Toon posts:

Test: PCI prestaties laag door KT266(A) ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik binnenkort(zeer binnenkort)wil upgraden en velen met mij, denk ik ;) wil ik graag horen wat jullie vinden van deze test :
http://www.tecchannel.de/hardware/817/index.html . Moet ik me hier druk om maken, of kan ik lekker gaan upgraden?

Tevens hier een draad in t via-arena forum:
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=6&threadid=5402&start=1

Er is een latency patch uit, maar verhelpt die t "probleem" afdoende?

(Modjes, als ik nou alweer een foute topictitel heb, kan die dan verbeterd worden, ipv meteen een slotje ?)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:01

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf een ASUS A7V266 mobo (KT266 chipset dus) en merk niets van lage PCI prestaties. Volgens diverse benchmarks presteert mijn mooi op niveau, ik denk dat als de PCI prestaties echt laag waren geweest ik dit wel in de benchmarks had teruggezien...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag t ook, omdat ik een Pinnacle pctv-pro TV-kaart heb en van plan ben om een SB audigy aan te schaffen. Ik hoor/lees problemen met tv kaarten, dat de beeldkwaliteit om te huilen is, vooral als er veel data rondgepompt wordt, etc :)

Edit: er stond pctv-pro geluidskaart, daar moet dus tv-kaart staan ( duh ;) ) Stom vaudjuh .

Verwijderd

De KT266A heeft zeker wel last van de PCI-bug.
Ik heb zelf een RAID-0 config van 2x 60GB IBM(die in een Intel gebasseerd systeem 46.000 Sisoft puntje haalt) op m'n KR7A-Raid hangen.
Zonder de patch kom ik op een bedroevende 33.000 Sisoft puntjes uit, met op 45.000.
Die bug is dus echt aanwezig!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:41

Masselink

Voor de dorst

Op woensdag 09 januari 2002 15:30 schreef TweakGuy het volgende:
De KT266A heeft zeker wel last van de PCI-bug.
Ik heb zelf een RAID-0 config van 2x 60GB IBM(die in een Intel gebasseerd systeem 46.000 Sisoft puntje haalt) op m'n KR7A-Raid hangen.
Zonder de patch kom ik op een bedroevende 33.000 Sisoft puntjes uit, met op 45.000.
Die bug is dus echt aanwezig!
geef dan ook even de link naar de Patch....

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 15:33 schreef Masselink het volgende:

[..]

geef dan ook even de link naar de Patch....
http://www.viahardware.com/download/viatweak.shtm

Daar staat ie tussen links in t rijtje. :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

naja bij viahardware of viaarena zal ie wel te vinden zijn of niettan? ff download klikken ofzo :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een link gevonden met info over de "patch" (van de maker):

http://www.networking.tzo.com/net/software/readme/vlatency_v014_readme.htm

Verwijderd

Ik zou het nog even afwachten, vooral als je je bak vol
gaat stoppen met dingen zoals RAID, Tv-kaart, SBLive's, Audigy's enz...

Als je namelijk net zoals ik echte top-performance eist en
geen genoegen neemt met strepen door tv-beeld tijdens kopieren, of vastlopers met sound tijdens kopieren dan zou ik het even afwachten...

In deze thread wordt o.m. de rededen uitvoerig besproken.
En VIA erkent het probleem en ze gaan er aan werken. De PCI performance vergelijken met m'n oude systeem (intel vod) is echt beneden de maat. Probeer i.i.g. zo veel mogelijk belangrijke kaarten op vrije IRQ's te plaatsen, zodat er zo weinig mogelijk geshared wordt op de PCI-bus.

[topic=369115/2/100]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 09 januari 2002 15:16 schreef AirHead het volgende:
Ik vraag t ook, omdat ik een Pinnacle pctv-pro geluidskaart heb en van plan ben om een SB audigy aan te schaffen. Ik hoor/lees problemen met tv kaarten, dat de beeldkwaliteit om te huilen is, vooral als er veel data rondgepompt wordt, etc :)
Heb zelf ook een Pinnacle PC-TV Pro, werkt perfect. Ik heb niets gepatched trouwens, want mijn systeem werkt gewoon erg lekker, zonder problemen. Ook SiSoft geeft geen problemen, m'n systeem scoort gewoon normaal (zelfs iets beter)...

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 16:43 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Heb zelf ook een Pinnacle PC-TV Pro, werkt perfect. Ik heb niets gepatched trouwens, want mijn systeem werkt gewoon erg lekker, zonder problemen. Ook SiSoft geeft geen problemen, m'n systeem scoort gewoon normaal (zelfs iets beter)...
Heb je een KT266a chipset eropzitten of een gewone KT266? Scheelt namelijk een hoop in design enz...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer die met een technisch verhaal even kan duidelijk maken of t allemaal erg meevalt of niet? ;)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 09 januari 2002 17:53 schreef Zwaargenieten het volgende:

[..]

Heb je een KT266a chipset eropzitten of een gewone KT266? Scheelt namelijk een hoop in design enz...
Zie mijn sig - een ASUS A7V266 dus de 'oude' KT266 chipset.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Zit deze patch niet gewoon in de 4in1 drivers????

Groet

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik draai nog gewoon op de met XP meegeleverde 4-in-1's. Zonder problemen en de performance is gewoon 'toppie'... :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 10 januari 2002 13:59 schreef noltha het volgende:
Zit deze patch niet gewoon in de 4in1 drivers????

Groet
Nee, deze patch zit niet in de 4in1 drivers.

Er staat ook duidelijk als je nergens last van hebt, dan hoef je deze patch niet te installeren.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
check : http://www.viahardware.com/ daar kan je de latency patch downen. laatste versie is v0.19

suc6

dikzak

Verwijderd

Als ik dus tijdens het tv kijken op PAL resolutie allemaal horizontale strepen door mijn beeld heb, ligt dat aan die slechte pci performance? Ik snapte er al helemaal geen moer van, en maar klooien met die kaart, ik kan niet eens fullscreen tv kijken en ook geen filmpjes capturen boven 320 bij 240.

Die patch maar eens proberen dan.

Dutchman

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 11 februari 2002 17:29 schreef dutchman22 het volgende:
Als ik dus tijdens het tv kijken op PAL resolutie allemaal horizontale strepen door mijn beeld heb, ligt dat aan die slechte pci performance? Ik snapte er al helemaal geen moer van, en maar klooien met die kaart, ik kan niet eens fullscreen tv kijken en ook geen filmpjes capturen boven 320 bij 240.

Die patch maar eens proberen dan.

Dutchman
Dat heeft daar absoluut niets mee te maken.
Dacht je soms dat je voor TV in meer dan 100Megabyte/seconde moet kunnen doorsturen door je PCI bus ?
Niet echt nee.
Dit probleem zal toch in je software combinatie moeten liggen, maar met zekerheid niet aan deze PCI patch.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 19:49 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Dat heeft daar absoluut niets mee te maken.
Dacht je soms dat je voor TV in meer dan 100Megabyte/seconde moet kunnen doorsturen door je PCI bus ?
Niet echt nee.
Dit probleem zal toch in je software combinatie moeten liggen, maar met zekerheid niet aan deze PCI patch.
Hmmm, wel vreemd dat de problemen helemaal verdwenen zijn nadat ik die patch gisteravond geinstalleerd heb. In 16bits kleur kan ik nou fullscreen tv kijken zonder een streep. Verklaring??? Ik ben er voorheen al weken mee bezig geweest zonder resultaat.

Dutchman

• Rick2001

Rick2001

Dat is dan inderdaad erg vreemd.
Ik heb zelf al diverse boarden gehad van diverse merken en types, alsmede ook diverse videokaarten met tv-in en out.
Tot nu toe heb ik onder ieder OS nog mijn tv-ingang gewoon kunnen gebruiken.
Ik kijk namelijk standaard in een klein window rechtsbovenin het beeld de tv-in zodat ik mijn nek niet hoef om te draaien naar de tv. >:)
Capturen gaat altijd perfect, zelfs op 720x480 met welke codec dan ook.
Dit ging oa. perfect met een ELSA Gladiac Geforce 2 Ultra en mijn huidige ASUS v8200 Geforce 3 Ti200 kaart en Windows 98SE/ME/2000 en XP.
Deze patch is er nog niet eens zo lang, dus dat die patch dit zou oplossen vind ik dan wel vreemd.
Ieders installatie is natuurlijk weer anders, maar normaal zal het echt aan drivers liggen.
Onder Windows XP heb je zowieso geen 4in1 drivers nodig om alles te kunnen met je videokaart.
Enige vereiste is NVIDIA drivers met de WDM drivers van NVIDIA en alles loopt.

Overigens, wat 16 bits kleuren ?
Ik draai altijd met 32 bits kleuren en kan ook gewoon capturen op dit formaat.
16 bit is maar 262.144 kleuren en 32 bit zijn er 16.8 miljoen. Nogal een verschil wat echt zichtbaar is.

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik heb zelf AMD 1700+, 512 DDR RAM, ASUS A7V266-E mobo en n soundblaser Audigy player retail, ik heb GÉÉN last van stotterend geluid.

i want LART!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 13:14 schreef Rick2001 het volgende:
Dat is dan inderdaad erg vreemd.
Ik heb zelf al diverse boarden gehad van diverse merken en types, alsmede ook diverse videokaarten met tv-in en out.
Tot nu toe heb ik onder ieder OS nog mijn tv-ingang gewoon kunnen gebruiken.
Capturen gaat altijd perfect, zelfs op 720x480 met welke codec dan ook.
Dit ging oa. perfect met een ELSA Gladiac Geforce 2 Ultra en mijn huidige ASUS v8200 Geforce 3 Ti200 kaart en Windows 98SE/ME/2000 en XP.
Deze patch is er nog niet eens zo lang, dus dat die patch dit zou oplossen vind ik dan wel vreemd.

Enige vereiste is NVIDIA drivers met de WDM drivers van NVIDIA en alles loopt.
Ja maar ik capture dus wel met een externe tvkaart. Maakt dat geen verschil? Jij gebruikt videokaarten als capture device (hoef je dus niet te overlayen als ik goed begrijp wat dat inhoudt).
Verder wil hij bij mij niet capturen bij een resolutie boven 320x240 ("kan invoerapparaat niet openen", yeah right, dat hij dan ook niet even meldt waarom niet). Als ik tv kijk op 320x240 kan ik gewoon capturen. Waar het probleem nu zit????
Het beeld stottert bij mij overigens ook niet, ik kreeg gewoon smalle horizontale strepen waarin het beeld bleef hangen (rest liep gewoon door). Op verschillende plaatsen heb ik gelezen dat ik de kleurdiepte omlaag moest zetten. Dat gaf verbetering maar de strepen verdwenen pas echt na die patch.
Overigens draai ik Win98. Wat zijn die NVidia WDM drivers? Ik had een TNT2 Ultra met hetzelfde probleem dus aan de Radeon kan het ook niet liggen.

• Rick2001

Rick2001

Nee, dat heeft inderdaad niet veel met je videokaart te maken, als deze maar gewoon overlay aankan, en dat kunnen ze allemaal tegenwoordig wel. :)
Overlay wordt ook door mijn kaart gebruikt om het tv-in beeld te kunnen weergeven over het gewone beeld.
Je hebt ook bepaalde settings zoals BOB en WEAVE. Heb je hier ook al eens mee gespeeld ?
Met welke kaart heb je dit probleem ?
Ik denk dat het toch in de drivers van deze kaart moet zitten.

Pagina: 1