Toon posts:

nvidia riva tnt2 model64 en winxp doen moeilijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort windows xp geinstalleerd en heb in m'n comp een tnt2 kaart van nvidia. Maar elke keer als ik die installeer dan crashed m'n compie binnen 5 minuten wat ook niet zo gek is want winxp houdt dan steeds maar vol dat het een pci kaart is terwijl het toch echt in een agp slotje gedrukt zit. heel vaag allemaal. Nu loopt de hele zooi voorlopig wel op een standaard adapter maar gamen ho maar.

Ik moet trouwens het ook stellen met een 14 inch monitor aangezien m'n trouwe 17 inch het begeven heeft misschien dat daar ook iets mee is maar dus nog een laatste vraag:

als iemand nog een 17" monitor heeft staan houd ik mij aanbevolen om em over te nemen....

thnx

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Staat in je bios, assign irq to vga aan ?

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz.....zal effe kijken....

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

:) voor 17" monitoren hebben we vraag&aanbod en de pricewatch :)

nu, daar gaan we dan:
- Assign IRQ to VGA: AAN
- Init Display First: eerst AGP en dan PCI zetten
- AGP Aperture Size: verschillende proberen!
- Andere drivers
- Andere DirectX/3D

zo en nu mag de volgende

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

heb je een via chipset? zo ja ff de 4in1 drivers er over heen zetten en je bios updaten schijnt XP ook wel fijn te vinden... zal niet aan de videokaart liggen heb al meerdere systemen met een dergelijke kaart (V770, M64, V550, Vanta, etc) goed zijn presteren in XP.

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat vreemd, ik heb dezelfde videokaart, maar ik heb sinds ik WinXP heb geinstalleerd nergens last van. Misschien is er op de site van NVidia, daar hebben ze misschien toch een driverupdate. Maar dan nog is het vreemd dat hij het bij mij wel doet.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
irq's gedeeld?
zou het kunnen zijn

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het gaat mis bij install, daarom denk ik dat het aan de biossetting ligt. Zonder die setting kan een Nvidia kaart verkeerd gedetecteerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 15:48 schreef limoentje het volgende:
:) voor 17" monitoren hebben we vraag&aanbod en de pricewatch :)

nu, daar gaan we dan:
- Assign IRQ to VGA: AAN
- Init Display First: eerst AGP en dan PCI zetten
- AGP Aperture Size: verschillende proberen!
- Andere drivers
- Andere DirectX/3D

zo en nu mag de volgende
oke...

assign irq to vga: staat nergens in m'n bios
init display first: agp
agp aperture size: maakt niet uit, na geprobeerd
drivers: xp haalt ze zelf op en de cdrom drivers pakt ie niet en aangezien ie bij de autorun een error geeft....
directx : same as aperture size

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 15:49 schreef Juustem het volgende:
heb je een via chipset? zo ja ff de 4in1 drivers er over heen zetten en je bios updaten schijnt XP ook wel fijn te vinden... zal niet aan de videokaart liggen heb al meerdere systemen met een dergelijke kaart (V770, M64, V550, Vanta, etc) goed zijn presteren in XP.
eehmm....ja ik geloof het wel. Een athlon xp 1600+ op een K7t266 Pro2 bord...maar welke drivers zijn dat?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Assign irq to vga, staat echt wel in je bios, dat heeft elk recent MB..

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 15:51 schreef 2nd_RJD het volgende:
Wat vreemd, ik heb dezelfde videokaart, maar ik heb sinds ik WinXP heb geinstalleerd nergens last van. Misschien is er op de site van NVidia, daar hebben ze misschien toch een driverupdate. Maar dan nog is het vreemd dat hij het bij mij wel doet.
idd kheb hem ook, en (nog) nergens last van :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 16:37 schreef KillerAce_NL het volgende:
Assign irq to vga, staat echt wel in je bios, dat heeft elk recent MB..
nou ja, ik wil je wel alle regels uit mijn bios opnoemen. Misschien dat het in heel omschrijving erbij staat? heb je enig idee in welk submenuutje het zou moeten staan?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Misschien dat iemand het ff voor je kan opzoeken ? Ik kan nu ff niet resetten. sry Misschien heet het ook anders in je bios, maar zo'n optie is er, misschien bij advanced ? of chipset options ?

Verwijderd

Topicstarter
tja is er dan iemand die mij kan vertellen waar ik "assign irq to vga" kan vinden in mijn bios van k7tpro2?

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

misschien ligt het wel niet aan de videokaart¿¿

Probeer de "PCI standard PCI-to-PCI bridge" te wijzigen in een "CPU to AGP controller" dat hielp bij mij!!!
Pagina: 1