Toon posts:

@home internet delen met 8 personen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil @home internet delen met 8 personen. Is de bandbreedte groot genoeg of is de branbreedte te laag voor 8 man?

Joris

Verwijderd

Of de "branbreedte" te laag is weet ik niet :?

Probeer het uit zou ik zeggen, ik denk dat het wel moet kunnen, als je niet met z''n allen zwaar gaat down -en uploaden. De downstream bandbreedte van @home is heel behoorlijk. (3.8Mbit/s)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Het kan wel hoor, maar dan heb je als je alle 8 bezig bent een niet zo snelle verbinding, maar het is altijd nog sneller als ISDN (het downloaden in ieder geval)

't lijkt me slimmer om als het geen thuisnetwerk is, 2 @home accounts te hebben

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

De bandbreedte van @home is meer dan genoeg voor 8 personen. met gemiddelden rond de 300kb/s en pieken naar 550 kb/s kan iedereen vlot surfen.

Het is zowiezo het snelste alternatief voor breedband (voor de gewone consument dan!!, ik weet dat er snellere verbindingen bestaan).

Verwijderd

tja als je met z'n allen op kazaa gaat dan word hij nogal traag,
maar voor simpel internetten en gamen is het snelgenoeg

Verwijderd

bandbreedte is nooit hoog genoeg maar ook nooit laag genoeg :P

En met zn achten betekend niet dat je vanaf nu maar 1/8 bandbreedte hebt, dat heb je pas als alle 8 de clients aan het downloaden zijn, dus wat ik wou zeggen; dat hangt af van hoe actief de clients zijn.

edit:
Dammit #5 alweer in replies count

Verwijderd

snel zat.. op m'n werk hebben we een jaar lang met 60 man zitten internetten over een 64kbit huurlijntje..

Het lijkt me wel handig er een router tussen te zetten welke kan packet shapen, om te zorgen dat je upstream niet volledig geclaimed wordt. Gebeurt dat nl. dan stort gelijk je downstream in. Dus 1 persoon aan het uploaden = rest geen netwerk.

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Je hebt wel een grote kans dat ze je pakken, want delen mag niet. 2 a 3 computers kan nog wel op 1 account maar 8 is veel. zorg ervoor dat je met z'n alle niet tegelijk gaat surfen want ze kijken naar je requests :(

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik verwacht het niet (dat het een probleem is)
ik ken een studentenhuis die het ook heeft (8 personen) (in enschede) en daar gaat het prima.
alleen is het wel aan te raden om niet met z'n allen megaveel te downloaden, anders krijg je essent op je kop (je kunt natuurlijk een fileservertje binnen het netwerk zetten waar iedereen dingen op kan zetten zodat ze niet 10 x gedownload hoeven te worden; bijvoorbeeld couneterstrike en update van halflife, en films enzo).
en er moeten afspraken gemaakt worden over wanneer jullie downloaden als er mensen zijn die online spelletjes willen spelen; bijvoorbeeld overdag downloaden en s'avonds spelen.
als er nl iemand aan het downloaden is schiet je ping anders omhoog.
wij zitten hier met z'n 3-en en dan merk je helemaal niets.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

je mag @home niet delen met 8 man,
alleen als je dan emt zun alleen online gaat game gaat het denk wel traag
maar voor surfen zou het wel genoeg zijn

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 15:13 schreef Vizorium-5 het volgende:
Je hebt wel een grote kans dat ze je pakken, want delen mag niet. 2 a 3 computers kan nog wel op 1 account maar 8 is veel. zorg ervoor dat je met z'n alle niet tegelijk gaat surfen want ze kijken naar je requests :(
ik heb over het aantal requests nog nooit iets gehoort; ik weet alleen dat ze weten hoeveel je (ongeveer?) download; maar als iedereen binnen het netwerk zijn file's shared is dat geen enkel probleem.

Verwijderd

Jaja ik weet 't, een vraag stellen in iemands z'n topic.

maar via een server kan de provider toch nooooit zien dat je de bandbreedte verder verdeelt ? (mits je er een goeie firewall ophebt natuurlijk)

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:48
Ik deelde bij mij thuis met 8 man een Casama basic kabel. Dat is echt geen feest. +/- 6 kb/sec en dan nog delen door 8, als iedereen bezig is.
Nu heb ik Wanadoo Broadband Cable: stukken beter (sneller dan ADSL). Gewoon doen zou ik zeggen. Wij hebben het met een Linux server thuis opgelost. Hoe het precies werkt weet ik niet, dat heeft een vriendje van mij gedaan.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 15:16 schreef RutgerB het volgende:
Jaja ik weet 't, een vraag stellen in iemands z'n topic.

maar via een server kan de provider toch nooooit zien dat je de bandbreedte verder verdeelt ? (mits je er een goeie firewall ophebt natuurlijk)
dat kannie idd niet; maar hij kan wel zien dat/of je extreem veel bandbreedte gebruikt (oftewijl, dat je veel download)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf bang dat het probleem zit in de upload van 16 kbs, dat als iemand iets upload heel de internet snelheid inzakt.

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Op woensdag 09 januari 2002 15:14 schreef ScralP het volgende:
je mag @home niet delen met 8 man,
alleen als je dan emt zun alleen online gaat game gaat het denk wel traag
maar voor surfen zou het wel genoeg zijn
klopt, eigenlijk helemaal niet, maar je kan voor een 20tje per maand extra nog 2 extra ip adressen krijgen. Meer kan niet, dan zou je gewoon ff een servertje moeten bouwen met proxyservertje :) .

beste oplossing (niet legaal) is een servertje met proxyserver bouwen... en die aansluiten op hub met de clients...

Some things can not happen until they happen...

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik snap het probleem niet. Ik had eerst een ISDN (enkel) gedeelt over 36 man. Snelheid is traag maar het werkt wel. Als we het over puur gamen en downloaden tja dan snap je het antwoord zelf al gewoon delen door hoeveel erop zitten etc etc. Geen aanradertje dan met 8 man.

En een lijn delen is niet illegaal. Je gebruikt namelijk nog steeds 1 lijn. Je kan niet meer snelheid(/bandbreedte) innemen dan dat je al hebt. Het is een ander verhaal dat providers het liever niet hebben. Simpel voorbeeld is dat 1 lijn met 1 gebruiker "meestal" minder bandbreedte inneemt dan 1 lijn met 2 geberuikers. (ander verhaal is ook de buurtjes die ze als klant kwijt zijn :Y))

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Het zou inderdaad geen probleem moeten zijn.
Als je een computer of router neerzet, met daarachter de 8 computers, dan lukt het aardig, en zal @Home het niet snel doorhebben.

Ik zou inderdaad een computer neerzetten als file server, anders word het zo langzaam als shit, en met 8 man zou ik ook met een switched netwerk aan de gang gaan.
Veel plezier in elk geval!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tip, gooi er eerst gewoon een P100 ofzo tussen, met freesco ofzo, dan kun je een tijdje testen, en dan altijd nog besluiten een file-server neer te zetten.
Onthoud wel dat als je een file-server ertussen gaat gooien dat de eisen aan je PC ook wat vermeerderen.
Dus ook de kosten....

* TheGhostInc deelt hier thuis zoiezo met 3 man Internet, en we hebben weleens gegamed met 3 man over @Home, is geen probleem
(totdat iemand de webserver benaderde, en we een Ping hadden van 2000ms, maar ja toen de webserver uit de lucht was gehaald was dat over)
Pagina: 1