[ASP] Column add/delete in SQL

Pagina: 1
Acties:

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
Ik heb een SQL-table met 11 columns. Nu wil ik via een ASP-pagina de mogelijkheid creeren om een column toe te voegen of te verwijderen.

1. kan dit?
2. zo ja? hoe?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

1. Ja.
2. Alter Table.

(toch maar een geluk dat je 2 erbij zette he :P )

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Het is omdat ik me verveel :)

Hopelijk heb je in je tabel een unieke identifier voor een record.. Dan is het een kwestie van een lijst met de inhoud van je tabel maken..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
var conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
conn.Open(providerString);

var rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet");
rs.Open("tabel");
while (!rs.EOF && !rs.BOF)
{
  Response.Write("<a href=\"delete.asp?id=" + rs("uniek veldje") + "\">" + info_die_je_wilt_showen + "</a><br>");
  rs.MoveNext();
}

rs.Close();
conn.Close();

Bij het klikken op zo'n link krijgt je delete.asp dus als form-variable een "id" mee.. Zo zou delete.asp ongeveer moeten zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
if (String(Request.QueryString("id")) != "undefined" && Request.QueryString("id") != "")
{
  var id = String(Request.QueryString("id"));

var conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
  conn.Open(providerString);

var rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet");
  rs.Open("tabel");

rs.Find("id=" + id);
  if (!rs.EOF && !rs.BOF)
  {
    rs.Delete();
    rs.Update();
  }

rs.Close();
  conn.Close();
}
else
{ //Geen id meegegeven
  Response.Redirect("een asp die de user weer wegstuurd");
}

Het is allemaal J(ava)Script, dus niet zeuren als je VBScript wil, ik lul geen VBScript :)

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
alter table werkt dacht ik alleen op een Jet-SQL dataconnectie, en ik werk met ADOdb

Wouterd: volgens mij is dat om een record (rij) te verwijderen , en niet een column

Verwijderd

oh, whaaaap :) Je wil een column veranderen :)
Ehmz... waarom in hemelsnaam? Maak dan een tabel met dynamic attributes ofzo.. Het lijkt me niet handig om zomaar in je db-opzet te gaan kloten..

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:06

DizzyWeb

Ondertiteld

Op woensdag 09 januari 2002 13:24 schreef ronjon het volgende:
alter table werkt dacht ik alleen op een Jet-SQL dataconnectie, en ik werk met ADOdb

Wouterd: volgens mij is dat om een record (rij) te verwijderen , en niet een column
Je kan gewoon alle querys uitvoeren hoor, je moet alleen soms wat kloten met het openen/sluiten van de recordset... Kwas 3 maanden geleden total n00b, nu gewoon n00b, maar kheb ut voor elkaar gekregen :)

(Nee, ik kan je geen code laten zien, en al kon ik ut wel, dan zou ik ut nie doen, ik schaam me dood zeg) :P
Pagina: 1