Hallo ik heb een vraagje: weet iemand misschien hoe ik gekleurde tekst kan krijgen als ik iostream.h met het cin en cout command gebruik. Dan heb ik het natuurlijk over c++.
;)Alvast bedankt;)
;)Alvast bedankt;)
https://fgheysels.github.io/
of met cprintf, maar dit zijn niet standaard functies, dus het is maar net de vraag of het platform wat hij gebruikt die ook supportOp woensdag 09 januari 2002 15:57 schreef whoami het volgende:
Onder DOS kun je het doen door conio.h te includen en dan mbhv textcolor of settextcolor ofzoiets uw kleur te kiezen en dan met cputs() naar de console te schrijven.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daarom heb ik er bij gezet : in DOS .Op woensdag 09 januari 2002 16:00 schreef OiSyN het volgende:
[..]
of met cprintf, maar dit zijn niet standaard functies, dus het is maar net de vraag of het platform wat hij gebruikt die ook support
https://fgheysels.github.io/
dat zegt nog niets, welke compiler gebruik je?Op woensdag 09 januari 2002 16:06 schreef whoami het volgende:
[..]
Daarom heb ik er bij gezet : in DOS .
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Was't niet zo dat dat alleen werkte als ANSI.SYS geladen was? (in DOS/DOS-box)Op woensdag 09 januari 2002 15:56 schreef stylee het volgende:
Ik weet niet of dit werkt in DOS-consoles, maar onder linux moet je even zoeken op google naar ANSI kleurcodes.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
hij zei onder linuxOp woensdag 09 januari 2002 18:03 schreef MSalters het volgende:
[..]
Was't niet zo dat dat alleen werkte als ANSI.SYS geladen was? (in DOS/DOS-box)
Is overigens wel de 'standaard' oplossing.
1
2
| textcolor(LIGHTCYAN); textbackground(LIGHTGREEN); |
Verwijderd
Meeste DOS C++ compilers ondersteunen ook 'far' pointers.Op woensdag 09 januari 2002 22:29 schreef 4of10 het volgende:
ANSI codes werken inderdaad alleen als je ANSI.SYS laadt en eigenlijk is dat voor DOS een beetje overdreven. De meeste DOS C++ Compilers ondersteunen ook wel ``cprintf''
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein