Toon posts:

Chello + Sitecom Broadband Router Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik had eerst een Nexland SOHO breedband routertje, maar daar kon je zelf een MAC adres opgeven.

Deze begaf het echter, en nu heb ik een Sitecom Broadband Router, maar deze heeft een vast MAC adres.

Ik Chello gebeld, en deze konden mij alleen maar het MAC adres van de oude netwerkkaart vrijgeven, waarbij de nieuwe (mijn router, maar dat weet Chello niet) zichzelf zou aanmelden.

Echter de router geeft de volgende instellingen weer:

IP adres: 10.63.100.200
Netwerkmask: 255.255.255.192
Default gateway: 10.63.100.193

Wanneer ik via een PC verbinding maak met mijn router, en de ipconfig/all opvraag, krijg ik de volgende gegevens:

Connection-specific DNS suffix: chello.nl (hoe kan dat?)

Kan iemand mij helpen om weer verbinding te krijgen met Chello?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand, want anders moet ik Chello maar ff gaan bellen!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

daar zijn ze voor he bij chello, om je te helpen :+

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Topicstarter
Een ping uitvoeren naar de DNS server van chello lukt wel, echter niet naar andere IP's, dus er is leven, als is het eenzijdig.

Verwijderd

Topicstarter
Chello wil mijn MAC adres niet handmatig aanmelden, dus dan houdt het op, of niet?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Probeer eens [url="http://aps"]http://aps[/url],
en dan instructies volgen...

In een browser achter je router bedoel ik dan....

Verwijderd

Topicstarter
Dit vertelde Chello mij ook, maar zelfs daar kom ik niet op, wel als ik het IP ervan intyp, maar dan zie ik geen plaatjes en kom ik niet verder dan Start.

Verwijderd

ok, luister, chello doet het, maar je hebt een 10. adres, dit betekend dat je je op de DHCP moet gaan aanmelden via dat APS (beter bekend binnen UPC als C-spire). (met een 10.adres kom je enkel op een klein deel van het interne netwerk van chello). Als je geen plaatjes krijgt, lijkt het erop dat je een proxy aan hebt staan. deze moet je uitzetten. als je succesvol aan de DHCP hebt aangemeld, krijg je een echt ip en goede DNS instellingen en kan je normaal internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, daar kan ik wat mee! Inderdaad, ik kom op een klein gedeelte van de Chello site, die proxy, dat zal wel aan dat router liggen (kan de firewall daar iets mee te maken hebben, of NAT?) maar met mijn originele netwerkkaart kom ik ook niet meer op Chello, of moeten ze dat opnieuw vrijgeven? Maar ik ga het morgen proberen! Thnx.

Verwijderd

je proxy moet je in internet explorer uitzetten. extra/tools - internet opties - verbindingen/connecions - lan settings en daar uitvinken.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Yep, en zit je in die schermen, dan nog even een verklaring voor termen waar je misschien vraagtekens bij krijgt:

De "lokatiecode" is je postcode. Er wordt ook om je klantnummer gevraagd. Dat staat wel ergens op je kabeltv-rekening. Verder wordt er nog ergens om je mac-adres gevraagd. Dat is het macadres van je modem: de 12 cijferige code op de streepjescodesticker op je modem. Hoe ze dat ding in de APS-schermen (Automatic Provisioning System) noemen weet ik zo ff niet. Chellosupport, hoe heet dat ding ook alweer daar? Ik kom er ff niet op.

Verwijderd

serienummer modem of zo.

ze vragen geloof ik 3 dingen; postcode, klantnr, modemnr (dat dus echt op het modemkastje staat, ook bekend als MAC adres).

daarna een paar keer bevestigen en pc (en router denk ik ook) opnieuw opstarten.

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 13:24 schreef Chellosupport het volgende:
serienummer modem of zo.

ze vragen geloof ik 3 dingen; postcode, klantnr, modemnr (dat dus echt op het modemkastje staat, ook bekend als MAC adres).

weet het niet zeker maar volgens mij ook gebruikersnaam en wachtwoord.

daarna een paar keer bevestigen en pc (en router denk ik ook) opnieuw opstarten.

Verwijderd

Je kan hte MAC Adres van de sitecom wel aanpassen.

Maak gebruik van de HTML config. pagina's.

ga naar http://192.168.0.1/techsuppp

Dit is een niet gelinkte pagina van de config.

Hier kan je MAC + MTU aanpassen >:)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
puur uit interesse : welk type sitecom heb je ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

aangezien hij dit een maand geleden poste, denk ik dat het gelukt is :D

Verwijderd

Het is een site-com DC200-xDSL Router.

Het probleem zal inderdaad inmiddels wel opgelost zijn. ;)
Pagina: 1