[C++] Leuke C++ ideeen iemand?

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Hoi, ik ben een beetje C++ aan het leren en heb nu de volledige tutorial (www.cplusplus.com/doc/tutorial) afgerond en ik heb al wat kleine dingetjes gemaakt, maar nu heb ik totaal geen ideeen meer :(
Ik heb geen ideeeeeee wat ik moet maken en ik wil nog wat oefenen met classes en pointers enzo om er een beetje vertrouwd mee te raken.
Weet iemand iets leuks? Het moet het liefst wel een beetje nuttig zijn enzo, anders is de lol er snel af denk ik :)

(ik vraag hier dus niet om code maar om ideeen voor programma's, ik programmeer in linux, en tot nu toe alleen maar console (duh!) om nou meteen met QT oid aan de slag te gaan lijkt me niet zo'n goed idee)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Misschien handig om aan te geven hoe ver je bent (iets specifieker).

Misschien een idee:
Adressenboek

Kun je heel simpel beginnen en steeds verder uitbreiden (maar dat geld voor zoveel).

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

maak een programma dat via de pppd een verbinding maakt met een andere pc en data kan versturen

en dan wil ik graag ook de source.
o en btw het moet binnen een week af dan is mijn stage klaar ;)

voor de rest ga eens nadenken wat je nodig hebt
welk programma staat je niet aan
wat kan je patchen ed

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• BezurK
Ik ben dus ongeveer zo ver dat ik de taal zeg maar ken, maar verder geen API dingen. En voor een adresboek moet je toch kunnen schrijven naar een tekstbestand? Anders kan je niks bewaren! :'(
Nog meer ideetjes? Iemand?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ga dan eerst eens leren hoe je naar een file schrijft... lijkt me sowieso nuttig.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

een irc client ! :P

• BezurK
Op woensdag 09 januari 2002 13:39 schreef Scorpion het volgende:

een irc client ! :P
grapjas :)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 13:46 schreef BezurK het volgende:

[..]

grapjas :)
Server dan?

Als je de taal 'beheerst' dan kun je toch naar een file schrijven!? Ik ben een C++ n00b maar kan toch van/naar een bestand schrijven in C++. Veel moeilijker als 'cout << ' zal dat namelijk niet zijn lijkt me.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een log bestand van een willekeurig programma nemen en daar mooie statistieken van maken?

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 13:05
Een dll of vergelijkbaars op *nix (hoe heet dat ook alweer?) maken en die vanuit Java via JNI aanspreken. :P

• BezurK
Op woensdag 09 januari 2002 13:53 schreef hvdberg het volgende:

[..]

Server dan?

Als je de taal 'beheerst' dan kun je toch naar een file schrijven!? Ik ben een C++ n00b maar kan toch van/naar een bestand schrijven in C++. Veel moeilijker als 'cout << ' zal dat namelijk niet zijn lijkt me.
Is het ook niet, heb het al ff opgezocht, ik bedoel niet dat ik de taal beheers, juist niet, ik weet nu ongeveer de principes en nu zoek ik dus een leuk iets waar ik het op kan oefenen en toepassen. Ik kan dus alleen niets verzinnen :(

Orphix: cool idee! dat ga ik doen! een progje wat gewoon allerlei info uit het /proc-fs haalt en dat op een leuke, overzichtelijke manier weergeeft, sweet! :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:41

Apache

amateur software devver

Op woensdag 09 januari 2002 19:37 schreef The - DDD het volgende:
Een dll of vergelijkbaars op *nix (hoe heet dat ook alweer?) maken en die vanuit Java via JNI aanspreken. :P
.so :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Maak een programma dat aan de hand van gehaalde cijfers op school uitrekend wat je voor de volgende keer moet halen om een 5.5 te blijven staan en maak daar een idioot aantal onnuttige functies omheen :P

/me is ook zoiets aan het doen :P

• Engineer
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 16:59 ]

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:54 schreef sir5 het volgende:
Maak een programma dat aan de hand van gehaalde cijfers op school uitrekend wat je voor de volgende keer moet halen om een 5.5 te blijven staan en maak daar een idioot aantal onnuttige functies omheen :P

/me is ook zoiets aan het doen :P
>:) Maar wat als ik dan een voldoende sta, gaat dat ding me adviseren om 1-en te gaan lopen scoren.

Aaargh, nee, shit, 'k zit niet meer op school.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maak maar een bsp radiosity calculator, hoef ik het niet meer te doen :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1