Kromme vraag, want ik aard niets, nooit gedaan. Maar... de componenten in een normale kast zijn indirect toch altijd met elkaar verbonden (metalen chassis). Het aarde draadje zit ook vast aan de behuizing van je voeding, die weer in contact staat met de rest van je kast. En daar ligt mijn probleem / vraag. Is het nou noodzakelijk dat alles met elkaar verbonden is? Ik ben namelijk bezig met een paar finishing touches op mijn laatste MOD [topic=365299] en daarbij kwam ik in mijn voeding die randaarde bevestiging tegen. Gaat niet echt werken in zo een kunsstof behuizing. Het enige metaal daarin is de bracket die ik heb gebouwd voor de HD / DVD / Breakout. Tja ik weet het lijkt onnozel, maar ik heb genoeg rare dingen meegemaakt in computerwereld.
Het geeft een stabieler geheel, maar aardeperikelen zijn erg onvoorspelbaar: Het kan zijn dat je zonder aarde geen problemen hebt, het kan ook zijn dat je met aarde alleen maar problemen hebt (dan met name met geluidskaarten)
Ik zou zeggen: Als je safe wilt gaan, verbind dan alle plaatsen welke voor aarde bedoeld zijn, met een stukje koperdraad of koperlint (desoldeerlint oid)
Ik zou zeggen: Als je safe wilt gaan, verbind dan alle plaatsen welke voor aarde bedoeld zijn, met een stukje koperdraad of koperlint (desoldeerlint oid)
Verwijderd
Ik weet niet hoe het exact zit, maar ik heb mijn voeding middels een perspex plaatje in mijn behuizing moeten maken. Ik had geen aardverbinding naar mijn chassis gelegd en dat leverde mooie statische vonken op in mijn dvd-speler. Heb toen heel vlug een draadje gemaakt. Dus ik denk dat die aarding alleen voor de statische afscherming is, en niet noodzakelijk.