grootmembraam mic's kopen

Pagina: 1
Acties:

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Voor mijn redelijk eenvoudige thuis studio wil ik een Superlux CM H 8 D kopen buizen condensator kopen. Iemand hier ervaring met dit ding of alternatieven (rond de 1000 gulden)

Verwijderd

Kun je voor 1000 niet beter een Neumann kopen (de 'Tlm 103' ofzo) :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Superlux is echt zo'n feedback merk :+. Ik heb het voor de rest nooit gehoord ofzo, maar het is wel het goedkoopste van het goedkoopste zo ongeveer. Misschien dat je beter kan shoppen voor wat serieuzere merken.
De Neumann die net genoemd wordt is idd een goede, omdat hij overal voor te gebruiken is en de plaatsing niet zoveel invloed heeft. Hij is dus goed door een beginnende geluidstechnicus te gebruiken (deze info komt overigens van mijn collega's).

• blissard
Neumann kost alleen wel 815 euro. :-( volgens jullie wel de moeite van het sparen dus?

Verwijderd

wist niet dat de tlm103 zo duur was, maar ik denk dat hij het sparen zeker waard is! Als je hem toch te duur vindt zou ik denk ik dan kiezen voor een AKG.

• blissard
Ik zal 'm van 't weekeind eens beluisteren. Dan eens kijken of het het geld waard is

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat zeker een goede mic is (zie bijvoorbeeld de review op ProRec) is de Rode NT1000. Voor iets van 850 NLG bij Feedback, meen ik.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ik heb wel goede verhalen gehoord over Joe Meek-spul. Ze hebben een setje met microfoon+preamp voor €453,33.
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/rec/randapp/joemeek-vc6q+cm-h8a-koffer.jpg
Joemeek VC6Q + Superlux CM H8C
Top kwaliteit 19" microfoonvoorversterker met de Joemeek optische compressor en de Meekqualizer toonregeling PLUS Superlux condensatormicrofoon. Ideale aanvulling op iedere audioworkstation
Neumann ed zou ik pas nemen zodra je geen eenvoudige thuisstudio meer hebt.

aAarGhh

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Dan zou ik dus niet die superlux nemen, maar de echte JoeMeek microfoon. Maar goed, dat blijft op zich nog steeds een goedkope membraam-mic. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen, denk ik zo. Maar goed, gewoon luisteren naar een aantal verschillende mics en dan kiezen.

• blissard
Maar is hier misschien iemand die de supralux of de joe meek ook werkelijk geluisterd / gebruikt heeft?

• Jag
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Waarom huur je anders niet eens wat verschillende mics, zo duur is dat niet en het maakt de keuze wat gemakkelijker.

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Ik heb zelf de JM-47 (van JoeMeek dus) wel eens gehoord, via een VC3Q preamp. Klonk best goed hoor. Maar voor specifieke applicaties zou ik sowieso zelf even goed rondkijken en vooral -luisteren!

• blissard
Jag: goed idee. Ik heb al veel mic's gehoord, maar nog nooit in deze specifieke situatie.

Verder wil ik de mic gebruiken om "de ruimte" in de mix te kunnen zetten en om elektrische gitaar en percussie op te nemen samen met Shure betagreen pijpjes (condensator)
Pagina: 1