Toon posts:

nieuwe tualatinp3 1.4Ghz ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie dat ook gezien, gisteren stond er dus echt op de intel site groots een nieuwe p3-T op 1.4Ghz en 512kb cache aangekondigd, ik kon het nieuws verder nergens vinden, dus ik had het ook gemaild naar enkelen, kijk is nu net weer op de Intel site hebben ze het nieuws verwijderd :? Nu staat er bij de p3's plotseling weer één vermeld van 1.33Ghz :? :? (moet wel een typfoutje zijn)

Buitengewoon raar, misschien was die pagina op de Intel site misschien wel een alvast gemaakte pagine die per ongeluk al online gezet was?

Feit is wel dat die 1.4Ghz Tualatin (gezien de prestaties van de 1.266Ghz/512 P3T)qua prestaties in het vaarwater zal komen van de 2 en 2.2Ghz p4, dus toch enigsinds merkwaardig die uit te brengen, maar wel interessant om te zien wat de prijsstelling gaat worden en of de p3's dan TOCH richting 2Ghz gebracht gaan worden in de toekomst. :)

http://www.intel.com/home/pentiumiii/index.htm

Waar intel in haar specs reps over 1.33Ghz p3's (typfoutje?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff de roadmap van intel bekeken en daar staat ie idd aangekondigd, (ook de 1.33) zij het met 256kb cache. (zal dan wellicht ook een 512kb cache versie van uitkomen?) maar ook een celeron 1.4/256 en 1.5/256.

Dus toch een per ongeluk voorbarig online plaatsen van een pagina denk ik dan. :)

http://www.hardtecs4u.com/news/extra/intel_roadmap_2001_2002.php

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
De P!!! 1.4 wordt ook gewoon in de datasheet vermeld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het blijft raar dat ie gisteren op hun site groots werd vermeld en nu ineens niet meer.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ach als je op tech specs klikt dan zie je dat de max 1.2 is terwijl in het introductiescherm max 1.33 staat ... gewoon een beetje een knoeiend bedrijf kwa webzijde ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Maar wie koopt er nu nog zo'n processor voor die prijs? En p4 lijkt me veel rendabelder.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

mwa een P3 1200 ofzo trekt alle oude (!) P4's tot 1500 of 1600 ofzo er vrij gemakkelijk uit

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou moe, nu breekt m'n klomp hij staat nu ineens op de Frontpage... Had ik toch gelijk. :) ,,,alleen had ik die nieuwstip gisteren al doorgegeven, maarja had intel die pressrelease weer verwijderd om hem er nu dus weer op te zetten... Lekker handig. :(

*ben benieuwd of deze ook met die powerleap convertor is te combineren, las laatst ergens dat de 512kb cache versie problemen kunnen hebben daarmee. Ben ook wel zeer benieuwd naar wat benchmarks trouwens. :)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07
Die P3-1400 moet een P3-1400-S zijn. Want hij heeft 512kb cache en dat zijn alleen de serverversies. Deze lijn zal nog even doorgaa, met name voor de server-markt zijn deze gunstig. Je kunt namelijk door de .13-technologie erveel op een kleine ruimte kwijt, want minder warmte-produktie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 17:37 schreef universal creations het volgende:
Die P3-1400 moet een P3-1400-S zijn. Want hij heeft 512kb cache en dat zijn alleen de serverversies. Deze lijn zal nog even doorgaa, met name voor de server-markt zijn deze gunstig. Je kunt namelijk door de .13-technologie erveel op een kleine ruimte kwijt, want minder warmte-produktie.
Wat ik me een beetje afvraag: kan deze proc (1,4 ghz/512 kb) op mijn mobo (zie specs onder) en werkt deze met de I815 chipset? Zal dit de prestaties sowieso verbeteren of kan ik beter wachten tot er een 1,7 GHz (of hoger) komt?

• Universal Creations
Waarschijnlijk werkt de tualatin niet met jouw mobo (welk type is het eigenlijk, staat er niet bij). Want voor de tualatin hebben ze een speciale i815 chipset gemaakt, namelijk: i815EP. Deze zul jij (aan de hand van de leeftijd van de andere componenten) niet hebben.

De performance zal zeker wel een stuk toenemen, vooral als je gaat overclocken. Met name de pure rekenkracht is de tualatin te vergelijken met een athlon (XP) (op gelijke kloksnelheid) en deze sneller als de P4 en de oude P3.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op donderdag 10 januari 2002 17:48 schreef universal creations het volgende:
Waarschijnlijk werkt de tualatin niet met jouw mobo (welk type is het eigenlijk, staat er niet bij). Want voor de tualatin hebben ze een speciale i815 chipset gemaakt, namelijk: i815EP. Deze zul jij (aan de hand van de leeftijd van de andere componenten) niet hebben.

De performance zal zeker wel een stuk toenemen, vooral als je gaat overclocken. Met name de pure rekenkracht is de tualatin te vergelijken met een athlon (XP) (op gelijke kloksnelheid) en deze sneller als de P4 en de oude P3.
en dan schijnt het zo te zijn dat bepaalde 512KB Tualatins niet draaien met een standaard 815EP board
tenminste dat las ik in de manual van me MSI 815EPT Pro
geen 512'ers wel 128 en 256 :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 17:48 schreef universal creations het volgende:

Het betreft een Dell Dimension 4100 PC. 'k Zou niet weten wat voor type mobo die heeft. Ik weet wel bijna zeker dat het gaat om de i815E chipset (zonder P dus), maar ik durf het niet met volle zekerheid te zeggen.

Verwijderd

Het gaat niet om de E(P), dat geeft alleen maar aan of de chipset ook onboard audio / video heeft (toch :? ). Het gaat om de stepping van de chipset. De B0 stepping is geschikt voor tualatin processoren, op een ander chipset zal ie niet werken, of tenminste niet zonder een convertor...

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 01:42 schreef Stoned-cow het volgende:
Het gaat niet om de E(P), dat geeft alleen maar aan of de chipset ook onboard audio / video heeft (toch :? ). Het gaat om de stepping van de chipset. De B0 stepping is geschikt voor tualatin processoren, op een ander chipset zal ie niet werken, of tenminste niet zonder een convertor...
Dus, kan ik concluderen dat dit niet gaat werken, of wel? Het is zeker te weten een i815E chipset. Mobo is niet uit documentatie te halen en ik weet niet of ik dit eenvoudig af kan lezen van mobo!?

Verwijderd

Gaat inderdaad standaard niet werken vrees ik... alleen mbv een eventuele convertor.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Op maandag 14 januari 2002 10:16 schreef Stoned-cow het volgende:
Gaat inderdaad standaard niet werken vrees ik... alleen mbv een eventuele convertor.
die converter.. ik begrijp er niets meer van.

Ik heb een ABIT BX6.0 R2. Waarschijnlijk een van beste BX mobo's ever. Ik draai nu een 566@850 stabiel. Maar zie wel zo'n nieuwe CELERON zitten.

Kan ik op mijn BX mobo nu zo'n 0.13 celeron zetten? Multiplier wordt toch door CPU ingesteld en mijn FSB kan tot 152Mhz.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

Op woensdag 09 januari 2002 15:53 schreef limoentje het volgende:
mwa een P3 1200 ofzo trekt alle oude (!) P4's tot 1500 of 1600 ofzo er vrij gemakkelijk uit
vind je het gek.....ik niet iig

die pIII heeft 512kb cache....
OUDE pIV heeft 256kb cache.... :(

Geef mij maar de northwood, die blaast alles voorbij met z'n 512kb cache

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Universal Creations
Op maandag 14 januari 2002 14:35 schreef CIOMrCrazy het volgende:

[..]

vind je het gek.....ik niet iig

die pIII heeft 512kb cache....
OUDE pIV heeft 256kb cache.... :(

Geef mij maar de northwood, die blaast alles voorbij met z'n 512kb cache
Het gaat niet alleen om die cache, want een Tualatin 256KB loopt clock for clock ook rondjes om een Pentium4. Dit heeft te maken met de hele lange pipeline van de P4. De P4 heeft 20stappen nodig om een instructie uit te voeren, een P3 geloof ik 12. De reden waarom intel dit heeft gedaan, is omdat ze graag hogere kloksnelheden wilden halen. Kijk maar eens naar de benchmarks tussen de Athlon XP en de Northwood. De Athlon blaast de P4 er nog steeds uit (clock voor clock), alleen wanneer het gaat om geheugenintensieve benchmarks, dan wint de P4 af en toe, dit komt door het RD-Ram en niet door de P4 zelf.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 10:16 schreef Stoned-cow het volgende:
Denk dat ik beter kan w8-en tot snelste P3 er is (1,7 ghz las ik eerder) en dan zo'n converter erbij. Vraag me wel af wat dit gaat kosten.
Pagina: 1