Toon posts:

Visual Basic en meerdere window OS (95,98,NT enz)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een VB applicatie gebouwd onder windows2000 met Visual basic 6.0. Deze applicatie maakt gebruik van een Acces database. Met Package and deployment hebben we een setup bestand aangemaakt. Het is de bedoeling dat deze applicatie ook op andere 32 bits windows omgevingen (95,98, NT, 2000, ME, en XP) gaat draaien. we hebben van alles geprobeerd om dit aan de praat te krijgen. We krijgen echter een automation error. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat we er aan kunnen doen. Onder windows 2000 (het platform waarop we het ontwikkeld) hebben draait het wel. Het heeft misschien iets te maken met ADO 2.7 maar zeker weten doen we dat niet.

Help A.U.B want we worden er droevig van.

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Worden alle dll's wel meegenomen door de wizard?
Denk aan msado15.dll

Misschien moet je op de stations ff de MDAC2.7 installen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

P&D wizard neemt bij mijn weten niet altijd goed mee wat je nodig hebt. Het handigste vind ik altijd om gewoon de datacomponenten zelf te installeren met de mdac_typ die je bij MS zo kan binnen halen. W9x moet je ook nog dcom installeren.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Neem InstallShield 2.x for Windows Installer Edition. Ziet er i.i.g. professioneler uit dan P&D en doet beter zijn werk, maar dat mag wel voor de prijs.

Deze kan zelf in je VB-project kijken wat je nodig hebt. Je kan een evaluatie versie downloaden (een aantal maanden geleden tenminste nog wel).

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
't zou inderdaad best wel eens MDAC kunnen zijn (ADO).
win2k heeft namelijk standaard al MDAC 2.5 aan boord, en als jij mdac 2.7 geinstalleerd hebt dan is de kans nogal groot dat je in het vb project een reference hebt naar "microsoft activeX data objects library 2.5" of "2.7"
en op een win98/98 machine is de geinstalleerde ADO-versie veel lager. zover ik weet kun je ADO niet meenemen in je setup-package. wat je moet doen is een reference maken naar de laagste MDAC versie waarmee je applicatie nog goed werkt (vaak ik 2.1 de laagste die je kan kiezen)
op veel machines zal het daarmee wel werken. in het geval van win95 zul je waarschijnlijk toch nog een recentere versie van mdac moeten installeren.
met onze applicaties leveren we dan ook altijd een mdac update mee op cd. de installshield wizard checkt of mdac 2.1+ geinstalleerd is, zoniet vraagt ie de gebruiker om eerst de update te installeren...

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 15:42 schreef hvdberg het volgende:
Neem InstallShield 2.x for Windows Installer Edition. Ziet er i.i.g. professioneler uit dan P&D en doet beter zijn werk, maar dat mag wel voor de prijs.
Dit product is hernoemt naar Installshield Developer 7! Het schijnt flink verbeterd te zijn, mocht ook wel van 2.0 is nog tamelijk buggy, en traag als ..., maar wel mooi!
Je moet eigenlijk trouwens niet die wizard draaien, maar zelf de goed Merge Modules selecteren, want die controleren zelf of er dll's overschreven moeten worden, en voorkomen zo heel veel ellende... Maar da's een beetje off-topic :)

Verwijderd

Of NSIS, da's helemaal gratis.
Pagina: 1