Gezocht: Coole RPG's voor PC/PS2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
Heb Baldur's Gate: Dark Alliance voor PS2, en zoek nog zoiets. Hoeft niet hack 'n Slash te zijn, maar het liefst wel 1 hoofdpersoon (niet dat je hele groep moet besturen daar word ik helemaal gestoord van in BG1 bijvoorbeeld op PC).

Iemand wat cools? Heb Diablo nooit geprobeerd.. Is Diablo 2 te oud of nog wel te doen? Mijn computer is niet super dus :P (P3-800 Geforce 32MB).

Thanks voor suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 17:02

Boekster

Naimoholic

Neverwinternights wordt 1ste kwart dit jaar verwacht. Denk dat dat je wel zal gaan bevallen. Verder is Diablo een echte hack n slash, is in de verste verte geen RPG, dus dat is niet echt wat je zoekt, hoewel het wel een leuk spel is op z'n tijd.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27316

Gothic schijnt wel goed te zijn, is net uit en voledig in 3D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
Diablo 2 is zeker nog te doen. Echt vet is dat :)
En het is misschien wel alleen maar vechten, maar je kan ook sterker worden op bepaalde punten enzo en dat is ook vet :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm.. Diablo 2 ligt wel voor vrij weinig in de winkels nu geloof ik met uitbreidingsset enzo.. das wel interessant.

Gothic ken ik nie.. ik ga eens ff zoeken naar shotjes en reviews..

(Dat Gothic is een of andere vage Duitse game ofzo.. :P)

Ik speel nu al 2,5 jaar Asheron's Call.. Dat ben ik eigenlijk beetje zat.. En in afwachting van Shadowbane en AC2 zocht ik dus ff wat anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087

Zelf speel ik d2 nu al vanaf hij uit is, en heb er nogsteeds erg veel plezier aan, hoewel het niet echt een RPG is, maar ik stoor me er niet aan(defineer RPG trouwens maar eens.)
En verder neverwinter nights e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het voornaamste kenmerk voor RPG's is voor mij character advancement. Das ook meestal het meest boeiende aan die games voor mij.. geeft je een reden om nog ff door te spelen of nog ff die paar monsters meer af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien is Arcanum iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm.. Een RPG met machinegeweren knap ik altijd weer op af. Suffe combo.. Een elf met een machinegeweer... Laat het ze dan futuristich doen of op de ouderwetse manier.. maar geen gekke combinatie daarvan.

Neverwinternights heb ik hoop over gelezen en lijkt me inderdaad wel cool.. maar zoek dus meer iets om deze week te gaan kopen :)

Denk dat het Diablo 2 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Probeer Icewind Dale eens. Kun je je party varieren van 1 tot 6 personen. Mocht het je lukken om het met 1 member uit te spelen, meld het dan even en vertel hoe je dat dan voor elkaar hebt gekregen. :D

Maar de wat betere RPG's draaien vrijwel altijd om een (gebalanceerde) party om het spel uit te spelen.

De enigste die ik zo kan bedenknen die met maar 1 member goed te doen is, is Fallout 1. Is een superstrakke en brute RPG, maar je kan misschien moeite hebben om hem nog te vinden. Als je hem te pakken krijgt, moet je hem zeker spelen. Fallout 2 is ook goed, maar laat Fallout Tactics aub links liggen, want dat was dus absoluut geen Fallout.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 09:57 schreef Bosmonster het volgende:
Hmm.. Een RPG met machinegeweren knap ik altijd weer op af. Suffe combo.. Een elf met een machinegeweer... Laat het ze dan futuristich doen of op de ouderwetse manier.. maar geen gekke combinatie daarvan.

Neverwinternights heb ik hoop over gelezen en lijkt me inderdaad wel cool.. maar zoek dus meer iets om deze week te gaan kopen :)

Denk dat het Diablo 2 gaat worden.
Een RPG draait niet perse om dwergen en elfjes. Fallout is een ras-rpg van de oude stempel en een geweer is aan te raden. Het is me trouwens al wel eens gelukt om zonder 1 schot te lossen het spel helemaal uit te spelen. Is best wel humor trouwens, om met alleen een Super Sledgehammer de Mutant Base leeg te knuppelen. Moet ik nog eens gaan doen, want dat was vette humor.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Fallout heb ik liggen en die was inderdaad wel cool :) De sfeer vin ik alleen weer minder dus in zon post-nucleare chaos.

Ik ben hhet met je eens dat RPG's niet om elven en dwergen enzo draaien.. Maar die vin ik wel het leukste. Zwaarden schilden, magie etc spreetke me het meeste aan. Meer dan machinegeweren e.d. Gewoon smaak dus :)

Arcanum vin ik dan weer een gekke combo bedoelde ik.. want daar lopen dus dwergen en elven met machinegeweren.. en dan heb ik helemaal zoiets van... tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10218

PS2 : Devil May Cry, Onimusha Warlords, Ico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hoe defineer je een RPG? Dat is toch niet zo moeilijk :? Character advancement heeft er natuurlijk weinig mee te maken.

RPG: Role Playing Game...

ergo: een spel waarin je een ROL speelt, en dat zo goed mogelijk doet. Liefst wordt deze rol zo goed mogelijk uitgewerkt, en genoeg ruimte gegeven om deze uit te werken.

Goede voorbeelden: Baldur's Gate I/II, Planescape: Torment, M&M serie.
Slechte voorbeelden: Icewind Dale (hack'n'slash), Diablo (niet eens RPG eigenlijk)

Maar misschien dat de Might and Magic serie iets voor je is? Je hebt wel hele zooi karakters, maar het is first person dus je hebt er niet veel last van (je ziet alleen meer portretjes) :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
Op donderdag 10 januari 2002 10:21 schreef Bosmonster het volgende:
Fallout heb ik liggen en die was inderdaad wel cool :) De sfeer vin ik alleen weer minder dus in zon post-nucleare chaos.

Ik ben hhet met je eens dat RPG's niet om elven en dwergen enzo draaien.. Maar die vin ik wel het leukste. Zwaarden schilden, magie etc spreetke me het meeste aan. Meer dan machinegeweren e.d. Gewoon smaak dus :)

Arcanum vin ik dan weer een gekke combo bedoelde ik.. want daar lopen dus dwergen en elven met machinegeweren.. en dan heb ik helemaal zoiets van... tja..
Ik denk dat Diablo 2 je wel gaat bevallen... vooral met de Lord Of Destruction Expansion set erbij en op internet ruled het echt... tof spel.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 12:28 schreef DarkX het volgende:
Hoe defineer je een RPG? Dat is toch niet zo moeilijk :? Character advancement heeft er natuurlijk weinig mee te maken.

RPG: Role Playing Game...

ergo: een spel waarin je een ROL speelt, en dat zo goed mogelijk doet. Liefst wordt deze rol zo goed mogelijk uitgewerkt, en genoeg ruimte gegeven om deze uit te werken.

Goede voorbeelden: Baldur's Gate I/II, Planescape: Torment, M&M serie.
Slechte voorbeelden: Icewind Dale (hack'n'slash), Diablo (niet eens RPG eigenlijk)

Maar misschien dat de Might and Magic serie iets voor je is? Je hebt wel hele zooi karakters, maar het is first person dus je hebt er niet veel last van (je ziet alleen meer portretjes) :)
Icewind Dale is wel degelijk een echte RPG. Is alleen nadruk gelecht op het echte dungeon crawling met veel monsters. Meer vechten, meer lineair verhaal, maar toch een echte RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
In ieder spel speel je een 'rol' natuurlijk, van de hoofdpersonage(s). Das moeilijk de definitie van een RPG te noemen dan.

Char advancement, fantasy (can ook sci-fi zijn), goed evoluerend verhaal e.d. zijn meer kenmerken van een RPG. En dan is dat eerste kenmerk toch de meest kenmerkende voor het genre ofnie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 13:43 schreef Bosmonster het volgende:
In ieder spel speel je een 'rol' natuurlijk, van de hoofdpersonage(s). Das moeilijk de definitie van een RPG te noemen dan.

Char advancement, fantasy (can ook sci-fi zijn), goed evoluerend verhaal e.d. zijn meer kenmerken van een RPG. En dan is dat eerste kenmerk toch de meest kenmerkende voor het genre ofnie?
Als die char development een beetje uitgebreid en goed uitgewerkt is wel, vind ik dan zelf. Niet alleen dat je een enkele stat af en toe moet bijwerken, maar ook het vinden van spells (voor wizards), het beter worden van skills (thieves e.d.), beter worden met je equipment (alle classes), en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan denk ik.

Ook heel belangrijk is een goed uitgewerkte, uitgebreide en mooie setting is uitgewerkt (forgotten realms, middle earth en star wars o.a.).

edit: super brakke zin aangepast. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-12-2024
Tja het definiëren van het begrip RPG is niet altijd even makkelijk. Roleplayen doet je character een klein beetje van zelf. Zeker in console rpg's waar je vaak niet eens dialoog opties hebt. (je had ook een ps2 zei je).

Ik denk dat je het beste eerst "planescape: Torment" kunt proberen voor pc, tenzij je al redelijk goed op de hoogte bent met een aantal regels omtrent d&d.
Vooral omdat Torment niet bepaald trouw aan die regels is, maar het een en ander versimpeld heeft, en toch in mijn ogen een VEEL beter spel is dan bijvoorbeeld baldurs gate.
Je hebt bij Torment echt een GOEDE uitgewerkte rol, alswel alle andere player characters, de dialogen zijn goed, en character advancement is wel erg origineel uitgewerkt hier. (voor de niet-kenners: je moet uitvinden wie je bent)

Ja Baldurs Gate voor ps2 lijkt inderdaad niet echt veel op een console rpg, ik zou het bijna een pc rip noemen.
Maar als je die al flink gespeeld hebt, zijn BG, en BGII voor de pc, zeker leuke spellen waar je weer een behoorlijke tijd mee vooruit kunt.

En zoals al gezegd, we zitten allemaal te wachten op never winter nights.... :)

[edit]
stuk gezwets en misvatting doorgestreept, dacht serieus dat het zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op donderdag 10 januari 2002 13:43 schreef Bosmonster het volgende:

Mja, RPG's zijn er niet alleen voor de PC, PC RPG's zijn gebaseerd op een systeem dat gewoon rond de tafel gespeeld wordt zegmaar. Het bekendste systeem, AD&D gebruikt het bekende EXPERIENCE systeem, maar er zijn ook veel vrijere systemen waarbij de nadruk veel sterker op karakterspel ligt en waarbij karakters zich alleen in personage ontwikkelen. Character development komt daarnaast ook wel in andere games voor, en hoewel het veelal gebruikt wordt bij c-rpg's vind ik het geen voorwaarde. Ook de setting is geen voorwaarde.

Ik vind toch dat het uitspelen van het karakter de belangrijkste voorwaarde is, daarom vind ik icewind dale weinig RPG elementen bevatten, de karakters zijn niet uitgewerkt en het gaat alleen om het knokken. Er zijn in andere genre's misschien wel spellen die je een karakter laten spelen, maar de nadruk ligt vaak ergens anders. Halflife verteld bijv. wel een verhaaltje waarin je een rol speelt, maar de nadruk ligt helemaal niet zo op je karakter, meer op het plot en de actie. Red Alert 2 heeft zelfs een beperkt character advancement systeem, maar ik durf het echt geen rpg te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op donderdag 10 januari 2002 14:19 schreef PsyFlash het volgende:
Tja het definiëren van het begrip RPG is niet altijd even makkelijk. Roleplayen doet je character een klein beetje van zelf. Zeker in console rpg's waar je vaak niet eens dialoog opties hebt. (je had ook een ps2 zei je).

Ik denk dat je het beste eerst "planescape: Torment" kunt proberen voor pc, tenzij je al redelijk goed op de hoogte bent met een aantal regels omtrent d&d.
Vooral omdat Torment niet bepaald trouw aan die regels is, maar het een en ander versimpeld heeft, en toch in mijn ogen een VEEL beter spel is dan bijvoorbeeld baldurs gate.
Je hebt bij Torment echt een GOEDE uitgewerkte rol, alswel alle andere player characters, de dialogen zijn goed, en character advancement is wel erg origineel uitgewerkt hier. (voor de niet-kenners: je moet uitvinden wie je bent)

Ja Baldurs Gate voor ps2 lijkt inderdaad niet echt veel op een console rpg, ik zou het bijna een pc rip noemen. Maar als je die al flink gespeeld hebt, zijn BG, en BGII voor de pc, zeker leuke spellen waar je weer een behoorlijke tijd mee vooruit kunt.
Hmm, ik vind BG voor PS geen pc-rip, het lijkt niet echt op BG voor de pc.

Afbeeldingslocatie: http://www.interplay.com/dbimages/products/screens/bgdark_ss6b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.interplay.com/dbimages/products/screens/tob_ss2b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ja Baldurs Gate voor ps2 lijkt inderdaad niet echt veel op een console rpg, ik zou het bijna een pc rip noemen.
BG voor ps2 is een compleet ander spel dan die voor de pc. op de ps2 is het een compleet echt 3D hack and Slash RPG met een compleet lineaire verhaallijn waar niet vanaf te wijken valt. Een beetje zoals de meeste console RPG's heb ik ervaren, maar vin het altijd wel lekker simpel meppen met char advancement en boeiend verhaal als leuke bijkomstigheid.

De BG's voor de pc zijn meer conventionele RPG's.
Mja, RPG's zijn er niet alleen voor de PC, PC RPG's zijn gebaseerd op een systeem dat gewoon rond de tafel gespeeld wordt zegmaar.
De conversie van tafel naar monitor heeft ook gevolgen voor het genre. Het echte RolePlaying is ver te zoeken in games en volgens mij ook bijna onmogelijk te 'digitaliseren'.

Die bovenste screenshot van je is overigens niet echt Dark Alliance zoals je het speelt, maar een van de (wel 3D gerenderde) tussen animaties. Het ziet er ongeveer wel uit als de onderste, maar dan echt 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op donderdag 10 januari 2002 14:29 schreef DarkX het volgende:

[..]

Hmm, ik vind BG voor PS geen pc-rip, het lijkt niet echt op BG voor de pc.

[afbeelding]

[afbeelding]
Jah, ik heb me behoorlijk vergist, idd. Ik ken het stukje wel volgens mij, is dat niet bij "the unseeing eye" van die beholder cultus?

Hoe het ook zie, als je dan nooit BG hebt gespeeld zoals ie op de pc is (heh.. duidelijk anders dus) en je wilt dat doen, zou ik eerst Torment proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 10 januari 2002 14:25 schreef DarkX het volgende:

[..]
Red Alert 2 heeft zelfs een beperkt character advancement systeem, maar ik durf het echt geen rpg te noemen :)
Red Alert 2 is echt wel een rpg!!! Toch :?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 14:19 schreef PsyFlash het volgende:

Maar als je die al flink gespeeld hebt, zijn BG, en BGII voor de pc, zeker leuke spellen waar je weer een behoorlijke tijd mee vooruit kunt.

[edit]
stuk gezwets en misvatting doorgestreept, dacht serieus dat het zo was.
Planescape Tormet was (en is) gewoon een ongelooflijk sterke RPG. Die verschillen zijn geloof ik te verklaren door de setting waarin het zich afspeelt, al ben ik daar niet zo super bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087

Op donderdag 10 januari 2002 14:51 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

Red Alert 2 is echt wel een rpg!!! Toch :?

:P
Ik dacht van wel, maarja ik vind D2 ook een RPG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Wow.. een topic die ik open haalt een 2e pagina.. :P

Maar goed.. Planescape Torment leek me ook wel wat maar was al zo oud had ik het idee.. is dat spel niet van 99 ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb recent Plannescape torment gekocht voor 20 piek , bij de FRS . En ik ben er helemaal verslaafd aan .

Dit spel is echt top , en de kwaliteit en de gameplay van een game kan je echt niet ,zoals jij telkens doet relativeren aan het jaartal .

Maar de graphics zijn ok , niet geweldig maar ok (max 800x600).

Ik kan je dus dit spel dus van harte aanraden !!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 15:28 schreef Bosmonster het volgende:
Wow.. een topic die ik open haalt een 2e pagina.. :P

Maar goed.. Planescape Torment leek me ook wel wat maar was al zo oud had ik het idee.. is dat spel niet van 99 ofzo??
Niet zo zeuren (:P), gewoon halen en proberen. Je zult versteld staan, zo goed is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hehehe.. ok ok.

Diablo2 en Torment zijn allebei cheap nu dus koop ze allebei wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op donderdag 10 januari 2002 15:59 schreef Bosmonster het volgende:
Hehehe.. ok ok.

Diablo2 en Torment zijn allebei cheap nu dus koop ze allebei wel :D
Doe jezelf een lol en speel eerst Planescape Torment, dan kom je misschien nog niet eens toe aan Diablo2 (als je die dan nog wel wil spelen uberhaupt). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998

joat, diablo 2 LoD beste ever :P
Gothic is ook zeer wreed, 3d en super cRewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25506

Weet iemand een spel dat op Silver lijkt dit is volgens mij echt een van de beste RPG's !?

ThnX

Zelf vechten met muis
Gerenderde landschappen
3D geanimeerde Figuren
nou ja zoiets dan want die RPG's zoals FF en Diablo vind ik echt 3x NiX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

PlaneScape: Torment is IDD één van de beste RPG's van de afgelopen tijd en The Elder Scrolls II: Daggerfall is ook erg goed (mischien een beetje buggie), ik verwacht ook heel erg veel van spellen als Neverwinter Nights, The Elder Scrolls III: Morrowind en Might and Magic IX.

Het wordt een goed jaar voor de Die-Hard RPGer dacht ik zo, 3 spellen die ik zoiezo ga kopen nou maar hopen dat BioWare een uitgever vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

ehm final fantasy :? die spellen rulen echt zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 10 januari 2002 22:29 schreef MM- het volgende:
ehm final fantasy :? die spellen rulen echt zwaar.
Maar dan wel voor de Playstation 2 en niet voor de PC :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op vrijdag 11 januari 2002 10:04 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

Maar dan wel voor de Playstation 2 en niet voor de PC :o
De topic starter is in het trotse bezit van een PS2
Heb Baldur's Gate: Dark Alliance voor PS2, en zoek nog zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
PS2 roels :P Zit met smart te wachten ook op FFX, maar die komt pas in maart ofzo hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32021

//offtopic sorry maar kan iemand mij misschien vertellen waar planescape torment voor een zacht prijsje te kopen valt heb al even bij een paar van de gebruikelijke @winkels
gekekn maar daar zie ik hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
das toch nie offtopic? :P

Maar sorry geen idee.. heb vanavnod pas tijd om naar de winkel te gaan na mn werk.

Denk dat je de meeste kans maakt op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 11 januari 2002 11:04 schreef vlorp het volgende:
//offtopic sorry maar kan iemand mij misschien vertellen waar planescape torment voor een zacht prijsje te kopen valt heb al even bij een paar van de gebruikelijke @winkels
gekekn maar daar zie ik hem niet
Volgens mij ligt die bij mij (Nieuwegein) nog gewoon bij de Free Record Shop voor 19,95 toen we nog met guldens moesten betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32021

[..]

Volgens mij ligt die bij mij (Nieuwegein) nog gewoon bij de Free Record Shop voor 19,95 toen we nog met guldens moesten betalen :P
[/quote]
thnx ga meteen even lang free record shop bakken snuffelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 11 januari 2002 13:02 schreef vlorp
thnx ga meteen even lang free record shop bakken snuffelen :)
Ik zag hem vanmiddag nog liggen voor 19,81 ;)
Pagina: 1