Kzit dus met het volgende probleem kheb 2 compu's en pentium 3 en een ouwe pentium 1 166mmx van vier jaar oud ofzo...wat is nou het geval een tijdje terug hield de harde schijf van die ouwe bak ermee op...teveel bad clusters en shit...dus ik naar de winkel gelijk een nieuwe HD gehaald.. een 40Gig ik van me pentium 3 de 20Gig eruit gevist en de 40 erin geplaatst en je raad het al...de 20Gig in de pentium 1....khad de 20Gig al gefdiskt en geformat in de p3 gewoon 1 partitie gemaakt van 20gig doe ik em in die pentium 1 zie ik in me bios dat ie maar 8,5 Gig ziet?...ik opnieuw fdisken in die p1 bak kan ik maar maximaal een partitie maken van 8,5 Gig..????..heb al rondgevraagd...hoorde van een paar mensen dat ik een bios update moet downen dat heb ik nog niet geprobeerd maar misschien hebben jullie nog andere ideen waar het aan zou kunnen liggen...alvast bedankt...
Waarschijnlijk is de schijf te groot voor je bios. Even bios flashen kan helpen, als er tenminste een nieuwere bios voor je mobo is. 
[edit]
Juustem is me net voor.
[edit]
[edit]
Juustem is me net voor.
[edit]
Wanbeleid is ook beleid.
Kwas dus net ff aan het kloten met die HD..bios eerst flashen en dan updaten leek me toch meer moeite dan DiskManager van Seagate te downen...ik me Windows gerestart nadat ik proggie derop had gezet...proggie gestart...typenummer ingevoerd...en bap..krijg je in eeen keer een melding dat het proggie wil dat je je HD op de Secondary Master zet maar bij mij staat ie nu op Primary Master...hmmz..nu weer aan jullie de vraag..hoe ga ik dat fixen..op me moederbord zag ik nog wel een vrije ide aansluiting naast die van me floppydrive khad em eerst samen op de kabel gezet met me cd-rom ligt het daaraan?...en dan nog iets hij ziet dus nu die 8,5 gig maarre als ik 20 wil zien dan lijkt het me logisch dat ik weer eerst moet fdisken en formatten toch offeh..kheb nog nooit met diskmanager gewerkt dus vandaar al deze 'lompe':? vragen...
bios update lijkt meer moeite blijkt dus niet zo nu werkt die tool alsnog niet volledig gewoon ff de bios flashen zo gedaan
Wat je ook kunt doen (wat ik heb gedaan met een 10 gigHDD) is meerdere partities maken die onder de grenzen zitten (dus 8.4GB in jouw geval).
Dat heb ik een keer gedaan in combinatie met een Tomato mobo en een 10GBhdd.
Dat heb ik een keer gedaan in combinatie met een Tomato mobo en een 10GBhdd.
Pagina: 1