[Redhat 7.1] WinTV Go xawtv kan niet zappen

Pagina: 1
Acties:

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Met veel moeite heb ik mijn Tv kaart (WinTV Go) werkend gekregen onder Gnome (Redhat 7.1) Het enige wat niet lukt is veranderen van tv kanaal in xawtv of gnometv. De enige manier om te zappen is naar windows te gaan en daar een ander kanaal te kiezen en weer terug te gaan naar linux. maar dat is ook niet alles :(
Na ff zoeken ben ik er achter gekomen dat het aan de tuner module kan liggen, en als ik bij de kernel messages kijk zie ik dan ook dat er iets fout gaat:

kernel: tuner: TV freq out of range

ik heb allemaal verschillende opties geprobeerd op die module te laden, maar elke keer de zelfde message. Wie heeft er een idee om dit op te lossen?
ik gebruik bttv 0.7.57 misschien dat dat wat helpt.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Ik vind dat de documetatie best okee is, zit veel in.
Ik neem aan dat je alles modulair hebt gecompiled.
Ergens in de kernel sources (OF in Documentation/, OF in de bttv.c source zelf ofzo) staat een mooi lijstje met alle ondersteunde kaarten in.
Ik heb bijv. in mijn opstartscript staan 'modprobe bttv card=39' omdat mijn kaart nr.39 is in dat lijstje.
Als je kaart er niet staat lees meer er vergelijk de chipjes van ondersteunde kaarten en de jouwe.

Ik hoop voor je dat "WinTV" niet hetzelfde betekent als de beruchte "WinModems" :r

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
aan de bttv module ligt het niet want die werkt gewoon goed:

kernel: bttv0: Bt878 (rev 2) at 00:0b.0, irq: 12, latency: 32, memory: 0xef000000
kernel: bttv0: subsystem: 0070:13eb => Hauppauge WinTV => card=10
kernel: bttv0: model: BT878(Hauppauge new (bt878)) [autodetected]

Hij autodetect de tv-kaart dus zelfs.
Hij is als module gecomileerd.
En ik heb inderdaad ook al geprobeerd met card=n ook bij de tuner met type=n maar dat wil allemaal niet helpen.

ik krijg ook dit te zien van de tuner module:
kernel: tuner: chip found @ 0x61

dus hij vind wel wat, maar die melding freq out of range bevalt me gewoon niet en ik weet niet wat ik er aan kan doen.