Toon posts:

AH pc -www.ah.nl -> multimedia pc

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
AH pc -www.ah.nl -> multimedia pc
is het wat of wordt je genaaid waar je bij staat door onze vriendelijke kruidenier albert gein???

kost me 1599 euro's (ex monitor)

Specificaties
Type processor AMD Athlon XP 1800+
Cache geheugen 384 Kb
Intern geheugen 512 MB DDR RAM (266 MHz) (2x 256 DDRRAM)
Chipset KT266
Uitbreidings- sloten 1x AGP/5x PCI/1x CNR
DVD DVD 16x,CD 48x
CD RW 16x W/12x RW/40 R
Hard disk 80 GB,7200 rpm
Grafische weergave 3D
Videokaart Ge Force2 Ti,TV-out, 64 MB DDR Ram
Audio Sound Blaster Live
Modem 56K6 Data Fax modem
Firewire IEEE 1394, incl. AIST MediaLab Movie X 3D software
LAN LAN 10/100 PCI
Diskettestation 3,5" (1,44 MB)
Behuizing ATX Tower
Kleur Artic Grey
Belijning Zwart
Speakers Flatpanel speakers incl. Subwoofer 200 Watt (pmpo)
Toetsenbord Multifunctional US
Muis Wheelmuis
Afmetingen 485x198x400 mm
Gewicht 13 kg
Aansluit- mogelijkheden 1x seriële poort (9-pin, buffered 16550A)
1x parallel poort (25-pin) EPP/ECP
2x USB voor/2x USB achter
2x PS/2
1x VGA
1x Game/MIDI Port
1x line out (stereo, 1W)
1x line in (stereo)
1x Firewire IEEE 1394
1x TV out
1x speaker
1x microphone (mono)

Software:

MS Windows XP Home Ed. Recovery
MS Works Suite 2001 NL
incl..MS Word 2000, MS Picture IT, Autoroute Express, Encarta World Atlas
Diverse Games

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik zal ff uitleggen ik ben dus op zoek naar een nieuwe pc en ik sta op het punt deze te nemen omdat het toch wel erg goedkoop is en ik albert hein wel vertrouw, ik vraag me alleen af of dat vertrouwen gegrond is of niet. :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Niet echt goedkoop..

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

1599 euro is niet echt goedkoop zonder monitor lijkt mij, en dan heb je waarschijnlijk alleen maar B merken.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

An sich niet echt duur (ligt ook een beetje aan de videokaart, is het een gf2 ti of een gf 3 ti?). maar voor zo`n actie pc nu ook weer niet de meest schokkende aanbieding allertijden lijkt mij zo.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Het is opzich wel leuk...
maarja, wat wil je? ik bedoel, voor dat geld kun je je eigen PC in elkaar zetten die:

- beter is
- mooier is (niet zo'n ranzige case)
- je weet precies wat er in zit
- etc...

ik zou sowieso nooit bij een kruidenier een pc kopen ;)

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59

bebopper

I'm an absolute beginner...

Op woensdag 09 januari 2002 13:41 schreef bombadil het volgende:
An sich niet echt duur (ligt ook een beetje aan de videokaart, is het een gf2 ti of een gf 3 ti?). maar voor zo`n actie pc nu ook weer niet de meest schokkende aanbieding allertijden lijkt mij zo.
>>Videokaart Ge Force2 Ti,TV-out, 64 MB DDR Ram<< ik zie een 2 staan... jij ook? :)

edit:
verder helemaal eens met pindakaas hierboven

• Han
  • Niet online

Han

Op woensdag 09 januari 2002 13:41 schreef bombadil het volgende:
Staat er echt.. :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
:r Fujitsu Siemens PC ....... dacht t niet he .. als je die koopt moet je jezelf maar es heel goed achter je oren krabben (en dat kan je dus beter doen voordat je hem koopt ja)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ja zelf in elkaar zetten vind ik ook een beter plan achteraf en bovendien is dat veel leuker, overal de cheapste aanbiedingen wegtrekken :P

maar toch is deze aanbieding dik beter dan die crappy p4 die ze in december hadden!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op woensdag 09 januari 2002 13:54 schreef Merely het volgende:
Staat er echt.. :P
oeps. leesvautje.
Op woensdag 09 januari 2002 13:59 schreef violator_ het volgende:
:r Fujitsu Siemens PC ....... dacht t niet he .. als je die koopt moet je jezelf maar es heel goed achter je oren krabben (en dat kan je dus beter doen voordat je hem koopt ja)
Hoezo dat dan? Heb je daar ook argumenten voor? Op mijn werk staan FJS computers. Nix mis mee ivg met Dell en Compaq e.d.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• violator_
Op woensdag 09 januari 2002 14:08 schreef bombadil het volgende:

[..]

oeps. leesvautje.
[..]

Hoezo dat dan? Heb je daar ook argumenten voor? Op mijn werk staan FJS computers. Nix mis mee ivg met Dell en Compaq e.d.
Laten we zeggen dat ik heel erg lang heeel veel met dat merk te maken heb gehad (zo'n 80 x per dag)

Plus dat ik precies weet wat voor type onderdelen ze gebruiken (kwa duurzaamheid)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Deze computer kan je zelf bouwen / laten bestellen voor +/- 1000/1100 euro. Te duur dus.
Ik vind de meeste voorgebouwde PC's zoiezo te duur, omdat je meestal ook betaalt voor windows en andere software, terwijl er genoeg gratis software is.

Specs

• Cereal
  • Laatst online: 09-08 19:45
Op woensdag 09 januari 2002 14:18 schreef violator_ het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat ik heel erg lang heeel veel met dat merk te maken heb gehad (zo'n 80 x per dag)

Plus dat ik precies weet wat voor type onderdelen ze gebruiken (kwa duurzaamheid)
Goh... :Z

hij vroeg om argumenten, niet om beweegredenen..

• violator_
Op woensdag 09 januari 2002 14:21 schreef Urnie het volgende:

[..]

Goh... :Z

hij vroeg om argumenten, niet om beweegredenen..
Ik kan je ik-weet-niet-hoe-veel argumenten geven ..
maar als je zo'n ding wil kopen hou ik je niet tegen hoor ....

flapdrol

Verwijderd

niet echt goedkoop, ken beter zelf bouwen(zoals al gezegd was, is goedkope)

tips, als jezelf gaat bouwen
- en dat moederbord is een KT266, zou dan liever een KT266A hebben die is stukkie sneller.
- en misschien een snellere videokaart, iets van een GeForce 3 ti200 of Radeon 8500.

• Cereal
  • Laatst online: 09-08 19:45
Op woensdag 09 januari 2002 14:22 schreef violator_ het volgende:

[..]

Ik kan je ik-weet-niet-hoe-veel argumenten geven ..
maar als je zo'n ding wil kopen hou ik je niet tegen hoor ....

flapdrol
Ik hoef 'm niet, ik bouw er zelf liever ook een, maar ik postte dit om de topicstarter te helpen, nou heeft hij nog geen tegenargumenten gehoord :)

No-offence hoor :+

[Ultimate flame modus:]
Plasser!
[/Ultimate flame modus:]

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
maak er zelf een
a: het plezier van he tin elkaar zetten
b: het plezier van het sleutelen en wijzigen van je config :D
c: is iets stuk snel naar de winkel garantie is er snel (niet 6 weken wachten op onderdelen :D)
d: goedkoper
e: snel
(als je met tegenargumenten kan komen zeg het maar >:) )
ik had zelf eerst ook een siemens pc moest elle lang wachten op me garantie toen ging ik maar vervroegd upgraden naar de config in me sig :D nu draait me systeempje al maandje of 4 snel en dat kon ik van die oude bak niet echt meer zeggen na 4 maanden :D (ut en q3 demo draaien zwaar crap :( )

• violator_
Op woensdag 09 januari 2002 14:27 schreef Urnie het volgende:

[..]

Ik hoef 'm niet, ik bouw er zelf liever ook een, maar ik postte dit om de topicstarter te helpen, nou heeft hij nog geen tegenargumenten gehoord :)

No-offence hoor :+

[Ultimate flame modus:]
Plasser!
[/Ultimate flame modus:]
Okee okee , appelflap

Hier heb je dr een paar :

-Errug veel harde schijven geven er na een jaar de brui aan (en ze zijn nog traaag ook)

-En (ja raar) heeel erg veel mobo uitval.

-Pruts garantie procedure

Verwijderd

Ik wist niet dat FJS zelf harde schijven en mobo's maakt.

• violator_
Op woensdag 09 januari 2002 14:35 schreef abreemjathuis het volgende:
Ik wist niet dat FJS zelf harde schijven en mobo's maakt.
Nee dat doen ze ook niet .. ze maken helemaal nix ... behalve het frontje van die bakken.
Maar t is gewoon de laagste kwaliteit beschikbaar

Verwijderd

ben jij monteur geweest aan die dingen?

• violator_
Op woensdag 09 januari 2002 14:37 schreef abreemjathuis het volgende:
ben jij monteur geweest aan die dingen?
Nee dat doet een of ander bedrijf dat die dingen de helft van de tijd ongerepareerd terug stuurd :+

Verwijderd

Hadden ze daar ook een ander merk hardware?

Ik bedoel, waar ik nu zit gaat om de haverklap wel een Dell machine kapot, maar ja, wat wil je, er staan er zo'n 12.000, dus da's best logisch....

Toch vind ik de kwaliteit van Dell prima.

Verwijderd

Topicstarter
mwah, ik kom voor hetzelfde op andere sites op 1700 - 1800 euro uit en ik hecht waarde aan de licenties omdat ik een bedrijf ben.

Bovendien moet ik een pc in !!! 1 !!! |:( keer kopen vanwege een fixe korting (mag niet losse onderdelen kopen), daarna kan ik altijd nog gaan tweaken... of is tweaken met een foejstjie ook nogal om problemen zeuren?

Verwijderd

Service van Fijitsu is bagger. Oude chipset de KT266 is inmiddels de KT266A en is niet echt goedkoop. Kost samengevat:

Slechte service
Duur
Verouderde componenten (waarschijnlijk van een b merk)
Geen hardwaremonitoring aanwezig waarschijnlijk.

• DirtyHennessy
Op woensdag 09 januari 2002 14:48 schreef Ampfact het volgende:
Bovendien moet ik een pc in !!! 1 !!! |:( keer kopen vanwege een fixe korting (mag niet losse onderdelen kopen), daarna kan ik altijd nog gaan tweaken... of is tweaken met een foejstjie ook nogal om problemen zeuren?
koeskoes zegt dat dit koeien poep is!! dat bedrijf zal echt geen korting geven ofzo en ik heb al me spullentjes bij computerland gehaald dus niet van shop naar shop. En welke licenties je bent bang voor windows licentie problemen neem ik aan :? als je windows in de winkel koopt zit er een licentie bij |:( voor de rest geeft een bedrijf echt geen licenties :D

Verwijderd

Topicstarter
is niet korting van bedrijf maar via pc prive project en die pikken het geloof ik niet als ik losse onderdelen koop.

nou ja, ik krijg al steeds minder de neiging om naar ah te stappen :)

Verwijderd

Topicstarter
en windoos en word licenties!

Verwijderd

kortom, het gras aan de overkant is net iets sneller/goedkoper...

Maar laten we wel wezen, als je voor die FJS maar tweederde of de helft hoeft te betalen, dan scheelt dat toch, is t'ie ineens toch wel veel waar voor zijn geld.

Zelf samenstellen is geen optie begrijp ik, dus daar kunnen we deze aanbieding niet mee vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik denk dat dat alleen mag als ik alles bij dezelfde winkel koop en die winkel moet hem dan assembleren (in elkaar klussen)

maar ik denk dat ik moet gaan klussen met deze basis pc van albert heijn (foejtsie) het enigste waar ik bang voor ben is een kutmobo!!!

Verwijderd

opzich wel een lekker pctje vind ik maar ja ik heb zelf liever zelf-bouw.. verder moet je het zelf uitzoeken :7

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 14:08 schreef bombadil het volgende:
Hahaha dit is wel een bevestiging van het vorige statement. Je vergelijkingsmateriaal zit inderdaad op hetzelfde niveau.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 15:21 schreef El_GringO het volgende:

[..]

Hahaha dit is wel een bevestiging van het vorige statement. Je vergelijkingsmateriaal zit inderdaad op hetzelfde niveau.
Pffff, wat een gezeur.

Noem dan eens een merk wat wel aan jouw beeld van kwaliteit voldoet.

Dell is wat mij betreft ok: Zit handig inelkaar, over de koeling is goed nagedacht, met weinig gereedschap uitelkaar te halen, hardware is redelijk standaard, goeie webservice (drivers), etc

Verwijderd

foutje

• DirtyHennessy
als jij naar een goeie compu winkel loopt en zegt ik wil zelf een systeem samenstellen maar ik wil dat jullie em voor me in el kaar zetten is dat zeker een optie hoor rustig aan koop gewoon geen junk computers je gaat geen 2 euro's uitgeven dus een miskoop is niet lievvv :x voor je portomonnee.

Verwijderd

ik zou nooit een pc bij de supermarkt kopen
zelf bouwen is altijd beter en precies op maat voor jezelf

Verwijderd

Fujitsu: ik zeg 1 ding: vooral NIET doen :r

• LordLynx
  • Laatst online: 12-08 14:21
Volgens mij als jij gewoon naar een computerboer stapt (noem bijvoorbeeld Informatique) en je gaat daar ff een half uurtje zitten en je stelt daar een complete PC samen kan je die ook echt wel bij een PC-Prive gebruiken, dat het een heel systeem moet zijn betekend toch niet dat het zonodig een merk (:r) moet zijn?

Ik ken die FJS systemen en ik ben er nou echt niet van onder de indruk, brakke mainboards, HDs en vid. kaarten, en je betaald een berg geld voor het merk en de 'service', die dus inhoudt dat als jij er zelf een HD of extra RAM inzet je lekker je garantie kwijt bent.

Gewoon een echte computerboer binnenwandelen en daar een PCtje samenstellen, en bij de AH gewoon alleen je boodschapjes doen. ;)

• Pollewob
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 14:30 schreef violator_ het volgende:

[..]

Okee okee , appelflap

Hier heb je dr een paar :

-Errug veel harde schijven geven er na een jaar de brui aan (en ze zijn nog traaag ook)
M'n ouders hebben 2 jaar geleden de eerste AH pc gehaald.. ding staat per dag zo'n 5 uur aan, nog niets van gemerkt

-En (ja raar) heeel erg veel mobo uitval.
Mobo van deze pc was ook kaduuk.. niet zo vreemd na blikseminslag :)

-Pruts garantie procedure
2x ervaring met garantieprocedure (1x voor dat moederbord, en 1x voor een kapotte DVD) 2x binnen 3 werkdagen monteur aan huis
Dit is zoals het 2 jaar geleden ging.. hoe de service/kwaliteit nu is weet ik niet :)

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37
Ehhh B-Kwaliteit?

In dit systeem gewoon:
MSI ms-6380
7200 toeren hd

Voor mensen die geen zin hebben om de zooi zelf te bouwen een prima systeem. Prijs valt over te discussieren maar het is geen BUTT kwaliteit.

8-)

Slache!

• JsB
  • Niet online

JsB

fujitsu maakt wel zelf dingen hoor. ik heb nl. een harde schijf van fujitsu. die kwam uit een toshiba machine.

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
OK voor de laatste keer: (ja echt nu ;) ) je koopt een pc _NIET_ in de supermarkt!!! Hoe dan ook! Zie t al helemaal voor me, is je hdd verrot ofzo ga je naar de appie hein staat dr zon 17 jarig blondje je aan te staren met een wazig blik in dr ogen...

- Stel zelf samen en bouw zelf, dan weet je precies wat er in zit.
- Als je waarde hecht aan service ( :z ) moet je bij een winkel kopen die dat levert (en nee dan bedoel ik niet it's ofzo).
-Kopen bij een "normale" computerzaak kan ook zolang je alle onderdelen op 1 factuur laat zetten en laat leveren als compleet systeem, een OS license kan daar natuurlijk net zo goed deel van zijn.

Wat je ook doet, geen AH pc ;) Voor het tweaken zou ik overiges die KT266 chipset ook niet bepaald de hemel in prijzen...

• Pollewob
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 23:55 schreef caesartje het volgende:
OK voor de laatste keer: (ja echt nu ;) ) je koopt een pc _NIET_ in de supermarkt!!! Hoe dan ook! Zie t al helemaal voor me, is je hdd verrot ofzo ga je naar de appie hein staat dr zon 17 jarig blondje je aan te staren met een wazig blik in dr ogen...
Als je HD dood is bel je naar de helpdesk en die komen naar jou toe :z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb 2 jaar (nu bijna 3 jaar) geleden een FSC P3 733 in een PCprive project gekocht.
Dat er op kast+mobo+proc na niets meer origineel in zit (o ja, videokaart pas weer teruggezet :P ) is zuiver omdat alles zo lekker makkelijk te upgraden is ;)

Zie .sig voor specs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fest
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 23:55 schreef caesartje het volgende:
OK voor de laatste keer: (ja echt nu ;) ) je koopt een pc _NIET_ in de supermarkt!!!
En jij koopt je groenten bij de groenteman, je zuivelproducten bij de melkboer, je vis bij de visboer, je brood bij bakker, je vlees bij de slager, je schoenen in een schoenenzaak, je kleding in een kledingzaak?

Je komt dus nooit in de supermarkt of in een warenhuis?
Get my point?

Verwijderd

Ey man...ik werk bij de Albert Heijn, lekker zon pc kopen maar dan met dikke werknemerskorting :)
Maarja..kep em niet nodig.
edit:

Kep overigens nix te maken met de AH service :)
Maar het suckt af en toe wel...sshht

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:55

Johnny E

Dôh !!

FSC maakt computers van prima onderdelen met voor een merk goede prijs/prestatie verhouding.

De Argumenten die zijn aangevoerd: kappote HDD's en mobo's zie ik als een normaal uitval % van het gebruikte merk (FSC gebruikt met name MSI en Biostar mobo's en Maxtor en Fujitsu HDDs) Met het zelfde % uitval heb je ook te maken als je een systeem koopt bij de PC boer.

Zelf ben ik werkzaam bij een Telco uit de USA, wereldwijd hebben wij nu 750 FSC PC's staan welke gem 9.5 uur per dag draaien, van die 750 PC's hebben we er 10 moeten laten repareren (pc's zijn tussen de 1.5-3 jaar oud).

De service welke ze leveren is niet echt super, de montuers welke langs komen stijgen vaak niet boven het niveau van een Brugklasser uit en weten niet waar ze over praten (1 monteur heeft er eens 3 uur over gedaan een HDD te vervangen |:()

Verder zijn het prima machines, ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik blij ben dat we over gestapt zijn op Dell, dat is toch allemaal net iets beter, nou moesten ze alleen nog eens een Athlon XP Systeem maken.

Specs!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
MainboardGigabyte GA7VTXE Via KT2663A Chipset ATX
ProcessorAMD Athlon XP 1600-2000+ 256KB Cache
Behuizing Miditower ATX AS430 300watt PSU
Geheugen 512MB PC2100 DDR SDRAM Samsung
VideokaartATI Radeon 7000 64MB 4xAGP DVI TV-Out
HarddiskMaxtor 81,9GB UDMA133 7200rpm IDE
GeluidskaartCreative SoundBlaster Live! Dolby 5.1
DVD16x48 Sony DVD speler ATAPI
CD-Rewriter24x10x40 Aopen CD-Rewriter ATAPI
Modem Ambient 56k6 PCI modem incl. kabel
SpeakersLabtec Arena 2 point surround 300watt + subwoofer
Floppy drive1.44Mb NEC intern
MouseLogitech Wheelmouse USB
Muismat Stoffen muismat zacht blauw
KeyboardSafeway WinXP ps/2 keyboard 104 keys multimedia
SoftwareMicrosoft Windows XP Home edition NL
SoftwareNorton Anti-virus 2001
SoftwareNorton personal firewall
SoftwareRoxio Easy CD Creator 5.01

XP 1800+Als boven met AMD Athlon XP1800+ € 1405,00

laatst deze offerte gemaakt voor iemand

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• F10®!@n
  • Niet online
'k Heb hier een Fujitsu-Siemens pc staan, van de Ah ja :P

Zit een ASUS mobo in, ATI videokaart...

De cdrom-speler was een keer stuk, komt er binnen een dag iemand van FSC om er een nieuwe in te zetten... service is dus ook prima.

ik ben ook wel onder de indruk van die aanbieding die ze nu hebben... heb geprobeerd eenzelfde systeem bij mycom, gistron en graffical samen te stellen, maar dan kom ik zo'n 200 á 300 euro duurder uit.

't is natuurlijk wel ff de vraag welke merken ze gebruikt hebben (iemand die dat weet :? )

en ik ben ook bang dat een Fujitsu-Siemens monitor niet kan tippen aan een Iiyama... misschien ook wel :)

• ReseT
  • Niet online
FS maakt betere LCD panelen dan IIyama :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb ook een pc uit ah een siemens xpert ofzo.... nou ja ze hebben er toen een goeie kaart ingegooid geforce2mx400 een goed merk geheuegen 128mb infineon en een thunderbird inplaats van durn(wat ik verwacht hat(d)) maaruh na een tijdje kwamen we erachter dat het een noname micro atx moederbord is met 3 pci sloten!!!!en 1 amr (was pc van me pa anders was ik er al meteen achter gekomen) hij zit nu tot de nok vol en ik hoop dat er niks meer bij moet maar achteraf voel ik me wel genaaid, nou ja ik niet me pa :) maar die doet alleen belasting :)
Ze hebben er achteraf gekeken ook nergens bij gezet wat voor moederbord erin zit, via sisoft ben ik erachter gekomen maar negerns in geleverde dokumentatie staat er ook maar 1 dingetje over moederbord niet eens de jumper waarmee je cmos kan resetten... let er dus goed op wat je koopt bij AH!!!!!!!!

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• harry64
  • Laatst online: 11-08 13:04
Op woensdag 09 januari 2002 14:36 schreef violator_ het volgende:

[..]

Nee dat doen ze ook niet .. ze maken helemaal nix ... behalve het frontje van die bakken.
Maar t is gewoon de laagste kwaliteit beschikbaar
Ik heb anders wel een fujitsu harde schijf?? staat er wel op (8gb)

• F10®!@n
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 12:01 schreef harry64 het volgende:

[..]

Ik heb anders wel een fujitsu harde schijf?? staat er wel op (8gb)
jah... ik ook.

• F10®!@n
  • Niet online
OK... ik heb 'm dus gekocht >:)

Echt een extreem vet ding:

MSI K7T266 Pro2 - AMD Athlon XP 1800+ - 512 MB DDR (Samsung) - G2Ti Pro-T (MSI) - Creative Soundblaster Live! - Seagate Barracuda IV 80GB 7200rpm - SAMSUNG DVD speler, phillips CDRW (volgens sisoft sandra, op de buitenkant staat FSC), etc.

'k Ben er wel gelukkig mee *D

Verwijderd

veeeeeeeeeeeeeel te duur, voor dat geld bouw je zelf een pc in elkaar met alleen maar perfecte onderdelen erin (asus mobo, plextor writer, Ilyama monitor etc........)
/edit/ al gekocht, mooi apparaat, maar zonde van zoveel geld eigenlijk........ :(

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Zit er in de pc geen DVD-writer ?? Zo niet, dan staat die binnen enkele weken in je plaatselijke AH.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zondag 27 januari 2002 13:23 schreef Jaded het volgende:
Zit er in de pc geen DVD-writer ?? Zo niet, dan staat die binnen enkele weken in je plaatselijke AH.
inderdaad ik vond het ook al wat vaag, maar hij staat er toch echt, voor omgerekend iets van 4400 gulden oid. Best goedkoop, verdere specs heb ik zo ook ff niet bij de hand. Maar ik vond het iig behoorlijk goedkoop voor een pc met dvd recorder....

edit:

specs:
[code]Specificaties
Type processor AMD Athlon XP 1800+
Cache geheugen 384 Kb
Intern geheugen 512 MB DDR RAM (266 MHz) (2x 256 DDRRAM)
Chipset KT266
Uitbreidings- sloten 1x AGP/5x PCI/1x CNR
DVD-ReWriter combi DVD: schrijven 2,4x, lezen 8x, CD: schrijven 12x, herschrijven 10x, lezen 32x
DVD DVD-brander
Hard disk 80 GB,7200 rpm
Grafische weergave 3D
Videokaart Ge Force2 Ti,TV-out, 64 MB DDR Ram
Audio Sound Blaster Live
Modem 56K6 Data Fax modem
Firewire IEEE 1394, incl. AIST MediaLab Movie X 3D software
LAN LAN 10/100 PCI
Diskettestation 3,5" (1,44 MB)
Behuizing ATX Tower
Kleur Artic Grey
Belijning Zwart
Speakers Flatpanel speakers incl. Subwoofer 200 Watt (pmpo)
Toetsenbord Multifunctional US
Muis Wheelmuis
Afmetingen 485x198x400 mm
Gewicht 13 kg
Aansluit- mogelijkheden 1x seriële poort (9-pin, buffered 16550A)
1x parallel poort (25-pin) EPP/ECP
2x USB voor/2x USB achter
2x PS/2
1x VGA
1x Game/MIDI Port
1x line out (stereo, 1W)
1x line in (stereo)
1x Firewire IEEE 1394
1x TV out
1x speaker
1x microphone (mono)

Software:

MS Windows XP Home Ed. Recovery
MS Works Suite 2001 NL
incl..MS Word 2000, MS Picture IT, Autoroute Express, Encarta World Atlas
Diverse Games [/code]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• ImPrEzA
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Begrijp ik nou dat mensen die hem afgelopen week hebben gekocht GEEN dvd-brander hebben, terwijl die er nu ineens wel inzit?

Ik las in het AH krantje ook al dat er een dvd-writer in zat, is best goedkoop volgens mij zo in totaal...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• F10®!@n
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 20:55 schreef ImPrEzA het volgende:
Begrijp ik nou dat mensen die hem afgelopen week hebben gekocht GEEN dvd-brander hebben, terwijl die er nu ineens wel inzit?

Ik las in het AH krantje ook al dat er een dvd-writer in zat, is best goedkoop volgens mij zo in totaal...
De versie met DVD-brander is €300,- duurder.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 10:09
nadeel met die supermarkt pc's is altijd dat ze voor geen meter te overklokken zijn en das toch wel het leukste aan een pc imo :)

• tweakduke
  • Laatst online: 11:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
JE WORDT GENAAIT.

Tweakers Discord

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 19:21 schreef tweakduke het volgende:
JE WORDT GENAAIT.
Dit is echt onderbouwd

ga zo door

• Bart-01
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op vrijdag 01 februari 2002 19:18 schreef salvador4 het volgende:
nadeel met die supermarkt pc's is altijd dat ze voor geen meter te overklokken zijn en das toch wel het leukste aan een pc imo :)
Lees eens wat beter of ben je van mening dat je een msi kt266pro2 niet kunt overklokken?.
Samsung geheugen is ook best wel ok (dane elec gebruikt het ook).

Do as I say, don't do as I do.

• DizzyWeb
  • Laatst online: 14-08 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

JE WORDT GENAAIT.
psssssst, tis "genaaid" met een d...

• salvador4
  • Laatst online: 15-08 10:09
Op vrijdag 01 februari 2002 19:39 schreef Bart-01 het volgende:

[..]

Lees eens wat beter of ben je van mening dat je een msi kt266pro2 niet kunt overklokken?.
Samsung geheugen is ook best wel ok (dane elec gebruikt het ook).
samsung is geen oc geheugen. er zal ook geen dikke voeding in zitten om van de koeler maar te zwijgen. ik vind het knap als je die bak op 140mhz fsb stabiel krijgt. als ik een overklok mobo zoek zou ik nou niet bepaald een kt266 pro nemen. Maar goed genoeg gekraak, dit is allemaal niet relevant, ik zit er alleen mee in m'n achterhoofd dat dit tweakers.net is en dat dit is gewoon geen tweak bak is. eerder een ding voor n00bs die te lui zijn om zelf een pc te bouwen, of voor huisvrouwen die em toevallig zien staan.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
En voor de XXXXste keer :

EEN PC KOOP JE NIET IN DE SUPERMARKT! :P

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 13:37 schreef Ampfact het volgende:
Okee, ik zal ff uitleggen ik ben dus op zoek naar een nieuwe pc en ik sta op het punt deze te nemen omdat het toch wel erg goedkoop is en ik albert hein wel vertrouw, ik vraag me alleen af of dat vertrouwen gegrond is of niet. :)
kon dat niet in 1 post? :P :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 01 februari 2002 19:49 schreef salvador4 het volgende:

Maar goed genoeg gekraak, dit is allemaal niet relevant, ik zit er alleen mee in m'n achterhoofd dat dit tweakers.net is en dat dit is gewoon geen tweak bak is.
Tja, als je je eigen PC samenstelt zet je zelf geen standaard-koeler+fan erop, maar ga je zwaarder.

Dit is gewoon een compleet no-nonsense systeem voor normaal gebruik, gericht op de normale, niet hardware-tweakende gebruiker.

* alt-92 denkt dat sommigen zich veel te druk maken over de AH aanbiedingen.
Als je dat ding wilt, koop je 'm toch? En zo niet, dan niet, maar hou ajb op met zeuren zeg ;)
JE WORDT GENAAIT.
Dat was je aan je .sig te zien toch al, dus ik gok erop dat dat nog wat frustratie van jouw kant is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 19:58 schreef dominator het volgende:
En voor de XXXXste keer :

EEN PC KOOP JE NIET IN DE SUPERMARKT! :P
Kaas koop je toch ook niet meer alleen bij de kaasboer? |:(

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Op zaterdag 02 februari 2002 00:36 schreef headz het volgende:

[..]

Kaas koop je toch ook niet meer alleen bij de kaasboer? |:(
Nee, inderdaad, maar een auto koop je ook niet bij de kaasboer..

A.H., ALDI, or whatever, proberen gewoon wat extra geld te verdienen..
Garantie.. tja.. lekker makkelijk.. NOT..

Er zijn niet voor niets computer zaken, die er meer KAAS van gegeten hebben dan een supermarkt of kaasboer..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Roberto
  • Laatst online: 12-08 15:44
Op zaterdag 02 februari 2002 00:42 schreef Wierdo_NL het volgende:

[..]

Nee, inderdaad, maar een auto koop je ook niet bij de kaasboer..

A.H., ALDI, or whatever, proberen gewoon wat extra geld te verdienen..
Garantie.. tja.. lekker makkelijk.. NOT..

Er zijn niet voor niets computer zaken, die er meer KAAS van gegeten hebben dan een supermarkt of kaasboer..
Cant agree more ... ! ;)

Verwijderd

aldi zijn die pc echt wel relax hoor en lekker goed koop.
Maar ik zou hem ook liever zelf kopen en in elkaar zetten is best leuk om te doen hoor.

• Floor-is
  • Laatst online: 15-08 18:15

Floor-is

5.2

Op woensdag 09 januari 2002 13:39 schreef zandpaddo het volgende:
1599 euro is niet echt goedkoop zonder monitor lijkt mij, en dan heb je waarschijnlijk alleen maar B merken.
BULLSHIT! Sorry hoor, maar kap nou eens met dat soort onwijze onzin.

Een bedrijf als Siemens (Fijutsu Siemens PC he?) werkt met producten welke door en door getest zijn en waar ze zelf zo min mogelijk kans hebben op RMA, dus die niet kapot mogen gaan. Anders kost het alleen maar geld. (Doh)

Ik word er gewoon nogal moe van dat je dit soort geblaat elke keer tegenkomt in dit soort threads.

Jah, het is een PC waar je weinig aan moet veranderen, een PC die niet veel uitbreindingsmogelijkheden heeft en waar jij misschien een aantal onderdelen anders in zou willen zien. Maar het is ook een PC gericht op de "consument", iemand die niet zo heel veel verstand heeft van computers, maar gewoon iets in huis wil hebben dat niet snel kapot gaat, waar je mee kan doen wat er op staat en niet veel meer. Het is niet een PC voor de gemiddelde Tweaker, als die er al was, dan nog zouden jullie die waarschijnlijk niet helemaal goed vinden. (Is het niet de videokaart of de processor waar je het niet mee eens bent, dan is het vast wel het prijskaartje...)

Tot zover mijn mini-rant.

Bericht hierboven

Verwijderd

Als ik jouw was had ik het hele spulletje gekocht en testen die hap, is het niks verkopen die zooi
En bouw er zelf één

Is trouwens veel leuker ook, en betrouwbaarder.

• .GoO
  • Laatst online: 14-08 11:28
wel stoer dat er een dvd writer in zit.. jammer alleen dat die lege dvdtjes nog rond de 25 piek kosten.. :( Maar wel leuk systeempje verder lijkt me..

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor de liefhebbers....

Hier de testuitslag van ComputerTotaal

http://www.computertotaal.nl/testlab/ovtest-ah.phtml

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

Zucht388

Dreadhead

heeft iemand nog ene paar tests?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Door Woudloper - maandag 11 februari 2002 13:24
Door pierkwam - zondag 21 april 2002 01:23
Hoe bedoel je oud topic omhoog schoppen... |:(

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

ik denk dat je voor 1100/1200 uuros klaar kan zijn
wel zelf bouwen dan..

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:26
Sorry dat ik 't zeg hoor maar 't zijn gewoon vuile afzetters. Zit gewoon een GF Ti-200 in. En dat voor zo'n prijs. Nee, dan veel liever een Aldi pc'tje voor een AH kwaliteit maar een aldi prijs, in plaats van die AH-pc met een AH prijs en Aldi kwaliteit :D ;)

offtopic:
BTW zo ken ik er nog een: was laatst bij office centre: verkochten ze TNT2'tjes voor 160 euro, exclusief BTW.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 april 2002 01:31 schreef Gutteguttegut het volgende:
Hoe bedoel je oud topic omhoog schoppen... |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.