Toon posts:

Problemen na wisselen processor in Compaq EX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
¡¥Allo
vraagje:

ik heb een Compaq Ex, hier heeft eerder een Celeron 600 in gezeten. Alles draaide zonder pro-blemen. Deze heb ik vervangen door een Pentium III 1 Ghz en toen begonnen de problemen. |:C
(kep natuurlijk een bios update gedaan)

Zodra ik nu een muziek bestand of film open dan speelt hij deze niet goed af. Het lijkt net of het beeld/geluid te snel loopt. Als ik de teller in mediaplayer zie lopen blijkt dat ik zo te zijn.
De ene keer loopt ie te hard en de andere keer dan hakt het geluid/beeld.

Waar kan dit aan liggen??

Zou het overnieuw installen van het besturings systeem een oplossing kunnen bieden?

Ow ja wat zit er allemaal in:

h Onboard geluid
h Gforce 2 MX 400 64 MB
h 1 X Maxtor 20,1 gig 5400 toeren
h 1 X Fujitsu 10 Gig 5400 toeren
h Acer brander
h 196 MB intern 133 mhz geheugen

Beep Beep!

It¡Ŝs 2 Tone

Verwijderd

ik heb dit wel eens gezien bij een Compaq notebook,
een herinstall van je systeem en een update van al je drivers bood hier de uitkomst

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer mensen een idee?

2Tone

Verwijderd

kdenk ook dat het aan windows ligt, gewoon alles op nieuw instaleren

sja is jammer als je zowiets moet doen maja

is btw wel een goeie upgrade die pentium III ipv die celeron

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

heb ik een keer gedaan op mijn werk, maar dan van een celeron 600 naar een PIII 800, en dat ging gewoon goed

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een half jaartje terug geupgrade van een p3-450 naar een p3-1000 ,maar heb deze problemen niet gehad (met destijds win98) Ik zou me wel kúnnen voorstellen dat er timingproblemen ontstaan,derhalve zou herinstallatie van het besturingssyteem zeker soulaas kunnen bieden, al durf ik je niks te garanderen. (zeker niet bij Compaq)

Verwijderd

Topicstarter
Yup,

op de site van Compaq staat dat ie erin kan. ze worden ook satndaar vanaf de fabriek geleverd met een P3. ff biosupdate en klaar. hij loopt verder goed. kep nog geen games gedaan trouwens..hmm...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het maar eens proberen ff XP erop kijken of dat wil werken

2 Tone

Verwijderd

w2k zeker dan moet je ff de soundcard drivers updaten, die liepen op mijn ex die ik had ook op 150%. na driver update liep die perfect.

oh, je zult wel een maxtor hd bedoelen i.p.v. een matrox. *D

Verwijderd

Heb dat probleem ook eens gehad toen ik mijn pctje een nieuwe proc en geheugen deed, windows liep continue vast terwijl het voorheen stabiel was.... na een nieuwe installatie van mijn windows liep het weer goed, ik begrijp tot op de dag van vandaag nog niet waarom windows er onstabiel van werd, was immers zelfde soort processor alleen sneller en wat meer geheugen :? maar goed het was wel de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 10:13 schreef MASH_MAN het volgende:
w2k zeker dan moet je ff de soundcard drivers updaten, die liepen op mijn ex die ik had ook op 150%. na driver update liep die perfect.

oh, je zult wel een maxtor hd bedoelen i.p.v. een matrox. *D
Hehehe Yup, Matrox met 20 gig geheugen zal wel erg vet zijn :D
Ik heb dus de nieuwste drivers, fresh van de site.
en ik draai Win 98 :(
erg vaag dus allemaal.

2 Tone

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

2tone zou je aan de hand van [topic=309815/1/100] je posts niet meer willen ondertekenen?? dank u

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Pagina: 1