Toon posts:

UT -> general protection fault

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel zo nu en dan een potje Unreal Tournament.
Nou heb ik de Game of the Year Edition (+ bonuspack) => 2 cd's.

Varierend van 1 sec tot 45 minuten (langer speel ik meestal niet) springt hij zonder reden uit het spel en geeft hij een "general protection fault".

Ik heb echt vanalles geprobeerd:
- Opnieuw installeren
- Software mode (videokaart) spelen
- Nieuwste Directx geinstalleerd
- Nieuwste Chipset drivers (ALi M1535D+ = ALiMaGiK 1)
- Onder Windows 98
- Onder Windows XP

Ik heb een Matrox Millennium G400 32MB Dualhead videokaart en een Asus A7A266 Moederbord.

Op m'n andere moederbord (met VIA Chipset) deed hij het wel altijd. Zou het daaraan liggen? Wat moet ik doen?

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:05
Ik kan je niet helpen, maar ik heb heel af en toe ook een general protection fault. Dan kan ik niet meer bewegen in UT, toetsenbord werkt niet meer, alleen de muis nog. Paar seconden wachten en hij klapt er uit. Ik heb een tijdje geleden hier meer topics over gezien. Misschien kun je daar eens in kijken?

"The fastest code, is the code that is never called."

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 14:38
Er zijn inderdaad meer topics over dit onderwerp geweest.
Ik heb zelf UT + WinXP, en hij loopt heel vaak vast.
Maar dat ligt aan mijn videokaart (geforce 2 MX 400), daar zijn nog geen fatsoenlijke drivers voor.
Dus ik kan je helaas niet helpen.

Verwijderd

Met mijn G400 had ik er ook last van als ik onder OpenGL draaide. Naar Direct3D gegaan en het probleem was over. En mischien moet jeje cachegeheugen iets groter zetten in je unrealtournament.ini

Verander deze regel in een 2x zo hoog getal, als wat er nu bij jou staat:

onder [Engine.GameEngine] deze regel:
code:
1
CacheSizeMegs=...

Verwijderd

Necrite, heb je al geprobeerd 4xAGP uit te zetten?
Ik had er ook veel last van dat UT bleef hangen,
4 x in 1.5 uur! Sinds ik 4xAGP uit heb gezet doet UT het weer perfect. *D

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

In je unrealtournament/system map staat de file: unrealtournament.log , open die en ongeveer halverwege staat de reden waarom hij crashed, als het niet duidelijk is mail je unrealtournament.log dan even naar mij.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Pagina: 1