Toon posts:

Oude spellen in xp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over oudere spellen.
Toen ik nog een voodoo2 kaartje had kon ik het spel Swing spelen onder windows98.Het is een klein geinig spelletje wat eigenlijk gemaakt is voor dos of windows95.Maar toen ik een andere videokaarten kreeg werkte het spel niet meer.Ik dacht toen jammer dan.Maar nu met xp heb je compatibiliteit.Ik dacht ik installeer het nog maar eens.Met deze modus op windows95 gezet en later op windows98.Helaas nog steeds niet.Ik krijg namelijk 3x het zelfde beeld naast elkaar.Onder dos werkt het spel nu ook niet meer.Ik heb nu een geforce3 ti 200 met windows xp.
Kan iemand mij helpen om toch dit spel te kunnen spelen.

Verwijderd

SA ---> SP

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 12:50 schreef thunderguy het volgende:
Ik heb een vraagje over oudere spellen.
Toen ik nog een voodoo2 kaartje had kon ik het spel Swing spelen onder windows98.Het is een klein geinig spelletje wat eigenlijk gemaakt is voor dos of windows95.Maar toen ik een andere videokaarten kreeg werkte het spel niet meer.Ik dacht toen jammer dan.Maar nu met xp heb je compatibiliteit.Ik dacht ik installeer het nog maar eens.Met deze modus op windows95 gezet en later op windows98.Helaas nog steeds niet.Ik krijg namelijk 3x het zelfde beeld naast elkaar.Onder dos werkt het spel nu ook niet meer.Ik heb nu een geforce3 ti 200 met windows xp.
Kan iemand mij helpen om toch dit spel te kunnen spelen.
het is gewoon een feit dat heel veel oude software en duz ook spellen niet kunnen draaien onder windows XP :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Het wil wel eens helpen de verschillende compatibiliteits modi uit te proberen. Dungeon Keeper 2 werkte eerst ook niet, ook niet onder de '95 en '98/me compatibiliteits modus. Onder NT SP5 werkte ie wel min of meer...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Tja, het is wel logisch. WinXP is gebouwt op de NT-kernel. Deze werkt heel anders dan DOS (gelukkig :) ).

Enige manier waarom je redelijk oude spellen kan spelen is met dualboot of met VMWare

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->sp

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 13:04 schreef Bart B het volgende:
Tja, het is wel logisch. WinXP is gebouwt op de NT-kernel. Deze werkt heel anders dan DOS (gelukkig :) ).

Enige manier waarom je redelijk oude spellen kan spelen is met dualboot of met VMWare
dual boot helpt niks want hij speelt ook niet meer onder windows98.Kan het misschien komen door de nieuwere videokaarten in de loop der tijd want op mijn voodoo3 3500 deed hij het ook niet meer.
Misschien een rare vraag maar wat is VMWare?

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Neelon

FOR PONY!!!

Weet trouwens iemand hoe je Sam & max aan de praat (dus muziek en spraak) kan krijgen in Windows XP?

Met Day Of The Tentacle is het me gelukt, alleen dat truukje werkt dus helaas niet met S&M. Proggie heette VMSound oid.

edit: tiebvaudjuh... :o

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Pagina: 1