Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inbellen op internet via gsm (Infra Rood)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij vertellen hoe ik een internetverbinding maak met mijn laptop via mijn gsm (door middel van Infra Rood)

Ik krijg wel connectie met de laptop en mn gsm, alleen weet ik niet hoe ik nu een internet verbinding maak.

Het lijkt mij logisch dat er een "virtuele modem" moet worden aangemaakt, dus dat de gsm de modem van de laptop is, alleen als ik nu een modem wil detecteren vindt de laptop niets :'( Hoewel de laptop wel verbinding heeft met de gsm.

Kan iemand mij eventjes helpen? :)

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Welk OS? Welke telefoon?

Je moet software van je telefoon installeren op je laptop. Anders weet je OS niet dat er in je telefoon een "modem" zit. Zodra je meer gegevens hebt gepost kan ik je misschien verder helpen.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Topicstarter
win98 en nokia 8310...
hmm, ik zat net ff te zoeken op forum maar kon niets vinden, zocht op Infra rood, opeens kreeg ik een wave om op IR te zoeken. Nu weer wat handige linkjes gevonden :)

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Als het goed is heb je bij je telefoon een CDROM gekregen (als je een legale 8310 hebt). Hierop staan drivers van je telefoon die er voor zorgen dat Win98 door heeft dat je een modem in je telefoon hebt. Als deze geïnstalleerd zijn dan is het een fluitje van een (euro)cent om verbinding te maken. Het werkt dan precies het zelfde als een normale analoge/isdn verbinding.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Topicstarter
hmm, de laptop heb nu wel de modem geinstalleerd, krijg nu keuring de modem: nokia 8310 te zien maar hij wil niet inbellen :( geen modem beschikbaar ?!?!?
ben nu pc suite aan het downloaden, wat het is weet ik niet maar prrobeer het gewoon :)

iemand nog een brainwave toevallig? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 14:58 schreef MadMax het volgende:
Als het goed is heb je bij je telefoon een CDROM gekregen (als je een legale 8310 hebt). Hierop staan drivers van je telefoon die er voor zorgen dat Win98 door heeft dat je een modem in je telefoon hebt. Als deze geïnstalleerd zijn dan is het een fluitje van een (euro)cent om verbinding te maken. Het werkt dan precies het zelfde als een normale analoge/isdn verbinding.
ik heb hem wel legaal, in beverwijk gekocht. 1 jaar fabrieksgarantie enzo, maar er zat geen cd bij :(
alleen doosje etc :)

maar heb op internet even gezocht en kwam een programmatje tegen: Modem_Setup_for_Nokia_8310.exe

neem aan dat dat hem wel is :)
Pagina: 1