installatie/upgrades op servers die niet door jouzelf beheerd worden en dat ie voor iedere byte die je aan wil passen een hercompilatie nodig heeft, pluspunten is dat je vrijwel de volledige win32api kunt gebruiken (de WinInet functies vinden het niet zo fijn om vanuit een service te worden aangeroepen dus die nou weer net niet) en dat het *RETE* snel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 03-06 05:54
Op zondag 13 januari 2002 01:54 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Source!!! :P :P
$$$$ :Y)

gna gna gna >:) moet ergens van leven.
zo moeilijk is het ook weer niet om te maken, dus ik zou zeggen zie dat boek waar ik het over had.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 17:35

TeeDee

CQB 241

je hebt ook zoiets als ASP encoder... ofsowiets

hoef je helemaal niet met isapi's aan de slag.

Het enige wat ie doet is je .asp page encoden naar een vrijwel onleesbaar stukkie text, maar je IIS snapt het gelukkig wel...

misschien is dat interessant voor je?

leuke urrel gevonden:
http://www.virtualconspiracy.com/scrdec.html

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32005

Op zondag 13 januari 2002 15:31 schreef TeeDee het volgende:
je hebt ook zoiets als ASP encoder... ofsowiets

hoef je helemaal niet met isapi's aan de slag.

Het enige wat ie doet is je .asp page encoden naar een vrijwel onleesbaar stukkie text, maar je IIS snapt het gelukkig wel...

misschien is dat interessant voor je?
Deze optie heb ik ook al eens bekeken. Oa voor om een encryptie-functie uit de handen van potentiele hackers te houden. (dus die asp-file waarin zich de encryptie-functie bevind, encrypten met da proggie). Maar ik vroeg me af hoe veilig dat nu is. Ik ben vooral aan het twijfelen geslagen door hetgeen MS op haar site heeft staan: 'Note that this encoding only prevents casual viewing of your code; it will not prevent the determined hacker from seeing what you've done and how' (zie hier).
Moet ik hier uit opmaken dat het mogelijk is eea weer te decoden? En hoe dan? Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Jongens,

* Anoniem: 972 de topicopener meldt zich

ik ben al bezig met mn DLL.

In Dreamweaver heb ik eerst een HTML Sjabloon gemaakt, daarbij maak ik gebruik van speciale XML tags, alles binnen deze tags wordt later vervangen door VB. Dus <% en %> komt niet meer voor.

Dan in Visual Basic:

Nieuwe IIS Application, dan een Webclass toevoegen, HTML Sjabloon importeren en voor alle XML tags VB code schrijven.

Check dit:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnvb600/html/msdn_wbclsprmr.asp
en dit:
http://www.zdnet.com/devhead/stories/articles/0,4413,2562267,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-03 20:18
best leuk ja, webclasses.... houdt er alleen rekening mee dat deze werkwijze zal verdwijnen met de overgang op de microsoft.NET strategie en ASP.NET. maar voor nu kan het een mooie oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Met Delphi en C++ Builder kun je zowel CGI Exe's als ISAPI/NSAPI DLL's genereren.

Probleem is alleen Delphi is duur, evenals C++Builder. VB is goedkoper maar dan zit je weer met een hoop VB Runtimes die bij de provider moeten worden geïnstalleerd.

Nu even iets over verschillen tussen CGI Exe en ISAPI/NSAPI DLL's.

De CGI Exe wordt gestart bij een request. De response wordt in de CGI Exe gegenereerd en teruggegeven aan IIS of andere webserver (bijv. Win32 Apache). Daarna wordt CGI Exe gesloten en worden de resources vrijgegeven.

Bij een ISAPI (en NSAPI) DLL wordt de DLL geladen bij de 1e request. Daarna blijft deze in het geheugen van de webserver. Bij IIS blijft deze zelfs in een door IIS zelf beschermd stuk geheugen draaien. Response wordt gegenereerd en de ISAPI DLL wordt niet vrijgegeven tenzij de webserver zelf wordt gestopt. De volgende request hoeft dus niet meer de DLL geladen te worden wat een behoorlijke performance winst oplevert t.o.v. exe's.

Gebruik daarom tijdens ontwikkeling Exe's aangezien je dan niet steeds je webserver hoeft te stoppen en te starten. Compileer daarna als DLL zodat de performance omhoog gaat.

NSAPI staat overigens voor hetzelfde als ISAPI maar is alleen geschikt voor Netscape webservers.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Stukje over die DLL die geladen blijft klopt niet echt. ASP (COM?) objecten blijven idd in het geheugen geladen totdat je IIS restart.

Maar een ISAPI DLL niet. Je kunt namelijk in IIS opgeven dat hij ISAPI DLL's NIET moet cachen. Dit gaat ten kosten van de performace maar voorkomt dat je DLL in gebruik blijft door IIS.

Verder is er een verschil tussen ISAPI Filters en Extensies. Zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Op maandag 14 januari 2002 11:27 schreef jelmervos het volgende:
Stukje over die DLL die geladen blijft klopt niet echt. ASP (COM?) objecten blijven idd in het geheugen geladen totdat je IIS restart.

Maar een ISAPI DLL niet. Je kunt namelijk in IIS opgeven dat hij ISAPI DLL's NIET moet cachen. Dit gaat ten kosten van de performace maar voorkomt dat je DLL in gebruik blijft door IIS.

Verder is er een verschil tussen ISAPI Filters en Extensies. Zie deze link.
Blijft een feit dat je de optie eerst moet uitzetten. En dat heb ik geprobeerd maar DLL bleef in gebruik. Misschien foutje van MS?
Pagina: 1