Toon posts:

HD niet te openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m'n nieuwe Zalman op de CPU gezet. Loopt als een zonnetje. Maar na een reboot kon winxp m'n 2e schijf wel zien, maar niet lezen. Als ik hem aanklik komt de melding dat hij geformatteerd moet worden. In dos kan ik hem wel lezen.

Hoe krijg ik deze schijf weer werkend zonder te formatteren?

Verwijderd

niet :) gewoon formateren kwak er een 2de hdd in en zet alle belangrijke dingen op de nieuwe hdd. en dan je oude formateren en je os erop en dan files weer op je pc

zo zal ik het doen

edit:

als je hem niet kan lezen is het onmogelijk

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Draai eens iets van scandisk, chkdsk of Norton .....

Misschien dat die de fout vinden.
Het kan bv. ook een probleem zijn met je FAT, waardoor alleen dos de FAT nog kan lezen.
(ik weet niet precies, maar volgens mij heb je met FAT32 ook nog een FAT16 erop staan, voor dos, als je FAT32 gewoon weg is, maar volgens XP erop zou moeten staan, dan kan het zijn dat XP dus weigert, terwijl DOS met de FAT16 FAT werkt)

* TheGhostInc weet het verder ook niet, gewoon backuppen en formateren anders.

Verwijderd

[flauw]
HD niet te openen? Pak eens een brekiezer!
[/flauw]

Schroef je HD er weer uit en hang hem eens in een PC die wel loopt, formatteer hem van hieruit, onder het OS dat je erop wil gaan zetten

Ok had je laatste zin ff over het hoofd gezien, je wil niet meer formatteren. Goed dan moet je met diskdoctor of scandisk aan de gang.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de data op een andere schijf gezet via DOS. De "kapotte" schijf zit nu in een andere PC en doet het nu wel.

Beetje vaag verhaal, maar prob is opgelost....thanx :P

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 22:23
Volgens mij heb je gewoon per ongeluk de ide-kabel er half uitgetrokken.

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Op woensdag 09 januari 2002 17:45 schreef Sjaaky het volgende:
Volgens mij heb je gewoon per ongeluk de ide-kabel er half uitgetrokken.
kwou net zeggen
Pagina: 1